Zeebaars tips/tricks

Started by Schippers, April 01, 2014, 10:02:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schippers

Dag mensen,
Nu wil ik dit jaar achter de zeebaars aan!

Nu ben ik benieuwd met jullie ervaringen en voorkeuren voor de gebruikte materialen.

Dus zoals gebruikte set-up.
En voorkeur voor gebruikte vliegen. (streamers/garnaal imitaties)
En invloeden van het getij.

Ik ben absoluut niet opzoek naar een handleiding voor het vissen op zeebaars. Maar wel nieuwschierig naar jullie ervaringen zowel het vissen zelf en gekozen materialen en achterliggende gedachte daarvan. 

Zodra ik zelf wat ervaring heb opgedaan zal ik deze ookmet jullie delen!

Met vriendelijke groet,
Gerrit.

maurice

Heel veel info kun je halen van de blog van Dyckers.

Zelf geen ervaring mee  8)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Hallo Gerrit. Ik heb wel enige ervaring met zeebaars op de vliegenhengel.
Maar waar wil je gaan vissen? Noordzeestrand, Waddeneilanden, havens IJmuiden, Maasvlakte, Ooster-, Westerschelde?
Heb je de zeebaars-topics al doorgelezen?

Re: Seabass?

Re: Regen, wind en zeebaars

Dagje zeebaars

Gouden dag aan zee


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Schippers

Heren,
Bedankt voor de reacties tot zover!

Ik heb inderdaad al wat rond gestruind op het www. En daar is inderdaad een schat aan informatie te vinden!
De bedoeling is om op de maasvlakte te gaan vissen. En deze 2 daagse tripjes te gaan combineren met het ovm!
Mijn ervaring met het vissen op zee is minimaal. Vorig jaar was het helaas het weer die telkens roet in het eten gooide!

Wat materiaal betreft moet ik een heel eind komen met mijn Loop Booster#9 en verschillende lijnen...
Waadpak, strippingbasket ed zijn ook aanwezig!

Groeten,
Gerrit.

Bert J.

Nou, wat materiaal betreft zit je wel goed. Met verschillende lijnen hoop ik dat je zinklijnen bedoeld.
Over het algemeen vis ik met een # 8 hengel en een di3 Airflo zinklijn. Leader van pak weg anderhalve meter fluorcarbon.
Streamer in een lusje gevist. Hoofdzakelijk vis ik met ep-streamers van 10/11 cm.


Hieronder een filmpje hoe ik ze bind.


http://www.0031flyfishing.com/flytying/ep-streamer-seabass-tarpon-variety/
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

Aha, ik begrijp dat de gesloten tijd voor groot kunstaas niet geldt aan zee?

Hmmm..... Ok....

Lijkt me ook een hele toffe visserij.

Bert J.

Haaaa, daar zeg je wat. Nooit in verdiept!
Vergeten te vermelden dat ik met een tippet vis van 40.00 mm.
Ik kwam nog een paar zeebaars stukjes van me tegen:

Dagje uit met de Zonnebloem

Dicentrarchus Labrax  Zomer 2013  Deel 1

Dicentrarchus Labrax Zomer 2013 Deel 2
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Schippers

Super al die reacties!

Gebruiken jullie nog iets van een breeklijn tussen de leader en streamer ivb met het kappot trekken van vliegenlijn?

Ik zie veel mensen met ep streamers vissen. Zijn er ook mensen die met "aaltjes" vissen met een ez-body?

Nog ff wachten het water op tempratuur is en dan kan het los gaan!


Tight lines!!

Schippers

Jaja mensen nog even dan dan kunnen we!

Nog wat betreft de waterstand,  hoog, laag, opkomend en/of afgaand? Wat is jullie favoriet?


Groeten,
Gerrit!

Joost S.

Is er eigenlijk een soort van forum zeebaarsdagje? Bv net als bij een foreldag, of vliegbind dag?

Ik zou ook wel een keer een dagje zeebaars willen doen. Misschien gezellig om een dag uit te kiezen om met een paar van het forum te gaan.

macfly

Als er een forumdagje zeebaars komt ben ik graag van de partij!! :D

HappyFisherman

Dat vind ik nou ook een goed plan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Als de dag goed valt, wil ik er ook bij zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Schippers

Dat lijkt mjj ook wel wat! Als de datum enigzins optijd bekend is zal ik zeker aanwezig zijn!


Groeten,
Gerrit.

Plantje

Lijkt mij ook wel cool eigenlijk!

Joost S.

Welke maand is zo een beetje het hoogtepunt op zeebaars? Augustus?

En zitten er bij de mensen die wel willen al ervaren zeebaars vissers, of alleen nog net als ik, groentjes?

Ik denk dat het in Zeeland te doen is he?

MarcelN

In een 'kommetje' bij Stellendam spotte ik wat zeeforel, kan dat?

MarcelN

Harder zit strak tegen de keien/kant aan, dit waren sprongen/spatten aan de oppervlakte, knap ;)

Gerrit72



Mooie impressie van de omstandigheden waaronder je vist René!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arno

Edwin had de eerste zeebaarzen toch al weer binnen van de week Rene.

Gr Arno

Bert J.

Dinsdag zijn de eerste zeebaarzen al weer aan de vliegenhengel gevangen inderdaad. Anderhalve maand eerder dan voorgaande seizoenen.
Het duurt niet lang meer of wij gaan ook maar weer eens die kant op. ik wacht nog even dat de watertemperatuur 15 graden is. Ik kan niet wachten.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Kicken Rene ::goodjob::
Ik heb dat nog nooit gedaan, lijkt me ook een prima plekkie daar, heb geen studs :-[
Moet je me maar eens uitleggen, lijkt wel voodoo die plaatsen, ik weet de weg niet :(

Koen


Bert J.

Mooi Rene, gefeliciteerd! De eerste van het seizoen?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

Hele mooie foto. Wat een schitterende vissen zijn dat toch.