Hengelbouw

Started by gijsie20, August 27, 2012, 21:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Dat ziet er goed uit  :o

gijsie20

Quote from: Hilco on January 18, 2013, 19:37:03
nee , die magnetron uit de keuken blijf je af  :P

Haha...ik heb nog zo'n hele oude magnetron, daar draait helemaal niks in  ;D Dus dat gaat helaas niet op.

Hilco

als je nog eens een meevaller hebt:  KLIK

die kan je trouwens ook wel eens weekeindje lenen van mij kan je paar handvaten achter elkaar maken ....

gijsie20

Haha..net wel een meevaller gehad. Eindelijk heeft Martinair geld overgemaakt ivm 30 uur vertraging! Heeft wel 2 jaar geduurd!  >:(
Zo'n bank is me wel iets te gek, zoveel zou ik hem niet gebruiken.

Wel een andere update!

Ik heb vanmiddag een droogmolen geknutseld. Het motortje komt uit een cheape disco draaibal, maar werkt perfect!


Ps. De wikkelingen die je daar ziet inclusief 2 ogen ga ik even mee testen. Vandaag of morgen even lakken, en kijken wat het mooiste resultaat geeft qua lakwerk. Daarna gaan ze er weer vanaf, en komt op die plek het handvat.

Groet

gijsie20

Gisteren 2 proefwikkelingen gelakt. Eentje met color preserver en eentje zonder.

Ik ga de wikkelingen straks lakken zonder color preserver, dat geeft toch een wat sjiekere uitstraling vind ik. Ook zie je de pootjes van de ogen er nog doorheen, heeft ook wel wat vind ik.


catchem

geeft idd een leuk effect

gijsie20

Da's balen man! 8 weken is niet zomaar even!

Hilco

terwijl het nu tijd is voor leuke "projecten"

maurice

aan Rob heb je ook niets
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Stebbe

Vraagje:

Heb mijn vliegenhengel eindelijk gevonden, blijkt de onderkant eraf gebroken, gevalletje achterbak/tussen de spaken lijkt wel.

Nu las ik dat je 'm evt nog om kan bouwen tot penhengel voor de snoekbaars.

Wat kost ongeveer een nieuw handvat en nieuwe ogen?

Stebbe

Dat was niet de moeite waard volgens de speciaalzaak, hengel was nogal outdated en veel te soepel, maar wel geschikt om er snoekbaarsstok van te maken.

Ik heb een mooie nieuwe (en volgens de verkoper) prima beginnershengel zien staan incl reel en uitstekende lijn voor 89eu, even sparen en dan maar met knap spul aan de gang  :D

BV

Hey Stebbe,
heeft de VERKOPER in een speciaalzaak dat verteld...deuuhe

Outdated.... er zijn hier heel veel gekken  euh forumvrienden die oude hengels (of nieuwe hengels op basis van oude technieken) kopen owv hun charme , maar ook owv hun goede zachte werpeigenschappen...

Als je hengel soepel is is het minder erg om hem een stukje korter te maken.
Juist bij een strakke stok is een korte hengel moeilijk om te werpen.

Ik zou het eerdere gegeven advies 'van een foto maken'  volgen , mogelijk kom je met 20€ herstelkosten aan een betere hengel dan nieuw voor 89€.

Stebbe

Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan uploaden..

Ik wil uiteraard niet de eigenwijs hangen hier (die hebben we al in het voerplek-topic hehe), maar ik heb zelf in deze hengelsportzaak gewerkt en het advies van de desbetreffende persoon is voor mij vrijwel bindend, aangezien hij er nogal veel van af weet en het beste met me voor heeft.

De hengel is een goedkope productie die vroeger kado werd gedaan aan klanten van Kodak, plastic handvat, ouderwets insteeksysteem topdeel, slechte ogen, etc, gewoon niet de moeite waard om op te knappen tot vliegenlat, liever ga ik met een hengel vissen waar je echt wat mee kan..

Ik wilde alleen maar weten hoeveel het ongeveer kost om 'm zelf een nieuw handvat en oogjes te geven als hobby-projectje

gijsie20

Hoi Stebbe,

Misschien kan je op deze site wat vinden:
https://www.rodpro.de/

Ik heb daar ook oa mijn kurk vandaan. Ze hebben daar ook spul voor karper en werp hengels.

Groet Gijsbert

gijsie20

Quote from: speycast on January 17, 2013, 23:35:57
mijn project komt er ook weer aan   geheel  glimmend zwarte hengel   kan alleen de recoils niet vinden in zwart  zeker de tip top niet

Ben je perse opzoek naar recoil ogen? Ik heb namelijk wel zwarte single of snake eyes en tip top gevonden van ATC, zie bovenstaande site.

Groet



H. Middel

Je hebt gelijk, had ik niet naar gekeken. Anders even mailen.

ik heb al mijn onderdelen hier gehaald, was een snelle levering.