Tripjes 2016

Started by EB86, February 21, 2016, 14:36:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Ik ben momenteel wat tripjes aan het plannen voor 2016. Heb heel vaak in Rur bij Monschau gevist en zoek nu eigenlijk wel eens iets anders.
Ik wil geen verplichte overnachting en ik hou van kleine riviertjes/beekjes. Dus geen rivier van 20 meter breed. Barbeel als bijvangst vind ik altijd leuk.
Daarnaast wil ik binnen 3 uur vanuit Rotterdam er zijn.

Ik heb zelf de volgende spots gevonden:

Ahr - Insul
Ahr - Dernau
Oosbach - Birresborn

Met betrekking tot de Kyll heb ik nog niet echt een specifieke plek, maar het is een optie.

Is er iemand met ervaring in een van de bovenstaande riviertjes en welke zou je aanraden?

Alvast bedankt,

Gr

Ben Tabak

Oosbach is heel smal, zwaar begroeid...maar wel mooie forel (geen barbeel).
Kruipen, sluipen en rolworpjes. Je moet er van houden!

Grt. Ben

Marco B

Leuk man, stond vroeger altijd aan een kleine camping aan de Oosbach
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

maurice

Oostbach zit tegenwoordig in de vergunning van birresborn.
Overnachting bij plaatselijke hotels, Gasthof of appartement verplicht.

Als ik het goed heb.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

iMarco

In de ahr bij insul een paar keer geweest. Leuk stukje water al heb ik verder geen vergelijkingsmateriaal. Leuke forelletje en vlagzalm. Barbeel zit er ook. Afwisselend snelle stroming en een paar pooltjes. Echt veel ruimte met tientallen meters worpen is er niet bij maar heel krap is het ook weer niet.
Vergunning reserveren bij
Wenzel
Alte Hofstr. 20
53520 Insul, Ahr

+49 (0) 2695-930459

Succes
Marco






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond

#5
De Ahr is inderdaad leuk, ook prima visstand. De visrechten op de Oosbach had in het verleden Hans-Hermann van "Kleine Villa zum Turm" in Birresborn. Op deze beek zaten in die tijd ook forellen die behoorlijk aan de maat waren en was een overnachting niet verplicht. Dat is dan inderdaad veranderd als het klopt wat Maurice schrijft.

Verder voldoet de Kyll bij Stadtkyll ook aan jouw wensen: http://www.asv-kronenburg.de/

::wtf::

Rossie69

Dernau ook geweest.zitten mooie stukken bij.
ook paar pools die je zekers uit moet vissen vang je dr 1 vis um nog maar een paar keer uit.
geheid dat je dr een paar vangt.


EB86

Iedereen bedankt. Hopelijk dit jaar minimaal 3x een weekendje naar Duitsland, geen Denemarken dit jaar. Ben wel toe aan iets anders dan Monschau  :)