Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

bij inspectie van mijn 4 jaar oude waadpak zag ik toch wel de nodige rafeltjes en krasjes in de stof. Met een week Oostenrijk voor de boeg dan toch maar preventief een nieuw pak aangeschaft: een Rio Gallegos van Patagonia in de aanbieding. Model LL, perfect voor mijn beenlengte. Ik ben klaar voor de reis!  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

IvanSweden

#1401
Tijdje geleden vision atom #5 met deep reel en Vibe lijn gekocht voor vlagzalm en dat soort spul hier in Zweden.
Ook al eerste 50+ vlagzalm op droge vlieg gevangen als redelijk beginnend vliegvisser. Nu dan ook maar een vision pike kit #9 gekocht, en die nog maar even uit proberen de komende weken. Eerst nog wat streamers binden of kopen. Nu eerst maar mijn casttechniek verbeteren. Wat gebruiken jullie als leader voor het snoekvissen. Heb nu standaard met intermediate big daddy lijn

merijn1982

Gewoon een stuk 40/00 mono of flourcarbon
Tight lines!!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco


lambert63

Of een stukje knoopbaar titanium draad tegen de tandjes.
TL lambert63

HertogJan71

#1406
beste allemaal,

Gisteren ontving ik mijn aangekochte Hardy Gold Medal Palakona 9 1/2 ft ( #6)
Wat een prachtig antiek exemplaar. De hengel ziet er uit als nieuw. Werkelijk waar .... alsof deze zo uit de winkel van the House Hardy is gekomen.
Vermoedelijk is deze hengel gebouwd in 1963 of 1964.....hoe dan ook het is een oudje.
Foto's uploaden lukt (nog) niet aangezien in geen gemakkelijk fotobewerkingsprogramma heb voor mijn nog steeds te ontdekken Mac Book Pro (tips zijn dus van harte welkom)

Wat vinden jullie dat er qua vintage reel onder deze hengel zou moeten passen.

Om een idee te geven dit is hem maar ik heb deze dan in een 9 1/2 feet en zeker net zo strak en mooi

http://vintagefishingtackle.co.uk/shop/hardy-fishing-tackle/rare-hardy-the-gold-medal-palakona-8-6-3-piece-2-tops-split-cane-trout-fly-rod/

fijn weekend

Bert Jaap
" Geld moet rollen anders had men het wel vierkant gemaakt "

Floor

Gekocht is misschien niet het juiste woord... de beste man vond €15,- wel zat. Nu zijn dit nooit erg dure hengels geweest maar, het plastik zat nog om de greep.

Een Shimano compre 8'6" #5-6
Het lijkt meer een #4-5 maar, hij zet een 5 lijntje in ieder geval een enorm eind weg.
Altijd handig als vrienden of kennissen eens willen meevissen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

merijn1982

Tight lines!!

Floor




Voor ongeveer €5,- per stuk kan je ze natuurlijk niet laten liggen.

Cortland floating runningline .027
Biocraft floating WF7
Biocraft scandic shooter int. #9 (37gram)
Biocraft scandic shooter int. #11 (47gram)
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Nee daar kan je ze niet voor laten liggen
Als ze nog oke zijn en niet uit gedroogt heb je een stel perfecte lijntjes

Jaren terug had ik ook enkele er van toppertjes

Floor

Ze zagen er goed uit, voelde goed, beetje trekken, buigen enz. dus ja, wat kan je er verder van zeggen. Ik kijk graag even in deze winkel ze hebben er soms bijzondere aanbiedingen. Ik ging voor iets anders na een tip van iemand die wist dat hij met een S&M liefhebber te maken had maar, dat hoort niet op dit forum; Smith & Wesson I-Bolt - Kaliber 3006 voor nog geen €500,- geen geld! Maar toen kwam ik dus ook deze lijntjes tegen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gert

Vandaag mijn nieuwe Orvis Helios 2 9ft #4 binnengekregen. Ter vervanging van mijn circa 10 jaar oude Orvis Zero Gravity die vorige maand in Oostenrijk gesneuveld is. Toch wel mooi, die 25 jaar garantie ::top::

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

peterf


Menno_siemensma

Ik heb de predator 2 geloof ik, die bevalt mij prima!
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

p.forel

Geoff A is goed matriaal heb 5 jaar geleden een reserve geoff WS 2 gekocht om dat mijn andere al weer 6 jaar oud was.
Het verdomde reserve jack hangt nog in de kast ouwe ws2 wil maar niet naar de knope gaan

rosingkamp

Reel Orvis Battenkill II, voor mijn Gatti #4

FSCHAMP

Vandaag voor mijn kerst  Barred Craft Fur in de kleuren tan, ginger & pink besteld om shrimps voor zeebaarzen te maken.
Verder heb ik wiggle tails en snaps voor de tails, als ook sparkle (polarflash) besteld om snoek streamers te maken.
Ik heb ook nog wat popper materiaal besteld (lees foam) om wat poppers te maken. Ik wil dit ook eens uittesten  op snoeken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Een tweede Shilton SL7 en mijn eerste Shilton SL6 aangeschaft voor mijn eerste trip naar Cuba.
Verder nog wat zoutwater haken en rubber legs aangeschaft zodat ik nu een reeks bonefish en tarpon vliegen kan maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Mooie reels ook Gino.
Ik heb mijn Hardy Angel serie uitgebreid met een 7/8, en er ook gelijk maar een extra spool bij gekocht.



rosingkamp


Bone F

Quote from: FSCHAMP on January 28, 2017, 22:06:26
Een tweede Shilton SL7 en mijn eerste Shilton SL6 aangeschaft voor mijn eerste trip naar Cuba.
Verder nog wat zoutwater haken en rubber legs aangeschaft zodat ik nu een reeks bonefish en tarpon vliegen kan maken.
Doe er ook wat Gotcha's #4/6 en jaja Pategrisens #8 bij en als je gaat waden schuifelend he anders loop je de kans op bv. een Yellow Spanish Stingray te trappen en ik weet hoe verschrikkelijk pijnlijk zo'n steek is! Veel plezier daar.

Floor

Eindelijk alle vergunningen binnen voor het komende seizoen, na tot 2 keer toe hetzelfde verkeerde adres op de Noorse staatsvergunning te zetten doen ze het gewoon voor de 3e keer opnieuw,  kleinigheidje....
Nu wordt het wachten op de seizoensopening er weer niet makkelijker op!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Menno_siemensma

Quote from: Floor on March 13, 2017, 16:13:28
Eindelijk alle vergunningen binnen voor het komende seizoen, na tot 2 keer toe hetzelfde verkeerde adres op de Noorse staatsvergunning te zetten doen ze het gewoon voor de 3e keer opnieuw,  kleinigheidje....
Nu wordt het wachten op de seizoensopening er weer niet makkelijker op!
sturen ze evt. boetes dan ook maar lekker heen toch? :P
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.