Welk STOKKIE

Started by greg, October 13, 2013, 14:49:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Voor het vissen op "peuterwater" zoals de Kyll, wil ik me wat lichter gereedschap aanschaffen. Vooral omdat ik de actie mis op de hengel het gaat me op dit soort riviertjes allemaal wat te makkelijk af met mijn Orvis Clearwater II 8,6 ft aftma 4 vliegenhengel. De hengel is leuk voor het streamen en forelput werk!

Nu dacht ik eraan om voor op dit soort wateren over te stappen op een carbon hengeltje voor een aftma 2 max. 3 en een lengte van 6 tot 8 foot.
Nu heb ik een aantal hengeltjes op het oog en wil er niet meer dan € 125,- euries voor uit geven. Marktplaats heb ik al afgezocht, maar ik denk dat dit soort stokkies niet zomaar worden weggedaan  ;D.

Nu heb ik er een drietal in het vizier, maar misschien dat jullie dit lijstje kunnen aanvullen en eventueel adviseren. Tevens ben ik er ook nog niet over uit wel reeltje voor dit alles......

Groet Gregory

1. A&M fishing 6,4 ft #2               € 78,-
2. Sierra Stonefly 7ft # 2             € 125,-
3. Okuma Guide Select 7ft #3     € 125,-


A&M 6,4 ft aftma 2


Sierra Stonefly 7ft aftma 2


Okuma guide Select



sjoerd

Ik begrijp het niet helemaal als ik je verhaal zo lees. Je hebt een aftma 2 hengel en die vind je te zwaar voor het vissen op forel e.d.
En daarom wil je een aftma 2 of zelfs een 3 aanschaffen.
Dat komt een beetje vreemd over, tenzij je een tikfout hebt gemaakt met de beschrijving van je eigen hengel. :) :) :)
Ik bedoel een 2 hengel is toch al behoorlijk licht en daar zou je op een riviertje als de Kyll leuke sport mee moeten kunnen hebben. Lekker forelvissen kan ook heel hoed met een drie maar ook met een viertje.
Uiteraard is het zo dat de actie per hengel zal verschillen. En dat is dan weer een persoonlijke voorkeur.
I.i.g veel succes met je zoektocht ::goodjob::

Sjoerd

greg

Shit........ bedoelde natuurlijk dat mijn eigen hengeltje een 4-tje met een mid-actie is sorry....

Heb het al aangepast!

maurice

persoonlijk zou ik de A&M hengel nemen.

waarom?
- fijne hengel
- snelle levering
- goede servies als er wat mee is.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Bas heeft die A&M, ik heb hem laatst in de handen gehad en er mee gegooid. Het is echt een fijn stokje maar ik wil je wel waarschuwen, ik vind het toch wat te kort en te licht voor de Kyll. Ik heb op deze rivier al een aantal vissen gevangen waar ik met mijn ('echte') #3 toch wel mijn handen aan vol had en waarvan ik het enigszins betwijfel of je ze met het genoemde stokje niet verspeelt. Het kan maar je loopt risico. Dus voor de gemiddelde vis leuk, voor die ene uitschieter vrees ik jammer... En die uitschieters zijn toch wel de jus op de aardappelen... ;)

Over die andere twee hengels kan ik niet oordelen, ik heb ze nog nooit in mijn handen gehad. En let op, een #2 van het ene merk kan qua vermogen overeen komen met een #3 of zelfs #4 van het andere merk. We weten dat de fabrikanten het met hun aftma-aanduiding niet altijd zo heel nauw nemen.

Misschien moet je eens kijken voor een 3-tje van 8 voet van A&M. Stuur die mannen anders gewoon een mailtje met jouw vragen.

Succes ermee!
::wtf::

greg

He raymond,

Bedankt voor je motivatie!

Ja ik weet het....het blijft appelen met peren vergelijken, maar om nu al die verschillende modellen online te bestellen en weer retour te zenden als ze niet bevallen is ook weer wat ;)!

Ik hoop nog steeds dat er iemand reageert die misschien één of alle stokkies in zijn bezit heeft en zijn ervaringen wil delen.
Ik lees wel een hoop positieve verhalen over A&M fishing, maar wat ik wel laatst zag op een foto van dat type hengel is dat deze hengels worden gefabriceerd in China. Tsja..... ik weet verder niet hoe dit zit. Ik denk dan ook dat ik ze persoonlijk even mijn vragen voorleg.


Raymond

Zo goed als alle blanks en hengels worden tegenwoordig gefabriceerd in China, uitzonderingen daargelaten. Maar binnen de door jou gestelde prijsklasse komt alles uit China. Maar dat maakt niet uit, in China worden al decenia lang goede producten gemaakt. Zeer zeker de laatste twee decenia waarin heel veel van de Westerse producenten van A-merken wel moesten uitwijken om hun te kosten laag genoeg te kunnen houden.

De stokjes van A&M zijn hun geld waard en twijfel maar helemaal niet over hun service. Daar staan de betreffende mannen wel garant voor.
::wtf::

Jan_Smeijers

Heb ook de 2 van A&M, bevalt me goed.
Goeie actie  :)

Zou hij niet bevallen, is er altijd wel iets te regelen met de heren.
Gr. Jan


Kruijff

Quote from: maurice on October 13, 2013, 17:42:33
persoonlijk zou ik de A&M hengel nemen.

waarom?
- fijne hengel
- snelle levering
- goede servies als er wat mee is.

Ik heb de langere versie van deze hengel. Fijn ding!!!
Gr Ed