Blankvoorn vangen

Started by Rossie69, December 20, 2010, 16:03:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

dat was het gene wat ik me nog het best kan herhinneren wat ik door de telefoon hoorde afgelopen maandag. robert belde me, heej ben je vrij? heb je zin om dikke blakvoorns te vangen? nou als het zo makkelijk kan, ja lijkt me leuk, zeg ik, maar ik moet eerst nog ff werken vandaag. maar kun je donderdag ook dan? nou zechtie, das nog ff afwachten. ok laat maar horen.
de afspraak was gemaakt, en ondertussen zat ik al in de auto opweg naar naar kampen. zo lekker bekend als ik daar ben, kom ik nog in 1 keer goed rijden op de juiste plek ook. robert stond al op me te wachten en samen hebben we de auto weggezet op een gratis parkeren plekje. :D
terwijl we de hengels aan het optuigen zijn komt the real caveman er al aan, en bla bla bla .... :)
op zig lijkt het erg raar, je staat er letterlijk tussen het verkeer en de winkelende mensen. en dan zo ineens schiet de beetverklikker weg, sh.t mis. volgende worp, weer beet, deze is wel raak. wow wat trekken die dikke blankvoorns op een #3 zeg. heerlijk. de eerste die ik ving was rond de 30 cm denk ik. snel terug en verder vissen.ondertussen krijcht robert ze ook te pakken en vangen we er een paar. maar wild is het nog niet en we lopen een stukje verder. ja hoor, komt weer een bekende kampenaar er aan. ook hier vangen we een paar blankvoorns en berry geeft me nog wat aanwijzingen. strak tegen de overkant gooien etc etc.

uiteinderlijk gaan we nog een stukje verder, hier was de gracht nog net iets breder en de straat achter je iets smaller. dus regelmatig werdt er ff met de vliegen tegen de ramen getikt. :D  je zou er maar wonen. (lijkt me persoonlijk geen ramp, viswater voor de deur. maar denk dat de vrouw die vliegen tegen de ramen minder leuk vind. :lol:  :lol: )
eerste worp meteen een aanbeet, en zoals robert een paar keer zei, de mooiste aanbeten mis je voledeig, en de lulligste gepruts is raak. zo ook hier. maar uiteinderlijk blijkt dit een goede stek en staan we nog ff leuk te vangen.

de meeste vissen die we vingen waren toch wel 25cm+ denk ik zo.

ook nog ff de man die me uitnodigde in aktie op de plaat gezet.




robert, ik heb er cker van genoten, waarschijnlijk zullen ze binnenkort weg zijn, maar euh dan doen we het gewoon volgendjaar nog een keer over.
bedankt voor het bellen :D ,
groet hendri