Fishzucht Wagner geen dagkaarten te krijgen

Started by sarca2, June 29, 2020, 13:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

ok, goed om te horen, ben zeer benieuwd naar jouw verslag.
::new::

sarca2

Quote from: Alex on July 04, 2020, 19:58:17
Ik zal het nog minder leuk maken een mail van enkele weken terug.
Mijn favoriete dagbesteding Altenahr Geeft ook geen dagvergunningen meer uit.
Ook weet ik inmiddels niet meer waar ik mijn 5 jaar vergunning moet verlengen.
Dat deed ik ook altijd daar en is inmiddels verlopen.

De mail van de vvv Altenahr

Sehr geehrter Herr ....


die Touristinformation Altenahr stellt leider keine Tagesscheine mehr aus, da die Ahrstrecke privatisiert wurde.
Für Tagesgäste besteht nicht mehr die Möglichkeit zum Fliegenfischen.
Angelscheine für den Fischereibezirk II Altenahr erhalten Sie bei Vorlage Ihres gültigen deutschen Fischereierlaubnisscheins und dem Nachweis von mindestens zwei Übernachtungen vor Ort.
Kontakt mit dem Pächter unter:

Johannes Gasper
Auf dem Acker 11
53505 Kalenborn
Tel.: +49 2643 903232

Es ist nur das Fliegenfischen gestattet! Eine Reservierung ist zu empfehlen, da die Vergabe pro Tag begrenzt ist.

Unter http://www.altenahr-ahr.de/de/angeln finden Sie weitere Informationen und Möglichkeiten zum Fliegenfischen an der Ahr.
Die aktuellen Pegelstände am Pegel Altenahr erfahren Sie unter +49 2643 19722.

Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
even nog iets preciezer over hoe het er aan toe gaat.
Gasper geeft alleen 2 dagkaarten met opeenvolgende datum. je moet dus 2 dagkaarten kopen. 60 euro. het interesseert hem niet of je in Altenahr overnacht. als je in limburg woont, 1 1/2 uur rijden wellicht, zou je 2 dagen zonder verblijf kunnen vissen.

Het stuk is 3,8 km maar overgrote deel is langzaam/breed/ondiep. ik heb paar goede stukjes gevonden. weinig voor 1 dag laatstaan voor 2. laatste helft is door het dorp, langs een parkje en vanaf een parkeerplaats. in 2 dagen vissen 2 maatse forelletjes gevangen, stuk of 10 miniforelletjes en hele zooi voorntjes plus een grote kopvoorn. ook nog tien minuten dril gehad met grote barbeel die door tippet ging. volgens mij had ik m vals gehaakt.

Ahr heeft ook nog stukken bij Mayschoss (2,3 km), Dernau (2 km ) en Walporzheim (7 km) waar dagkaarten worden uitgegeven. Voor vergunning Walpozheim moet je tussen 7 en 8 iemand bellen om te reserveren (via google te vinden, ben deze info kwijt) en kun je vergunning afhalen bij Angelsport Bonn. ik zou me kunnen voorstellen dat in april, na recente uitzettingen, het goed vissen kan zijn op de Ahr, ala Kyll.
::new::