Wijze vliegvis lessen.

Started by Beertje, October 31, 2014, 09:34:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Dit is een mooie maar vooral leerzame en wijze film over vliegvissen.

https://www.youtube.com/watch?v=c-yw0267RTs
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena

Wat me opviel is dat ze geen waadriem dragen, terwijl dat wel een deel van de veiligheidsuitrusting is.

TL Peter

Beertje

Peter, hij heeft het er wel over het dragen van een life jacket," weare a life jacket if you in a boat or a big river". in het kleine stroompje waar je met je handen op de bodem kunt steunen (mocht je water scheppen) is het niet nodig.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena

Een waadriem is geen reddingvest, het is een riem rond je middel die het verschil tussen leven en dood kan betekenen.
Je waadpak kan een lompe zak vol met water worden en de lompe zak in het waadpak verzuipt, ook in een klein stroompje!

TL Peter

Floor

Dat een goed passende riem om het waadpak essentieel is voor de veiligheid lijk mij duidelijk.
We weten allemaal dat de druk van het water tegen de benen ervoor zorgt dat de lucht uit het pak word gedrukt, een riem zorgt er voor dat je bij het omvallen niet gelijk de boel begint vol te scheppen. Je hebt dus tijd om weer op je benen te komen.
Een reddingsvest is tijdens het waden niet praktisch, het ding zit gewoon in de weg en het is lastig om de spullen in je vest te bereiken.
In een boot ligt dat anders, plaats genoeg voor je spullen en bovendien vaak dieper water waar je niet kan staan dus nu kan een reddingsvest wel handig zijn.
opblaasbare vesten zijn tegenwoordig klein en goed te dragen, ze moeten wel ieder jaar gekeurd worden en denk erom dat je smelttablet niet onnodig nat wordt, 1 druppel regen en het kreng zegt pssssssst...

Verder best een 'wijs' filmpje
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Stevo


Beertje

Nou, alle discussie overbodig. Er waren dus een hoop fabels in de omloop. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Beertje, ik ben wel benieuwd naar je oorspronkelijke filmpje.

Beertje

Plantje@ oorspronkelijke filmpje? Ik weet niet wat je bedoelt.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Het filmpje waarmee je het topic opende. Die zie ik namelijk niet meer.

Beertje

Plantje@ Dat begrijp ik niet, Hij staat er bij mij nog gewoon in en kan hem ook openen!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Ik zie het al...was alleen op mijn telefoon dat ie het niet deed.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Ik vind dit soort filmpjes over vliegvissen erg mooi! Het geeft een beetje de romantiek van het vliegvissen weer. Ziet er toch heel anders uit, dan wat voor velen van ons tegenwoordig het geval is :)

Wat mij betreft kan dit wel in een beginnershoekje terecht komen.

Beertje

 Ja dat klopt Plantje. Maar als je een zelfde soort filmpje gemaakt door Amerikanen bekijkt, dan roept dat niet de zelfde emotie's op.Engelsen zijn daar ongewild meesters in, het roept altijd een beetje een sfeer van oude adel op..Leuk.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.