Welkom tb

Started by Vliegvissers.nl Team, September 19, 2014, 20:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo tb welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


tb

Bedankt voor de verwelkoming.

Even voorstellen.

Ik ben dus t.b.,  31 jaar en afkomstig van het mooie Belgische Limburg kort aan de grensmaas!
Heb 2 zoontjes van 4 en 6.

Vis momenteel al 18 jaar, waarvan grootste deel witvis en karper en laatste jaren ook roofvis.
Heb altijd gezegd, ooit begin ik met vliegvissen want dit lijkt me de mooiste manier van vissen en je bent vrij en kunt haast iedere vissoort belagen.

Ik ben al maaaaanden bezig met research,  zeer veel lezen op het internet,  boeken uit de bib, dvd.
Ik ben verkocht en ben niet eens begonnen.

Ik zal veel op vijvers gaan vissen maar nog meer aan de rivier de maas (grensmaas)

Heb zowel interesse in het precies en fijn vissen op voorntjes alsook het ruwere op karper en snoek en alles daartussen in.

Mits ik veel op de maas zal vertoeven,  zal ik ook gericht op roofblei winde en barbeel gaan vissen.

Sinds gisteren avond heb ik onverwacht een tweedehands setje kunnen bemachtigen,  daarmee dal ik me nu pas voorstel.


Heb nu een # 5/6.  8 voets ryuyang high modules fly, ultra licht, denk koreaans merk
Dit in combinatie met een scientific anglers systemen 2 56l reel met een wf 5 lijn reeds op voorzien.

Daar ik meerdere malen gelezen heb dat dit een basisuitrusting is waar ik al veel mee kan uitproberen,  kijk ik er al naar uit te beginnen.
Maar eerst vele uurtjes bezig houden met lawncasting,  mijn tuin is zat groot genoeg.

In de toekomst zie ik me zeker een #3 en een #9 set aanschaffen,  eerst wat de techniek onder de knie krijgen!

Hoop nog veel wijzer te worden onder jullie!

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Beertje

Welkom tb en veel plezier hier. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Welkom tb, als je bij de grensmaas woont is de kans ook groot dat je op een gegeven moment met een tweehandige hengel staat te zwiepen, dat je het alvast maar weet.  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

tb


tb

Ondertussen zijn we mei, 7 maand nadat ik me voorgesteld had.
Het vliegvissen heb ik 2 keer gedaan, zonder resultaat maar ook moeilijk water.  Toen brak het slechte weer en de winter aam en heb ik tijdens zwak moment mijn vliegenhengel terug verkocht gehad.
Daar nu 7 maand later dik spijt van,  blijft kriebelen om te vliegvissen.
Mijn bazaar van het statisch op karper vissen verkocht en morgen ga ik me twee vliegvissets halen een 5/6 en een 7
Ik kijk al uit naar die zomeravonden! Ga af en toe eens spinvissen en sporadisch eens met de pen op karper,  voor de rest ga ik me volledig zetten op het vliegvissen!

Scaramouche

 ::goodjob::

In die 2 keer keer heb je dan toch het virus opgelopen  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

tb

Ja daar lijkt het wel op. Het is behoorlijk blijven hangen. Iedere keer dat ik aant vissen was dacht ik, had ik nu mijn vliegenhengel nog maar :-) 

Plantje

Alleen het vangen wil natuurlijk wel eens tegenvallen :)

tb

Geniet je eens te meer wanneer je vangt he.

FrancoisCKX

Gaat goed komen :-)

Raymond

Inderdaad, gaat goedkomen. Gewoon blijven doorzetten...
::wtf::

FSCHAMP

In iedere geval veel plezier met de tweede poging tot het vliegvissen.  Eens verslaaft, altijd verslaaft aan't vliegvissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>