28-04-2012 Even achter het huis vissen

Started by Plantje, May 05, 2012, 15:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Afgelopen 28 april bleef mijn nichtje een weekendje logeren. Ze wilde graag even vissen en dat was natuurlijk prima! Zij was het na ongeveer een minuutje al zat. De vaste hengel heb ik wel laten liggen en ik ben zelf even met de vlieg verder gaan frotten. Op een gegeven moment kon ik haar toch roepen, omdat ik een mooie ruisvoorn gevangen had!

Kijk, daar ligt het dobbertje...als die weggaat heb je er misschien een vis aan!


Het werd al vrij snel saai


Maar aan de nimf kon ik een leuk voorntje vangen. Mijn nichtje wilde graag helpen met binnenhalen.


Voordat we de vis vast pakken allebei even de handen aan het net nat maken.


Blijft leuk om zulke vissen achter het huis te hebben.


Mag ik hem ook even vasthouden oom Rudi? Tuurlijk!


johannes

mooi hoor vroeg beginnen levert later ook de leukste resultaten op.
tipje voor de zomer klein droog vliegje aan de vaste hengel met 3 meter tip en een schooltje van die mini ruisvoornstjes.
mijn dochter was er verzot op.
ga vanavond met de dochter nachtvissen op kabeljouw met aas niet omdat het zo goed werkt maar wel omdat het super spannend is in de schemer/donker  :)
hopen dat de vis mee wil werken. het zal wel koud worden maar we nemen de skipakken mee.

Hilco

Quote from: johannes on May 05, 2012, 18:42:14
mooi hoor vroeg beginnen levert later ook de leukste resultaten op.
tipje voor de zomer klein droog vliegje aan de vaste hengel met 3 meter tip en een schooltje van die mini ruisvoornstjes.
mijn dochter was er verzot op.
ga vanavond met de dochter nachtvissen op kabeljouw met aas niet omdat het zo goed werkt maar wel omdat het super spannend is in de schemer/donker  :)
hopen dat de vis mee wil werken. het zal wel koud worden maar we nemen de skipakken mee.

daarom vis ik zo graag zonder reel  .............gewoon omdat het kan !!
het is hier ook teri%$^koud nu hoor dus troost je ........

johannes

vaak kan het maar die keer dat je wel een reel nodig heb zijn het meestal geen miniruisvoorntjes

gisteren was resultaat 1 dikke kabeljouw m,n 6 kilo weegschaal redde het niet. maar gevangen op een spinhengel 20 gram is dat echt leuk.
merk aan dochterlief dat ze met een lichte stok veel betere kontrole heeft dan met een 40/60 grams stok.
rest was klein spul poon,polakjes,wijting,kleine leng, en een scholletje.


Gerrit72


Leuke fotoserie!

Altijd (meestal) dankbaar werk om met kinderen te vissen ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Mijn kinderen willen alleen mee als ik met mooi weer ga feederen:


ben

Hilco,,,,,,, We zitten hier op VLIEGVIS Forum!!!!!!!!!!!!

Hilco

Mea culpa mea culpa...........

het ging hier dan ook meer om de kinderen dan om de manier van vissen  :-[  :-[  :-[ :P

het vangt wel veel beter hoor zo'n korfvlieg...

bij

ik probeer de kinderen ook te stimuleren om te gaan vissen. Tot nu toe zonder resultaat, maar misschien komt het nog.
Hilco ziet er wel leuk uit twee dames aan het vissen.


Hilco

ze zijn meer aan het zonnen , vissen doen ze niet .............

Maar filmen wel ; er valt niet veel te zien maar commentaar is priceless.
helaas geen vliegvisfilm :
Niet kijken als fly only visser bent...


http://www.youtube.com/watch?v=1xAZbeWwTp4&list=UUn7b0JCaZh4NBMBKoF_8fHg&index=5&feature=plcp

Peter B.

Hahaha....Erg leuk...vooral dat ze zeggen "ik spring het water in en ik vang hem...ik zweer het je"  ;D

Plantje

Mijn nichtje is inderdaad ook vier, maar ze vond het nog niet heel erg interessant. Ach over een paar weken is het water weer wat helderder en dan zitten de voorntjes ook wel weer wat meer bovenin. Dan kan ze met een klein stukje brood snel en paar visjes vangen. Dan is het ineens veel interessanter.

En ons dochtertje is pas 9 maanden, dus dat komt nog wel!

Is trouwens wel een goede tip om een klein vliegje aan de vaste hengel te maken. Zoiets ben ik ook begonnen: buldo met daar onder een nimfje. Ik kon vliegvissen zonder het werpen helemaal onder de knie te hebben.

Rossie69

Plantje jij zegt een klein voorntje,wha een bak ja.

leuk om zo met de kids,met vissen bezig te wezen.

Hilco karper heeft ook tanden hoor.

Plantje

Ja, dit was voor bij ons achter het huis inderdaad wel de grootste voorn die ik gevangen heb. Maar gelukkig kunnen ze nog veel groter! ;)

En inderdaad: leuk om met kids met vissen bezig te zijn. En ik hoop toch echt ook van ons dochtertje een echt natuurmensje te kunnen maken!

dartmayor

Plantje,

Ik heb een plek waar de ruisers echt groot zijn alleen het vangen is een probleem.
Ze gaan daar echt ver over de 30 cm.

ff wat anders:
Nog 18 dagen en dan mogen we weer op de snoek.
Gaan we dan weer op dezelfde plek vissen. En nog wat andere plekken natuurlijk.

Ik heb een maat die graag mee wil.
Hij gaat ook met de vlieg op snoek, hij heeft nog nooit wat gevangen met de vlieghengel dus dat kan lachen worden.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

moet erin zitten, maken kan niet.

leuk zo ,Danny krijgt ook weer de mooi weer kriebels,dus z,n spullen zijn bijna weer gereed.



Plantje

Gaan we doen Joost! Lijkt me leuk!

Alleen waar ik al die snoeken zag zie ik nu alleen brasem zitten! Wel zag ik in die "betonnen bak" (waar voorheen de Albert Hein zat in Zuid) nog een paar snoeken staan. Ook zit daar leuke voorn. Daar kunnen we ook wel een keer gaan kijken.

dartmayor

Plantje,

26 mei valt op een zaterdag.
Mijn maat kan dan niet dus de kans is groot dat wij (en ik hoop dat jij) op snoek gaan vissen in Zuid.

weer ff wat anders:
Zwolle Zuid is wat dat betreft echt een plek voor veel en ook grote ruisvoorn.
Ook voor snoek trouwens. Ik heb er ooit een snoek van 101 cm gevangen.
Dat was volgens mij een uitzondering daarna nog nooit groter gezien dan 80 cm.

Ik weet niet hoe het met de baars zit maar vroeger (20 jaar geleden) ving ik ook onder iedere brug wel mooie baarsen.
Ook van een mooi formaat. Tot wel 35 cm.
Maar toen mocht je ook nog met levend aas vissen.



PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Plantje

Quote from: dartmayor on May 08, 2012, 22:03:06
26 mei valt op een zaterdag.
Mijn maat kan dan niet dus de kans is groot dat wij (en ik hoop dat jij) op snoek gaan vissen in Zuid.
Hoe zeg je dat nu? ;) Maar we moeten inderdaad dan gewoon even wat afspreken.

Ik wil ook echt wel wat meer ruisvoorn vangen! Mooi werk! En ik zou jouw #3'tje daar nog een keer voor testen. Als ik jou (en vele anderen) mag geloven ben ik verkocht als ik eenmaal mooie ruisvoorn op een #3 oid in plaats van mijn #5/6 heb gevangen.
En waar ruisvoorn zit, daar zit vaak ook snoek! Dat is wel gebleken.
Hoe het met de baars zit weet ik ook niet precies. Ik heb er achter het huis een keer eentje gevangen; een hele kleine. En ik zag er laatst eentje verdwaald tussen een school voorns zwemmen. Maar echt stevige baarzen zegt me niets. Lijkt me ook wel mooie visserij! Kleine streamertjes heb ik er wel een paar voor liggen.

dartmayor

Ik bedoel dus 27 mei.  ;D

We gaan ook wel eens vissen op de ruisvoorn plek.
Dat is echt geweldig en helemaal met een #3 of lichter.

Ik wil eigenlijk ook nog een #1  6ft kopen voor de voorn.
Dat lijkt mij echt helemaal geweldig
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

jur606

doe ik toch even mee als het mag


Afgelopen zomer (net 4 en beetje toen)