vliegvissen op de eemhof

Started by jannick, December 02, 2012, 17:36:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jannick

hallo allemaal.
ik ben Jannick 15jaar en ik kom uit de Alblasserwaard en beginnend vliegvisser.
terugkomend op mijn onderwerp ik ben gisteren met een vismaat naar de eemhof geweest.
Een dagje op forel gevist het was mijn eerste keer dat ik op forel ging vissen ik had er 11forellen was echt een leuke dag. :)

mvg jannick

Team

Jannick  grote klasse, fijn dat je zo goed hebt gevangen, door gaan zo en nu de polder in snoeken,,,,
NUNC  AUT  NUNQUAM

Koen

en die andere? :P

maar wel lekker hoor, daar 11 binnen hengelen :)

R.S.N Flyfisher


maurice

Nog even en bert wil je niet meer mee hebben.

nee joh, eerlijk een goede leermeester is het 1/2 werk.
maar je moet het toch zelf doen.

top gedaan, ga zo door.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

ben

Ach,  ... het is vaak erg leuk daar op de EEMHOF!!!

Hilco

Vandaag voor het eerst bezoekje gebracht aan een forelvijver en wel  de Eemhof.

Omdat ik geen idee heb hoe een en ander werkt had ik met Speycast afgespoken , die zou er al zijn als ik kwam.

Was een reisje naar the middle of no where, maar gelukkig hier en daar een bordje met verwijzing naar de vijver want volgens de navigatie was ik al no-where. Landweggetje rechts af ........
En ineens, een parkeerterrein dit moet het zijn , dus geparkeerd.
Maar een beetje rond gelopen , en ineens zag ik een klein deurtje in het hek (naast de dakdekkersbus van speycast) naar het bungalow park. dat deurtje ken ik nog toen ik 20 jaar geleden aan de ander kant stond , leuk .

Nog geen ingang te zien , 2 grote deuren zaten dicht.
Maar gelukkig kwam er net iemand ergens naar buiten dus ik dacht , dat moet de ingang zijn .
bij de deur stond 1,50 entree ??

Binnen paar tafeltjes met 2 moppende mannen , er was blijkbaar niets te vangen vandaag. een dame
was wat aan het rommelen aan de tafel en de stoelen.
Ik ga bij de "toonbank"staan en wacht geduldig.  ...........en nog even ............en nog even.
Eindelijk, de dame neemt plaats achter de toonbank ; "wat kan ik voor U doen " vroeg ze ..........
(ik wou nog een leuk gevat antwoord geven en 2 pond gehakt half-om bestelen , maar ik dacht nog , hou nou eens op met die geintjes )
" Ik wilde komen vissen " zei ik ...   "Bent U hier al vaker geweest?" vroeg ze .  ik zei van niet.
"Oh (zucht)....  dan ga ik toch eerst even de broodjes maken voor de heren , die waren vóór"   en ze loopt weer weg.....
ik was hoogst verbaast en daarna toch wel beetje pissed dus ik zeg "nou ,......dan ga ik de auto weer pakken !!!"
"prima hoor" was het antwoord achter me uit de keuken .

Einde middagje Eermhof , zijn ze helemaal belazerd!!!!!


Dus de Eemhof kan van mijn lijstje af.




Hilco

app?? of is dat niet voor openbare oren bestemd  ;)

Koen

Jammer dat je direct weggegaan bent Hilco. Vind het daar leuk visssen.

Hilco

ik ben  waarschijnlijk te licht geraakt.......... :-[        en kom uit middenstands gezin dus ben dit niet gewend.....




Hilco

Quote from: speycast on February 03, 2013, 16:30:24



app is een gewoon bekent vliegje  kraaltjes en rubber pootjes meer is het niet

oh , ik dacht dat je op je smartphone kon zien  waar de forel zat ... die app  ;D  ;D  ;D

vliegvisgek

dat je je laat weg jagen door die vrouw slechte eigenschap jammer want is echt mooi daar
maar goed http://www.dekool.nl proberen hilco dat zijn de vriendelijkste mensen die ik ken  ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D

Hilco

deze mensen zouden volgens veel verslagen ook vriendelijk zijn , maar nu even niet .
Zal wel verkeerde moment geweest zijn.

Hilco

#13
ok, als het niet aan mij ligt dus , zet ik hem weer terug op het lijstje ;-)

deze ?



haak 10?

vliegvisgek

was het weer slecht qwa vissen bij de eemhof hoor ik net,,
of ving jij wel bert ;D ;D

vliegvisgek

oke appart john mailde me dat het zo slecht was ashley had er ook maar 1
ving je ze op de eerste vijver of grote vijver en er komt nieuwe vis aan hoorde ik dus dan zou
het nog beter moeten worden hahah maar als zelfs rene niks vangt vreemd ???

W3stland

Jammer dat je zo'n ervaring had Hilco, ik vind die vrouw (kan even niet op d'r naam komen) altijd super aardig. Blijft wel dat er een vaste club mensen is die daar vaak komt. Ik vind het altijd super gezellig en hoef nooit te wachten. Meestal kom je binnen, maken ze een bakkie koffie voor je en kan je gaan doen waar je zin in hebt. Je moet even over die eerste keer heen denk ik ;)
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Hilco

ik zal het nog een kans geven .........

vliegvisgek

bert ik vind de eerste vijver ook wel leuk vang er soms aantallen die je niet wilt tellen maar ook grote
vijver pak ik altijd mee maar goed ieder zijn ding toch

en westland vind die vrouw ook niks dus hilco ligt niet aan jou doe mij jan zelf maar hahaha

Rick

Hilco, jammer dat je het zo hebt ervaren, de eerste keer.  Ik heb zoiets nog nooit gezien / gehoord..
Valt me wel op dat de meeste Eemhof gangers toch de kleine vijver prefereren..  Ik sla deze altijd over en pijnig mezelf dan onnodig op de grote vijver.... :-\

W3stland

Ik heb hetzelfde hoor. Dat komt denk ik vooral omdat je het formaat in de kleine vijver al kan inschatten en in de grote vijver niet. Blijft er toch nog iets aan magie over. Daarnaast vis ik ook liever met wat tuimte om me heen ipv met zn allen op een kluitje een schooltje aan te gooien.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Joost S.

Kan je met #5 op de eemhof?

En kan je op de grote vijver ook een beetje achteraf staan? Zodat ik niet voor lul sta.

W3stland

Je kan er prima met een #5 vissen hoor, doe ik ook. En dat achteraf ligt een beetje aan de drukte, doordeweeks lukt het zowieso wel, afgelopen zaterdag stonden we met een mannetje of acht. Meestal is het zowieso wat drukker als het mooi weer is. Maar ook in de drukte heb je 100x meer ruimte dan op de kleine vijver.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

maurice

@ Hilco, dat je je zo hebt laten afschepen niet van jou verwacht.

maar als je uit een middenstand gezin komt weet je toch ook dat je soms geduld moet hebben.
stel je voor je wilde ook een broodje had ze mooi 3 vliegen in een klap.
wel net zo netjes van haar om eerst de 2 klanten met broodjes te helpen (waren immers eert) en dan de tijd voor jou te nemen,
jij die voor het eerst komt  eeuuhhh daar komt
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Quote from: maurice on February 04, 2013, 12:40:41
@ Hilco, dat je je zo hebt laten afschepen niet van jou verwacht.

maar als je uit een middenstand gezin komt weet je toch ook dat je soms geduld moet hebben.
stel je voor je wilde ook een broodje had ze mooi 3 vliegen in een klap.
wel net zo netjes van haar om eerst de 2 klanten met broodjes te helpen (waren immers eert) en dan de tijd voor jou te nemen,
jij die voor het eerst komt  eeuuhhh daar komt

tja , het is maar van welke kant je het bekijkt..........