Welkom Marcusdeboer

Started by Vliegvissers.nl Team, April 29, 2016, 16:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Marcusdeboer welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Marcusdeboer

Hallo iedereen,

veel plezier hier zal wel lukken, heb net al een aantal uur zitten lezen.
Maar om mezelf dus even voor te stellen: Ik ben Marcus de Boer, net afgestudeerd bioloog uit Wageningen. Ik heb een aantal jaar geleden een 3 meter #6 hengeltje van Arca gekocht om op vakanties in de UK en Scandinaviƫ op forel te vissen. In Nederland ook wel wat geprobeerd, maar met weinig success. Nu wil ik eigenlijk het vliegvissen wat meer gaan doen en ook meer in Nederland. Een aantal jaar geleden een keer met iemand ander's hengel gevist (geen idee meer welke hengel) en toen merkte ik al een gigantisch verschil in hoe veel makkelijker ik mijn lijn er uit kreeg. Ik ben me nu dus een beetje aan het orienteren op een lichtere hengel, zat te denken aan een #4, voor het wat lichtere werk. En dan dit later uit te breiden met een 7/8# voor het snoeken.
Qua hengels is mijn oog tot nu toe gevallen op de Flextec Streamtec #4 9' en op een aantal A&M hengeltjes (een 3# en een 5# aangezien de 4#'s die ze op de site hebben mij allemaal wat aan de korte kant lijken. Ik neig er nu naar om een afspraak te maken en volgende week een keer naar Oldenzaal te rijden om misschien wat uit te proberen daar. Bij de Flextec ben ik wat aarzeliger omdat ik bang ben dat er bij een garrantie situatie wat meer problemen ontstaan omdat het dan toch weer naar het buitenland moet (ook al wel een aantal verhalen gelezen van Flextec stokken die bij de eerste keer vissen al braken, ookal waren de rest van de reviews dan weer heel lovend).

Anyway zal ik dus flink wat topics doorlezen om mijn nieuwe setje uit te gaan zoeken later :)

Gerrit59

Welkom en veel plezier op dit forum!

Gerrit

HappyFisherman

Welkom Marcus en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcusdeboer

Bedankt :), ik kom er net ook achter dat de Vliegvis Vereniging Midden Nederland in Wageningen zit gevestigd. Wellicht een goed idee om daar eens heen te gaan en ook meer informatie te krijgen over de visserij in de Nederrijn hier.

Arie de Vries

Welkom op het forum Marcus,
Je licht op steken bij een vliegvisclub is zeker verstandig.
Overigens eind mei is de Fly Fair, daar heb je in een keer heel veel vliegvissers bij elkaar en ook vliegviswinkels....
Groet, Arie

Sieger

Welkom Marcus ... Veel plezier hier... !


Sieger

Raymond

Marcus welkom!  ::welkom::
::wtf::