Zee hengel keuze

Started by Spacerees, February 17, 2016, 22:18:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Een #8 is ook in mijn ogen de meest ideale hengel voor de zeebaars onder de meeste weersomstandigheden hier. Voor zeeforel gebruik ik een #6 of 7. En soms ook wel een #8 bij harde wind.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Spacerees

De meningen zijn aardig gelijk aan elkaar dat is lekker duidelijk gelukkig. Nu we hier toch bezig zijn heeft iemand nog een andere suggestie voor een #8 hengel voor het zeebaarzen? 

merijn1982

Keuze genoeg wat dat betreft.. geheel afhankelijk van je budget en je persoonlijke voorkeuren qua merk, maar ook aktie enz.
Tight lines!!

Arno

ik heb een Sage motive 9 foot #9 en IK vind dat een heerlijke hengel voor zeebaars en snoek vissen
en gebruik hem ook als het hard waait in Denemarken.

Spacerees

Die motive ziet er ook goed uit. Mijn budget houd alleen bij 300 wel aardig op.. Kan ook een demo vision kust #8 krijgen heeft iemand hier ervaring mee?  Het is een redelijk snelle hengel daar gaat mijn voorkeur wel naar uit.

paul de bruijn

Ik heb zelf een Vision GT  Four Seatrout,weliswaar een #6,maar als ik dat vertaal naar een #8,dan denk ik niet dat je met de Vision Kust een miskoop hebt.Ik zou t zeker doen als je m voor een mooie prijs kunt kopen.En hij is zeewater afgebouwd,das ook wel lekker.

Scaramouche

Vision Kust is een fijne hengel. Redelijk snel maar toch een vrij gevoelige top. als je een strakkere top prefereert kun je ook kijken naar een TFO BVK. Daarmee kun je echt tegen de wind inbeuken als het moet.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Spacerees

Ik had hem Zien staan bedankt voor het meedenken!  Maar denk toch dat de vision mij meer aan spreekt  ;)

wh82

Meer dan TFO???? Ik zou t wel weten.. maargoed dat ben ik..

Spacerees

Quote from: wh82 on February 20, 2016, 20:29:43
Meer dan TFO???? Ik zou t wel weten.. maargoed dat ben ik..
Waarom zou jij voor de tfo gaan dan?

wh82

#36
Je zoekt een hengel voor de zee, met body, de TFO BVK is dat zeker. Verder vind ik de TFO hengels gewoon erg mooi. Daarnaast is dit een serieus koopje..De levenslange garantie is alleen voor de oorspronkelijke eigenaar helaas. Misschien heeft de verkoper m nog niet geregistreerd, dat zou mooi zijn.. maargoed, dat s wensdenken.

Spacerees

Eigenlijk heb je gelijk ook ik zit me maar een beetje dood te staren op een ding. Deze is ook een stuk goedkoper dan de vision..

merijn1982

Bvk is een tophengel hoor. Google maar eens voor reviews!! Als je die voor een leuke prijs kan krijgen is het zeker de moeite!!
Tight lines!!

Ochi

Ik heb met de Vision Kust in # 7 gegooid en die is geweldig strak en zeer mooi afgewerkt, een topstok voor zeeforel.
Bezit zelf een TFO BVK #9 en hoewel dit geen #7 is zou ik bijna zeggen dat de vison meer fast tapered is.
Afwerking van de TFO is ook prima, 1e 2 ogen zijn wel van een dunne binnenring voorzien maar naar mijn idee sterk genoeg

Beide geweldige hengels en prijs kwaliteit is prima.
TFO BVK is de goedkoopste dus als je op een bepaald budget zit scheelt het zeg maar een reel van hetzelfde merk.

Vis zelf met een Sage TCR #6 op de zeeforel wat eigenlijk een #7 is en heb voor het geval het echt hard waait nog wel een #8 bij me.
Voor de Zeebaars zou ik toch voor een #8 kiezen hoewel ik het met de Vision kust in een #7 ook wel zou durven.

Ga je voor 2 stokken dan zou ik een #6 en #8 kiezen, wil je er 1 dan een de #7.

greetz Ochi

EB86

Quote from: paul de bruijn on February 18, 2016, 22:46:16
En spacerees,over de vliegen,dat is een heel persoonlijk iets.Ik denk zelf dat je ep streamers niet zo veel zullen opleveren,maar dat moet je zelf proberen.Garnaal imitaties en de standaard vliegen,magnus,fredde kunnen goed zijn.En s avonds zwarte vliegen,zijn patrone te op de gff site,staat zinvolle en nuttige informatie op betreffende zeeforel in Denemarken.En in het door mij eerder genoemde stekkenboekje staan ook richtlijnen welke vliegen het in een seizoen goed doen.Je maakt s zomers ook kans op zeeforel,ken gevallen van mensen die de forel naast zwemmers gewoon vingen,dus het is zeker mogelijk

Ik zweer zelf inderdaad bij garnalenimitaties en mijn favo vlieg is de pattegrissen. Ook de enige die ik eigenlijk gebruik. Maar als je heel vroeg in het seizoen zou gaan heb je ook kans op zagers, dan zou ik die vlieg gebruiken.

Spacerees

Oké ik kan lekker gaan knutselen dus ;).
En qua hengel is het toch de vision geworden. Zit er aan te denken een lamson guru op te zetten.

Hidde

Ook een mooie hengel, nieuw of 2e hands gevonden?
Tip voor een reel wat mij betreft... Loop xact 58 , goedkoop en zoutwaterbestendig., goede kwaliteit,en licht van gewicht..

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

paul de bruijn

Ondanks dat Lamson een topmerk is zou ik zelf een goedkopere reel nemen(tenzij je een goeie deal kunt maken)Er is genoeg te koop dat zoutwaterbestendig is en goedkoper,en daarbij,je zult niet zo heel vaak de slip gebruiken.Koop zeker niet t goedkoopste,die lopen vaak vast door zand oid.Loop is zeker een goede optie.Maar ze hebben nu ook bij flyfishingdutchman erg goede Scierra XDP+ reels.
Ook zoutwaterbestendig en een erg goede slip.Maar hoe dan ook,met iets goedkopere reels hoef je echt geen miskoop te hebben en hou je nog wat munten over voor een lijntje of wat dozen rvs haken :)

Spacerees

Quote from: Hidde on February 24, 2016, 18:00:33
Ook een mooie hengel, nieuw of 2e hands gevonden?
Tip voor een reel wat mij betreft... Loop xact 58 , goedkoop en zoutwaterbestendig., goede kwaliteit,en licht van gewicht..
De hengel is tweedehands gekocht. En ik heb je raad maar opgevolgd wat de reel betreft!

Verder iedereen hartstikke bedankt voor de meningen/advies ::goodjob::

Hidde

reel ga je geen spijt van krijgen , gebruik er nu al 2 jaar een intensief zonder problemen,ovm,zeebaars en rivieren in zweden

Ben Tabak

Kan ik bevestigen, heel goeie prijs/kwaliteit heeft die Xact!
Al jaren in gebruik voor bones en zeebaars, geeft geen krimp.

grt. Ben

Spacerees

Set is kompleet zo, snel een keer tijd maken om hem uit te proberen!