Jungle-cock

Started by Ron-O, December 24, 2012, 18:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Heb ik goed begrepen dat de nekken van de JungleCock verboden zijn??

Wie heeft er uitkomst.

Gr, Ron-O

drefter

Ik heb er deze maand net een gekocht

Ron-O

Een tijd geleden eentje gekocht, kwam uit India, nu blijkt dat ie wel heel veel waard is geloof ik?? drie maal AAA Grade of zoiets.

Gr, Ron.

Ron-O

Oh ja Speycast, hoe weet je dat ie gekweekt is?/
Gr, Ron. :)

Ron-O

Nou ik dacht eerst dat ze uit India kwamen van oorsprong jungle, in belgie zag ik ze ook te koop vanaf 129euro a grade, wat het betekend zal me worst wezen, ze zijn wel heel mooi. En ik heb er nog steeds niks mee gedaan.Euhh stinkt trouwens ook best zo'n neck.

Ron.

Beertje

Wat vinden jullie hier van?

[attachment deleted by admin]
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Anders vroeg ik het niet!! maar ik voel hem al aankomen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Oei,die stommiteit begint me geloof ik te achtervolgen.K'Ben overigens wel blij dat je het nog geen altzheimer noemt. :) :) ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Nee Rob,ik heb ze niet gekocht,vind ze zelf ook niet echt mooi.Maar ik reageerde op de vraag of het verboden was die te verkopen.dus dacht ik "dan is dit misschien een oplossing".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Om ze te verbieden zou overigens idioot zijn.Deze beesten zijn in India gewoon huis kippen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jelle

wat is de Cites lijst
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Ron-O

Maar worden ze dan ergens in nederland gefokt dan??
Ik heb hier en daar wel wat gelezen, maar bij fokkers lees ik niets eigenlijk.

Gr, Ron.

Bone F

Quote from: Beertje on December 24, 2012, 19:58:25
Oei,die stommiteit begint me geloof ik te achtervolgen.K'Ben overigens wel blij dat je het nog geen altzheimer noemt. :) :) ;)
Om daar ff op in te haken..................
Aan een bejaarde man werd gevraagd waar hij later eventueel voor zou kiezen Altzheimer of Parkinson.
Zijn antwoord was snel en duidelijk, liever Parkinson! Ik mors liever een beetje dan dat ik niet meer weet waar ik de fles whiskey gelaten heb..............

proost vrolijk kerstfeest

Frans

Beertje

zoepers!!! ;D ;D ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jelle

Quote from: Ron-O on December 24, 2012, 22:16:13
Maar worden ze dan ergens in nederland gefokt dan??
Ik heb hier en daar wel wat gelezen, maar bij fokkers lees ik niets eigenlijk.

Gr, Ron.
Ja zeker worden ze in nederland gefokt
Je moet zoeken op Sonnerats hoen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

trouwens na het lezen van de lijst is het maar goed dat ik geen rode ibis veren heb mee genomen uit suriname.
die lagen daar voldoende op het "strand"
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Ron-O

Nou na wat internetten, heel veel Jungle cocks gezien, ook die in nederland zogezegt gefokt worden, vond ik ze wel heel slecht er uit zien, amper een neck waar behoorlijk wat moet zitten eigenlijk. Ik denk te weinig bloedlijnen, toen ik nog thuis woonde, dus niet getrouwd, had ik veel groote rennen met fazantachtigen, en hoorde toen ook al over bloedlijnen. ik fokte goudfazanten, en dat viel echt tegen, om een mooie grote kraag te fokken met de hanen. Maar had wel een hele mooie Haan, dat wil zegen de kleur van de kraag diep goud breed genoeg, mooi afgezet met zwarte kaders, maar het mooiste was toch wel de breedte van de kraag afgetekend met het vuurrode van de buik, en dan het goud van de rug, en hoe fijner de veren hoe beter. Jammer dat ik de ruimte niet meer heb hier. Anders wist ik het wel. 8)

Gr, Ron

jelle

Quote from: Rob van H. on December 25, 2012, 11:16:50
Daarom hebben ze ganzenveren rood geverfd Jelle, een goeie vervanger!!  ;D ;)
die staan ook op die lijst ;D
nou ja een paar soorten dan bv Roodhalsgans
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

keuken ganzen hebben geen veren rob :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Beertje

Ik heb even op het www gekeken.Bij een Nederlandse fokker kost een Haan €80,-

Dan moet je hem zelf de jas nog uittrekken en looien.Niet echt aantrekkelijk.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jelle

Quote from: Beertje on December 26, 2012, 15:42:19
Ik heb even op het www gekeken.Bij een Nederlandse fokker kost een Haan €80,-

Dan moet je hem zelf de jas nog uittrekken en looien.Niet echt aantrekkelijk.
je kunt hem ook in leven houden en alleen de nodige veren uittrekken 8)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

beetje beweging is wel goed
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Beertje

Rob,Ik niet de behoefte om ook maar ergen nog achteraan te rennen. ;) ;) ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron-O

Je kan dan ook beter gewoon kip eten hoor, kost ook niet zoveel ;D 8) Maar mannen ik heb een nieuwtje, hehe, ik was bijtoeval mee met een vriend, naar een vogelvoer adres, verkoopt ook vogels, maar laten het ook nog eens jagers zijn, en oook ja ja ik hoor al die gedachten, een apel kan je eten en een peer wel, maar heeft dan niks met soep te maken, maar ze maken ook skins van alles en nog wat, ook huiden van allerlei jacht. Dus alles voor de vliegvisser, om te binden. Ik zou een lijst krijgen van hem, maar ik heb al een komplete skin besteld van een zeldzaame fazant, prachtig beest, licht nog in de vriezer. ik laat de lijst wel zien of in iedergeval jullie horen nog van mij :) 8)
Gr, Ron-O