Swap februari 2012

Started by maurice, January 29, 2012, 23:26:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maurice

Bas en Rob jullie staan erbij
::bbq:: ::proost:: ::proost::

christianvt

Mischien een domme vraag, maar wat betekenen de kleurtjes van de naam van het patroon in de startpost?

christianvt

Quote from: Rob van H. on February 02, 2012, 13:35:51
die betekenen helemaal niks christian, denk ik ;)

andere optie is de hoofdkleur in het patroon, maar dat klopt weer niet met de black spider :-[

Nee, dat dacht ik ook al! Mischien om het beter leesbaar te maken?

Herman

Mocht de tweede groep niet aan de vijf komen, bind ik er nog vijf bij Maurice!
Bij tien moet ik ff nadenken....
Heb al wel een paar leuke patroontjes gezien, nu nog het materiaal in huis. Is besteld in Engeland en Tukkerland...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

je staat erbij Herman.

nog 1 plek over
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Welke Spider ga je maken Herman??

Ik lees het wel

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Ach doe mij er dan ook maar bij Maurice.... (wilde ff overslaan... ::) ) ga nog ff zoeken welke ik ga binden.... Volgt dus...l


Sieger

Herman

Quote from: Troutbuster on February 02, 2012, 18:10:36
Welke Spider ga je maken Herman??

Ik lees het wel

Gr.

Jan
Heb een leuk patroontje gezien in de Fly Fishing & Fly Tying van januari (blz 56 en 57). Zit zelf te denken aan de Sand or Brink Fly (Blades).
Helaas geen idee wat die engelsen met landrail's wing bedoelen, dus jay besteld. Alleen de kleur van de hackle zou dus misschien net niet kunnen kloppen.
Ook haakies met een recht oog besteld in Engeland. Eerst maar es proberen met een normale droge vliegen haak.
Als t meezit heb ik dus alles op tijd in huis, de bestelling in NL is als t goed is morgen of overmorgen binnen.
Durf de Sagar's Grayling Fancy Fly no2 nog niet aan met die vleugels, misschien iets voor jou?

Als t echt niet wil, maak ik een yellow spider met rode koperrib. Maar dat is de escape een week voor t sluiten van de inzendtermijn.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Troutbuster

Sagar Grayling Fly???
Never heard of ity!!

Mooi??

Voor de rest Herman, geen stress, Spiders zijn zo lastig niet!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Quote from: maurice on February 02, 2012, 09:42:52
Bas en Rob jullie staan erbij
zie dat ik ook op de lijst sta...dan ga ik maar eens op zoek naar een niet al te lastig patroontje....we hebben gelukkig nog even de tijd :)

Herman

Zal morgen een scan proberen te maken van die bladzijden....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Ik maak er een March Brown Spider van Maurice.....


Sieger

John

Maurice,

Ik ga voor de 'light spanish needle'

Sieger

Quote from: Rob van H. on February 03, 2012, 17:39:01

>:( >:( Waterhoen besteld, alles binnen behalve waterhoen, ik kom er op terug!!

Losse hackles heb ik nergens kunnen vinden Rob, heb uiteindelijke een paar vleugels gevonden... hierzo... http://www.troutcatchers.co.uk/cgi-bin/sh000000.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww%2etroutcatchers%2eco%2euk%2f&WD=moorhen&PN=Moorhen%2dWhole%2dWings%2d525%2ehtml


Sieger

John

Quote from: Rob van H. on February 03, 2012, 18:31:50
Thnx Sieger, ga sraks nog ff verder snuffelen, woodcock en snipe staan ook nog op het verlanglijstje!!

Rob,

Woodcock en Snipe lijk ook eens bij onderstaande links

http://www.northcountryflies.com/english-game-wings

http://www.cookshill-flytying.co.uk/wings.htm

jelle

Quote from: Rob van H. on February 03, 2012, 17:44:08
ut word de Dark Watchet!! Coot heb ik wel!!!



Edit: Spider recepten
is coot niet hetzelfde als waterhoen ::denken::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

Nope... Coot= Meerkoet

Moorhen= Waterhoentje


Sieger

maurice

Quote from: Rob van H. on February 03, 2012, 18:31:50
Thnx Sieger, ga sraks nog ff verder snuffelen, woodcock en snipe staan ook nog op het verlanglijstje!!

woodcock wings& coot wings kun je ook bij Muddler.nl bestellen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

Quote from: Rob van H. on February 03, 2012, 19:55:26
ik denk dat ik toch maar eens ga proberen contact te zoeken met een jager, wellicht dat hij/zij me aan die mooie veertjes kan helpen!!
bij een jager krijg je geen waterhoen wel bij een stroper ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

zelf heb ik afgelopen week een waterhoen meerkoet en een malllard meegenomen.
Er lag ook nog een vos in de middenberm van de A6
Allemaal natuurlijk(e) dood onder een wiel :(
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

Zal ook eerlijk zeggen dat ik het verschil niet zie hoor...  ;D Maar ja als je dicht bij de beschrijving wilt binden, kom je wel eens lastig uit met je veertjes...

Maar Coot of Hen... de kleur doet het hem niet....  ::)


Sieger

jelle

Quote from: Sieger on February 03, 2012, 23:25:03
Zal ook eerlijk zeggen dat ik het verschil niet zie hoor...  ;D Maar ja als je dicht bij de beschrijving wilt binden, kom je wel eens lastig uit met je veertjes...

Maar Coot of Hen... de kleur doet het hem niet....  ::)
ik zie het verschil wel tussen die beestjes maar het zat eventjes verkeerd tussen de oren
meerkoet is er genoeg om er eens eentje te schieten maar met waterhoentje is dat net niet zo al zie je ze hier wel weer wat meer.
maar verkeers of weerslachtoffers kun je voor mijn gevoel (niet voor de jachtwet) gewoon gebruiken voor het binden.

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Sieger

Heb vorig jaar in het Engelse jachtseizoen veel op de UK-Ebay gekocht... Dingen die we hier "normaal" niet zoveel zien, worden dan bij bosjes te koop aangeboden... Wel ff apart bewaren en zorgen dat de beesies goed dood gaan....

Van Kraai tot Ekster veren (voor de Bloody Butcher)... en nog veel meer..

En over het algemeen hebben (sommige) UK-winkels erg veel bijzondere dingen omdat ze veel met plaatselijke jager doen... Daar is het in de wetgeving nog net ff iets makkelijker geregeld...

Deze heeft bv erg veel... http://www.cookshill-flytying.co.uk/    :)

(het verschil tussen de vogels zie ik wel hoor... grootte, rode of witte snavel... maar de kleur van de veren die je gebruikt is bijna het zelfde...)


Sieger

Inderk

Vanavond ga ik weer zitten te binden.
Ik zat al te denken om Spiders te gaan binden.
Dus waarom niet voor deze swap?

Count me in!
Als het goed gaat, heb ik morgen de spiders klaar.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Troutbuster

Kill Devil Spiders zijn klaar!

Gaan z.s.m. op de post

Gr.

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"