Orvis Encounter 9ft #5

Started by Enc0unt3r, January 09, 2016, 21:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Enc0unt3r

Hallo iedereen!

Ik heb zojuist mijn eerste vliegvishengel aangeschaft: Orvis Encounter 9ft 3 1/2 oz, Aftma 5 met een Orvis Encounter reel en bijpassende 5 lijn.
Ik ben benieuwd om van jullie, de kenners, te horen hoe je mijn nieuwe hengel en reel op waarde schatten:

- Goede kwaliteit en ideaal om mee te beginnen?
- Op welke soort vis zou je hiermee goed kunnen vissen?
- Geschikt voor welk type water?

Alvast bedankt :)

merijn1982

Ik denk dat je een prachtige set hebt gekocht! Een #5 is waarschijnlijk de beste allround hengel om mee te beginnen. Een perfecte hengel voor de forelvisserij op de forelvijvers e.d. je kan ermee op witvis vissen ( al zal je op den duur wel wat lichter willen vissen ) en in stadswatertjes kan je er ook best een karper(tje) mee vangen. Ook het vissen op baars met streamertjes kan er goed mee en in het fintseizoen kan je echt sport hebben aan je #5. Dus ik denk dat je goed zit☺
Tight lines!!

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Herman

Voor zover ik gehoord heb een goede hengelset! Veel plezier er mee!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

wh82

Prima set! Heb er ook mee getest en had m bijna gekocht. Mijn gevoel toen was dat t meer een 5/6 is, kun je dan ook alle kanten mee op. Veel meer allround wordt t niet.

Enc0unt3r

Thanks iedereen voor jullie reacties! Ben momenteel aan het leren werpen, heb superveel zin om ermee te gaan vissen :)

merijn1982

Mocht je hulp willen bij het werpen is het een idee om eens een vliegvisclub te bezoeken. Of neem eens contact op met de castingfour. Wellicht dat een formlid in de buurt woont en je eens op weg kan helpen☺
Tight lines!!