HELP/SPOED

Started by JEVDE, May 03, 2016, 11:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Vergunning gekocht maar ik kom er niet uit waar ik mag vissen. Ik zit in saint-saulge in de nievre (bourgogne).

Cart de peche hebdomadaire gekocht a 32 euro. Geeft recht op 7 aaneensluitende dagen vissen op zowel 1e als 2e categorie water.

Ondanks het feit dat mn Frans vrij ok is, kom ik er niet uit. Dames bij verkooppunt wilden wel verkopen maar wisten niet waar ik dan wel en niet mag vissen. Frustrerend!

In de tarn-et-garonne vorig jaar was deze vergunning volgens het verkooppunt voor al het water in gehele streek. Hoopte dat dat nu ook zo was. Maar de verkoopdames brengen me ah twijfelen.

Vergunning is gestempeld met stempel van een locale club: 'chatillon en bazois "le gardon du Bazois".

Klopt het dat ik met deze vergunning overal in de Nievre mag vissen? En als dat niet zo is...hor kom ik er achter waar ik wel mag vissen? Documentatie vertelt alleen welk water 1e of 2e categorie is en vertelt nergens welk water tot welke vereniging behoort.

Haat vissen zonder zeker te weten dat ik niet fout zit. Dan word ik onrustig en blijf ik liever thuis.

Kortom help!!! [emoji1]

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


jo flyfishing

#1
hier vind je alle contact info over die vereniging inc tel vande voorzitter.
http://www.federationpeche.fr/58/associations.php?association=2759
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

Ik zou me er niet zo druk over maken. als je een vergunning hebt dan mag je in vrijwel alle wateren vissen. En als het verboden is staat er een bordje.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Meestal krijg je bij de aankoop van een vergunning er een kaartje bij waar alle viswater op staat voor het hele departement.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Chaisedieu

Net als in Nederland staat er op de vergunning een locale visclub. je permit de peche is 7 dagen geldig voor het departement of gebied waar je het voor gekocht hebt. Als het goed is is er en boekje/brochure bij geven met het viswater wat voor jouw vergunning geldt. Daarin staat ook beschreven of er prive water in het gebied is. Succes, Marten

pierre

Via de link van Jo Flyfishing klik je op 'Ou pecher' en dan krijg je de lijst met visclubs in dat district/departement. Klik dan op 'Plus d'info'. Per visclub kun je dan zien of ze 'reciprocitée' zijn, d.w.z. dat je dan mag vissen op het viswater van die club. (Ze delen hun viswater dan met de andere clubs die ook reciprocitée zijn, vergelijkbaar met ons stelsel van viswater inbrengen in de landelijke lijst).
Volgens mij is van deze lijst iedere club reciprocitée, als ik ff snel kijk. Een aantal clubs heeft op hun site wel een kaart met begrenzing van het viswater en bepalingen/privé-water. Check dat ff en je komt een heel eind.

Succes en groeten,

Pierre.


wh82

Ik weet niet waar je de kaart hebt gekocht maar normaalgesproken hoor je een boekje met viswater bij je kaart te krijgen.
Op de site van carte de peche staat voor jouw vereniging niet een specifiek gebied aan gegeven waardoor ik vermoed dat al het viswater in de plaats binnen de vergunning zit.

JEVDE

Iedereen hartelijk dank voor de nuttige antwoorden. Veel had ik zelf ook al gevonden maar bleef twijfelen door de info die ik bij de lokale vvv en bar tabac had gekregen.

Uiteindelijk bij vvv in grotere stad wezen informeren. Hier ben ik top geholpen. Vergunning is idd zoals ik dacht geldig voor gehele regio; alle wateren. Onhandig dat men dat niet weet bij de lokale vvv waar ze m verkopen en me verkeerd informeren. Maar eind goed al goed. Morgenochtend van start! Zal laten weten hoe t vissen verloopt.

Nogmaals dank allen

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


wh82


Chaisedieu


jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain