wat is nou de beste tijd van het jaar, om de Zeeforel te belagen in Denemarken.

Started by RiverHunter, April 02, 2015, 09:58:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RiverHunter

Ik hoor en lees over de zeeforel, maar hoor zoveel verschillende dingen, zie door de bomen het bos niet meer.
Mannen met ervaring, zeg of leg het nou eens goed uit
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Marco B

Ik zou zeggen: "Lees het boekje van Harm ten Cate over zeeforelvissen eens." Een van de weinige Nederlandstalige boekjes met nuttige info.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

http://www.denmarkfishinglodge.com/?page_id=2674

Ik vind dit toch wel een heel duidelijk overzichtje. Al is het uiteindelijk afhankelijk van de variabelen van de dag.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Dick

als je de vangsten wilt weten, kun je kijken op http://www.fangster.dk daar worden vangsten op vermeld en vangplaatsen, datum, tijd, met type aas, lepel, spinner, vlieg e.d. misschien heb je daar wat aan, maar heeft met zoveel factoren te maken. Blijft moeilijk maar is wel een mooie uitdaging

gr dick

RiverHunter

Het gaat hierom, dat inderdaad het om de watertemp gaat, en omdat het amper winter is geweest, hoe zit het dan met welke tijden van het voorjaar??
boeken kopen kan ik altijd van Peter, heb er trouwens ook. vandaag is er een groep van Peter Elbertsen op weg gegaan. Dan zou je denken dat het in deze tijd goed moet zijn??
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Troutbuster

Het is nog vroeg, maar gezien de milde winter moet het al kunnen

iets verder in April geef ik meer kans op vangsten

Later weer minder al is er tot diep in de zomer 's ochtends en 's avonds wel een zeeforelletje te vangen hoor

Oktober wordt weer een topmaand nornmaal gesproken

Idd, lees het boekje van Harm ten Cate, veel nuttige info en erg leuk, pakkend geschreven!!

Gr en succes

Jan
"Petri Heil"


RiverHunter

'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Dick

op de site die ik aangaf staan de eerste vangsten al op dus moet kunnen

Lowlander69

Vanaf zondag 12 april tot 18 april ga ik samen met mijn maat naar Denemarken,  Funen,  achter de zeeforel aan .

Of dit de beste tijd is weet ik (nog) niet. Wordt voor ons de 4e keer dat we die kant op gaan.

ik ga een poging doen om een verslagje per dag (hopelijk met veel foto's) hier op het forum te geven.


gr, Harry


Bone F

Er zijn net 3 clubleden terug van een weekje DK. De vangsten waren matig hetgeen gedeeld werd door de lokale vissers. De zagers moeten nog uitkomen dan zou het veel beter moeten gaan??

Piet Piraat

Seatrout open is over goed een week.
Dan de vangsten in de gaten houden.

Zowel de buitentemperatuur als de watertemperatuur nodigen mij nu nog niet uit om te gaan.
Had eerst de paasdagen in de planning staan om  naar Denemarken te gaan,
wordt waarschijnlijk 3 weekjes later. 

Arno

hoorde dat er op het Odense fjord goed tot zeer goed gevangen word op dit moment ook veel grote forellen van 60+
dit zou mede komen doordat daar niet meer met netten gevist mag worden waardoor er dus meer vis onder de kust kan komen?

Gr Arno
gehoord van een Deen bij Fly and Spin in de winkel.

Dick

de beste tijd en vliegen is waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt, dus gewoon gaan

succes mvg Dick

RiverHunter

Ja dat valt niet mee als je nog nooit bent geweest in dat mooie land. Maar ben al blij met de vele antwoorden, top mannen. ::goodjob:: :)
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

jo flyfishing

Weet niet of je op smoelenboek zit.

https://www.facebook.com/groups/614272558624029/

Hier zie je wel wat vangst foto's en namen van plaatsen voorbijkomen, daar kan je wel wat van afleiden.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ochi

2 weekjes terug 4 dagen wezen vissen in Denemarken met 2 maten.
Water was 4,5 graad en we hebben 2 dagen wind en regen gehad zonder vis.
In de 2 dagen dat de zon zich liet zien hebben we er totaal 17 kunnen vangen,2 rond de 60cm.

Ik had er maar 4 maar voor mijn 2e keer Denemarken en een compleet nieuwe plaats voor ons, waar we alle stekken nog moeten zoeken/vinden, was het voor mij toch weer een bevestiging dat dit een geweldig visserij is.

Als je dus wilt kan je zelfs de 3e week maart al vis vangen;-)
Ik ga in Mei in ieder geval weer terug, kan nu vanwege het werk in April niet.

Greetz Ochi

EB86

Elke dag van het jaar!! Ben liever achter de zeeforel aan dan aan het werk  :)

Even serieus nu. Ik ga meestal zelf in rondom de meivakantie, dus eind april/begin mei. Nu heb ik een keer met 32 graden gezeten, een keer met 8 graden en een paar keer rond de 16 graden. Ik moet zeggen dat ik de beste vangsten heb gehad toen het zo rond de 16 graden was. Het is dus ook net afhankelijk van hoe het weer is in de periode dat je gaat. Ik zou verder zeggen dat je gewoon lekker moet genieten van het afstruinen van de verschillende stekken, de eventuele bruinvissen en de mooie natuur. Ik ben er in ieder geval in de laatste week van april weer te vinden.

Succes!

Piet Piraat

Worden leuke vissen gevangen tijdens de STO. Zie go-fishing.dk.
Hoop dat het over 1,5 week ook nog goed is.