Mooie bijvangst op m'n nieuwste aanwinst

Started by Gert, April 24, 2014, 21:17:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Een paar weken terug heb ik een 3-delige splitcane van Peter den Hollander gekocht - zie ook dit topic:
Re: Splitcane

Heb er gisteren even voor het eerst serieus mee gevist en de eerste blank- en ruisvoorntjes ermee kunnen vangen. In een voor mij nieuw watertje wat me wel interessant leek omdat er uitsluitend door leden van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging gevist mag worden. Had er een paar maanden geleden al eens een poging gewaagd met de streamer, maar dat leverde niks op. Nu het voorjaar is aangebroken blijkt er echter heel veel vis te zitten, en het is kraakhelder water; iets wat heel bijzonder is hier in de buurt.
Heb dan ook veel karper, brasem en uiteraard hele scholen voorns kunnen spotten.
Maar vangen lukte gisteren nog niet erg. Had 2 blankvoorns en 1 ruisvoorn. Die laatste was de eerste voor dit jaar.

Vanmiddag maar weer heengegaan voor een herkansing, na eerst nog even een red tag nat vliegje te hebben gebonden.
Die er als eerste aan geknoopt en na de derde worp een aanbeet. Eerst leek het een niet al te grote vis, maar waarschijnlijk had die vis het zelf nog niet door dat ie gehaakt was. Werd later wel anders, maar omdat het vliegje aan de buitenkant van de bek gehaakt was bleef de boel toch heel. En zo kon ik deze mooie snoek van ca. 70-75 cm landen op tienhonderste Stroft.





Later op een verzwaarde nimf nog een keer iets groots eraan, ik denk weer een snoek, maar toen brak het lijntje wel. Doorgebeten denk ik.

En toen gewoon zoals het hoorde: een paar mooie ruisvoorntjes net onder de oppervlakte.
Iets te lang doorgevist, want het begon net te onweren, regenen en hagelen toen ik weg ging.
Als ik in de sloot was geflikkerd zou ik niet natter geweest zijn.

Wel raar dat zo'n snoek voor een klein vliegje gaat terwijl er hele scholen voorns voorbij trekken.
Ennuh... wat was er 2 maanden geleden mis met m'n streamer dat ie die niet pakte...

Maar m'n splitcane hengeltje is goedgekeurd ::goodjob::

Groet,
Gert

Sieger

Mooie inwijding van je nieuwe hengel Gert..... ::goodjob::


Sieger

jan114

Het kan misschien wel aan de hengels van Peter liggen maar ik heb de 7,6 voor een 4 en bij een van mijn eerste keren sneuvelde er ook een snoekje aan een ritsd fijne hengels maakt Peter.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>