OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Arno

scherp Sjoerd, vorig jaar waren ze er rond die tijd alweer als de winter niet te streng word grote kans dat je ze weer kunt vangen eind april.

Gr Arno

markpiet

Te koop witte vision.  ;D

geintje natuurlijk. lijkt me een behoorlijke schok om thuis een lege koker uit de auto te trekken.

Een OVM forumdag. Dat lijkt me echt leuk. Mijn éénmalige poging op het ovm vorig jaar had alleen maar volgers van forel en bot opgeleverd.
Ik ga eens vlug kijken of ik die dag kan reserveren bij het thuisfront.
groeten van Mark
><((((0>

Franky Boy

Beter volgers op het OVM (forel en bot) dan volgers op facebook... :)

Scaramouche

Forumdag OVM, daar wil ik bij zijn!  :)

Er kunnen 2 mensen eventueel meerijden uit de regio A'dam (Wouter, Anthony, interesse?)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Huib

leuk idee, lijkt me leuk een forum dag!

Scaramouche

Zaterdag a.s. rij ik na de werples waarschijnlijk nog even door naar Oostvoorne, eens kijken of ik weer eens geluk heb. Laatste drie keer geblankt dus ik hoop weer eens wat actie mee te maken. Als iemand ook plannen heeft en iemand nodig heeft om de foto's te maken, pm dan maar even  ;)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hidde

Werples in bernisse? Pak ik er ook nog 2 mee..

Scaramouche

Yep, hoog tijd dat ik weer gewezen word op al de werpfouten die er weer zijn ingeslopen  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hidde

Grote kans trouwens dat ik daarna iok nog ff naar ovm rijd

Timvanp

Hoe zijn de vangsten de laatste tijd op het OVM? Zit er ook aan te denken om dit weekend een bezoek te brengen.
::new::

Franky Boy

#135
De vangsten wisselen nogal, hoorde ik uit diverse bronnen.
Zo nu en dan wat regenbogen van de laatste uitzetting en sporadisch een grote beekforel.
Een week geleden bezocht ik namens de VNV een commissievergadering van de Gemeente Westvoorne over de blauwalgproblematiek van het afgelopen jaar. Daar werden door twee mensen van het Waterschap Hollandse Delta allerlei niet-onderbouwde beweringen geuit over de mogelijke oorzaken. Ook werd met geen woord over de grote problemen gesproken die de echte algen en wieren het afgelopen jaar voor recreanten (waaronder sportvissers) en duikers hebben veroorzaakt. Na afloop nog met duikers en de twee mensen van het waterschap gepraat, waaruit bleek dat het waterschap eigenlijk nog geen idee heeft wat de oorzaken van de problemen met algen, wieren en blauwalgen zijn.
Een verslag van de commissievergadering van Westvoorne is te vinden op de website van de VNV:
http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277846c5c1f1&archief=0&page_id=54dc6eba2182a

Scaramouche

hahahaha....

"mogelijke oplossingen:

- Herstellen van de open verbinding van het OVM met de zee;
- Zoutgehalte weer omlaag brengen;"

hoezo geen benul...

en dan deze is helemaal van lotje:

"mogelijke oorzaak van de algenplaag:
- Het niet doorgaan van de geplande verontdieping."

Dus ff nadeknehoor; dat meer is altijd zo diep geweest als het nu is, en had in het verleden geen blauwalgprobleem. Maar nu het probleem er is komt dat doordat het havenbedrijf zijn vervuild slib niet gratis in het meer mocht flikkeren...

::blabla::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rick

Ik zit al weken te broeien om weer eens te gaan maar het weer gooit altijd roet in het eten..
Nu ook weer.. hele week nagenoeg windstil en het weekend moet nog beginnen en het waait hier al weer 5 bft... >:(

MarcelN

Klopt Rick, ik wilde vandaag ook nog gaan, heerlijk zonnetje, maar ik waaide de grachtjes al uit hier, laat staan daar :(
Mannen hierboven, waar is dat morgen? anders kom ik wel ff kijken, moet Seppie toch nog ff spreken, heb het niet zo op groepsverband :P
misschien aansluitend nog even wat visjes slingeren ::)

Scaramouche

Recreatiegebied Bernisse-Oost, op de plek waar allemaal mannen een hengel staan op te tuigen. Is omzoomd door bomen waardoor je weinig last hebt van wind.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

#140
Hoelaat begint die onzin? :P
Kan het helemaal niet vinden op de app kaarten :-[ ik ga maar eens googlen denk ik, kom er zo niet uit, schijnen ook voorntjes te zitten dus.....

jo flyfishing

Er was wat wind maar vond dat het nog meeviel in de polders, 5bft was voorspeld op windfinder.com, denk niet dat het dat was in Krimpenerwaard.

Quote from: MarcelN on February 13, 2015, 22:33:40
Klopt Rick, ik wilde vandaag ook nog gaan, heerlijk zonnetje, maar ik waaide de grachtjes al uit hier, laat staan daar :(
Mannen hierboven, waar is dat morgen? anders kom ik wel ff kijken, moet Seppie toch nog ff spreken, heb het niet zo op groepsverband :P
misschien aansluitend nog even wat visjes slingeren ::)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Op het OVM is dat vaak +1bft Jo.
Maar ik heb een grasveld gevonden tussen bomen aan water omgeving middeldijk, kiek wel effe misschien.... ;)

jo flyfishing

kwestie van aan de goede kant van ovm te gaan staan  8).
Als ik het goed begrepen heb, zou de oostkant (loswal?)voor mij nu ideaal geweest zijn met de zuidwind (ben een lefty).

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Ooo daar kijk ik nooit naar de windrichting, de dammen zijn zo gelegd in kronkels dat je altijd kunt vissen, voor links of rechtshandig draai je je toch gewoon om, zolang de wind maar van de zijkant komt ::agree::
Voor of achter wind vind ik lastig, ben geen Sepp he :)

Scaramouche

ik heb er vanmiddag naar het werpklasje nog 3,5 uur gestaan. Begonnen bij Stormvogel, pittig windje maar wel in te werpen. nergens iets te zien aan activiteit (ik tel het paartje zaagbekken niet mee, maar dat was wel leuk om die te zien  :) )

Daarna in 1 ruk door naar Baardmannetje in het westen. Daar stonden nog wat andere vissers. Ik heb geen tikje gevoeld en de anderen heb ik ook niet zien vangen. De ene visser die ik nog kort even aansprak had er de hele dag niets aan actie gehad.

Was opvallend dat er nergens garnaaltjes of grondeltjes wegschoten bij het waden. Enfin, lekker uitgewaaid, lekker geworpen en volgende keer weer met frisse moed aan de slag  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Grappig, ik heb er na je klasje met Hidde ook gestaan, vanaf de Loswal de binnenbak links wat vis gespot/zien stijgen ;) :-X
daarna de bak rechts helemaal naar achter gelopen en daar de dam op, ook daar veel vis gezien, ook grote zien stijgen 8) maar we waren in de zinkstand, dus geen zin om te switchen naar droog, het was al leuk om activiteit te zien ::agree::
Was jij in dat klasje die op die slowmotion cam/telefoon stond? schoot er lekker uit die lijn dan ::goodjob:: ik zat lekker op het boomstammetje te kijken.
Kortom, leerzaam dagje weer en ook wat OVM betreft, goede vooruitzichten wat mij betreft totdat het weer té warm wordt natuurlijk :(

Scaramouche

Ah, zat jij op dat stammetje?  :)

Ja, ik was die van die slowmotion. Ik had mijn sinktip er op gezet omdat ik daar veel moeite mee had om die lijn goed te doseren, die lijn wil er dolgraag uit maar als het zinkende deel uit de top is dan lijkt het wel alsof de snelheid er uit gaat. Maar met een paar tips van Bas ging het eigenlijk best goed. Comfortabel 20-25 meter met een enkele uitschieter naar de 27m, een jaar terug kon ik dat nog niet  :D.

En dan heb ik jullie ook nog naar achteren zien waden, goed voor je conditie zo'n end door het water ploeteren  :o
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Ach ik ploeter zo vaak door die bakken daar, ik doe dat ook regelmatig zonder hengel hoor, lekker luchtje scheppen en kijken hoe het daar is heeeel leerzaam én gezond(hoop ik)!
Ja dat werpen ging lekker, Hidde stond bij Renee achterin zag ik, we dachten al dat jij dat was ;) ik pik bij Sepp wel een keer een ochtendje 1:1, maar met kijken leer ik ook ;)

Hidde

Moet zeggen dat ik na een dag werken vermoeider ben dan na een volle dag werpen , vissen en waden.. Terwijl ik dan (op het werk) meer pauzes neem....

Was lekker weer te struinen daar maar volgende x maar de polder in om na 20 jaar weer eens op voorn te vissen..
Eens kijken hoe de sloten en plassen er dan bij liggen bij barendrecht., dichtsbij zijnde interessante water voor mij denk ik..

Ben benieuwd hoe het gaat worden dit seizoen op het ovm......