Meije polder

Started by Forelletje, November 27, 2011, 11:22:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Forelletje

Gisteren afgesproken met Marc om samen de Meije polder in te trekken,zoals altijd Marc is op tijd en goed gemutst en staat al klaar met koffie enz enz .
Petje af voor hem de man draait vele kilometers om hier de snoeken het leven zuur te maken .
De Meije echt een hollandse polder dus een behoorlijk eind lopen voordat je bij de hoofdwetering bent ,Marc had zich goed warm aangekleed en daar had hij wel een klein beetje spijt van de stoom kwam bijna uit zijn oren .
.
Aangekomen bij de wetering word het duidelijk waarom vissers hier al jaren lang naar toe gaan om te snoeken en in de zomer de voorn en karper te belagen .
Kommetjes bruggetjes alles is aanwezig en het is een prachtige omgeving .

.
Marc had de dames voor het uitkiezen .
.
Het begon een beetje taai de visserij naar een heel stuk afgevist te hebben stond de teller nog op 0.
Op een geven moment kan je niet verder omdat loop plakken over de sloten ontbreken en waden geen optie is ..30 cm en 100cm blubber  ;D.
Op de terug weg gewoon stug het zelfde traject weer gevist en met resultaat.
4 of 5 snoeken konden onze streamer niet voorbij laten gaan en kwamen netjes op de kant terecht hoe groot ze waren ik weet het niet ik heb nooit een meetlint bij me [ik gok tussen de 50 en 80 cm]
.
.
.
De snoek van Marc was niet blij met hem kan me niet voorstellen zo'n aardige belg en zorgde ervoor dat zijn vinger ongeveer 1.5 uur aan het bloeden is geweest en Marc ...stug door vissen .
Marc bedankt voor het gezelschap broodjes koffie en biertje en zoals beloofd gaan we nog een polder onveilig maken in het mooie utregtse ik ga alleen eerst kijken of ze niet aan het baggeren zijn
Mocht je een keer naar de Meije toe willen de Vispas en een dagkaart van de AUHV [€2.50] zijn voldoende, dagkaarten zijn verkrijgbaar bij Ton Temming en Lhar hengelsport in Utrecht.
Je mag ook mij mailen dan komt het ook wel goed  ;)
Richard

Gert

Ha, dank je Richard, voor het verslag en meteen de nodige info erbij wat je nodig hebt om er te vissen.
Was zelf gisteren dus op de Bosdijk, maar daar wordt wel erg veel gesnoekt. Toch maar eens bij de Meije kijken - is voor mij net zo ver.

Aarlanderveen kom ik ook wel eens, maar daar liggen HELEMAAL geen planken, en waden is ook daar geen optie.

Groet,
Gert

Marksman

Leuk verslag heb je gemaakt, mag je daar zomaar over de weilanden lopen?
De polder ziet er leuk uit namelijk.

Forelletje

Met alle respect op de Bosdijk loopt half vliegvissend nederland te snoeken terwijl en zoveel mooi water meer is daar in de buurt.
Wilnis Woerdensverlaat Zegveld enz enz maar allemaal water waar je een dagkaart nodig hebt van de pachtende verrenegingen.
Voor verdere info mag je me altijd mailen
Het makkelijst is je auto zetten op de pakeerplaats[aan de achterzijde van de boederij] van http://www.hollandseboerderij.nl en dan recht de weilanden in lopen .
De boeren die geen toestemming hebben gegeven voor het betreden van het land haal je er zo tussen uit daar zitten de hekken dicht of er liggen geen loopplanken.
Wat betreft de loopplakken kijk uit ze liggen ook wel eens los ;D.
Honden alleen aangelijnd en je eigen troep weer meenemen maar dat lijkt met normaal en loopt er vee laat het lekker lopen ze komen vanzelf naar je toe  ;D

Richard

HappyFisherman

Prachtig water! Marc had dus ook buiten Twitter een aantal follower ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: Forelletje on November 27, 2011, 11:22:28
De snoek van Marc was niet blij met hem kan me niet voorstellen zo'n aardige belg en zorgde ervoor dat zijn vinger ongeveer 1.5 uur aan het bloeden is geweest en Marc ...stug door vissen .
Er is bijna geen hollandse snoek die Marc niet aan het bloeden brengt. ::badgrin::
Ze zijn allebei hun eigen kleuren aan het verdedigen. ;)

QuoteOp een geven moment kan je niet verder omdat loop plakken over de sloten ontbreken en waden geen optie is ..30 cm en 100cm blubber 
Toch nog maar een bb mee op de rug de volgende keer.
Mooie impressie van deze dag,
zie de kleine belg helemaal voor me met dat warmtepak aan te puffen.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Bedankt voor het delen Richard....mooi plekkie.... Staat nog op mijn lijst, dus binnenkort maar eens proberen.... :)


Sieger

marc

eerst een hindernis overwinnen en dan kan de pret beginnen







wat moet ik toevoegen aan het verslag van Ries???
het was een geslaagde en gezellige dag in een zeer rustige omgeving.
het ene bruggetje na het andere ,zoveel mogelijke standplaatsen voor de groenjas,wist echt niet waar eerst te vissen .
je kan er de snoek haast ruiken  ;D vangen was iets moeilijker.
dit kon de pret echt niet drukken,een kleine rakker haalde zonder medeleven mijn vinger open,werdt zonder dank dan ook teruggezet.
ries bedankt voor de mooi dag ,voor herhaling vatbaar.
grt klein belg

Jan Damman

Leuk verslag en dito foto's!

Misschien een idee om met een paar man af te spreken daar voor een dagje snoeken?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

hendri

mooi verslag, en mooie foto's
die marc jakkert er wat kilometers voor af ja om hier en daar een snoekie te pakken.

peter

Mooie snoekjes Marc en Rich lekker uitgewaait
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Quote from: Forelletje on November 27, 2011, 12:16:13
De boeren die geen toestemming hebben gegeven voor het betreden van het land haal je er zo tussen uit daar zitten de hekken dicht ....
Maar met Marc er bij gaan we gewoon boertje pesten??  ;)


M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Forelletje

 ;D je zou het haast denken Harry.
Maar dit is het toegangshek ???zat alleen eeen goede knoop in het touwtje ..er omheen was sneller :)

Richard

harlin

 ??? Goed geantwoord, zal ik dan maar zeggen.  ;D

Heb net even op Google Earth gekeken maar iemand er bij die de weg een beetje weet is wel wat gemakkelijker denk ik.

Quote from: Forelletje on November 27, 2011, 11:22:28
Mocht je een keer naar de Meije toe willen de Vispas en een dagkaart van de AUHV [€2.50] zijn voldoende,
dagkaarten zijn verkrijgbaar bij Ton Temming en Lhar hengelsport in Utrecht.
Je mag ook mij mailen dan komt het ook wel goed  ;)
Richard
Is er niet dichter bij de visplek iets waar je een vergunning kan kopen?
Je zou zeggen dat die camping, als klantenservice, daar ook wel wat zou hebben.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Forelletje

Dat zou wel mooi zijn Harry maar helaas de camping verkoopt ze niet .
Richard

Hilco

ik wil daar ook wel eens vissen en ik was net bij Ton temming ; ik zou ook voor anderen een dagvergunning mee kunnen krijgen  :)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Schitterend idee Brammetje
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Forelletje

Snoektour word moeilijk aldaar het water is groot zat alleen je mag niet overal komen en dan is 20 man echt teveel .
Richard

Gert

Maar in kleiner verband wil ik wel een keertje afspreken hoor Richard, met wat vissers uit de regio.

Groet,
Gert

Forelletje

Is goed Gert .....ik haal vast een dagkaart  ;)

Richard

Jan Damman

#21
Quote from: Gert on December 04, 2011, 16:27:33
Maar in kleiner verband wil ik wel een keertje afspreken hoor Richard, met wat vissers uit de regio.

Groet,
Ger

Mag ik dan ook mee?
Ik kom dan wel niet uit de regio maar so what, wil al een tijdje die kant op maar alleen is niet echt gezellig.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Forelletje

Is goed Jan gezellig ..ik meld me wel wanneer we gaan .

Groetend

Rossie69

Mooi verslag Richard en Marc die er verder toch wel weer wat aan toevoegd.
foto,s mooi vissen mooi omgeving mooi,vissers minder hahaha.

leuke dag zo met mekaar.


ErickW

Zeer mooi verslag van Ries en de kleine Belg op znoektocht.