welke soort vlieg is dit?? het is geen prince nimph

Started by hilly-billy, May 11, 2014, 12:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hilly-billy

gisteren een leuke set bij a&m gehaald veel geoefend gisterenavond tot in de vroege uurtjes hihihi hier het eerste resultaat noooit eerder gedaan  ;) ;), tips en suggesties zijn welkom weet ook niet of deze vlieg wel in nederland voor komt, vond 'm mooi en ik had de spullen er voor.

[attachment deleted by admin]

Inderk

Quote from: hilly-billy on May 11, 2014, 12:17:08
gisteren een leuke set bij a&m gehaald veel geoefend gisterenavond tot in de vroege uurtjes hihihi hier het eerste resultaat noooit eerder gedaan  ;) ;), tips en suggesties zijn welkom weet ook niet of deze vlieg wel in nederland voor komt, vond 'm mooi en ik had de spullen er voor.

Het begin is er! Maar er is nog veel te leren...........

Deze vlieg komt nu wel voor in Nederland! Want jij hebt hem gemaakt. ;-)
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat deze in de verste verten niet op een Prince nimph lijkt zoals de header aangeeft.
Succes met het binden!
voor een instructie hoe deze te binden.: klik hier
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


hilly-billy

deze ziet er wel anders uit :) voorbeeld had ik van youtube afgehaald, zou je ermee kunnen vissen denk je en welk soort denk je dat het zou kunnen zijn, aangezien die picture van u er anders uitziet

hilly-billy


hilly-billy

Ga denk ik toch voor wat anders redtag is denk ik btr voor het begin.

hilly-billy

Ik ben nieuw op dit gebied en weet dat ik nog veel moet leren het gaat mij op dit moment meer om gewenning van matriaal en gereedschap en dat de basis geleerd word.ltr komt er vanzelf een mooie vlieg of nimpf. Die princenimph is wel mooi op jefoto

Inderk

Probeer zo veel mogelijk de kunst van anderen af te kijken en vraag ze de oren van hun hoofd!

Misschien wonen er een paar vliegvissers bij je in de buurt die je op weg kunnen en willen helpen.
Wat misschien ook goed zou kunnen om kennis te maken met het binden is het vliegbindevenement.
Dat 25 mei wordt gehouden. Ik denk dat je daar ook zeer veel nuttige informatie en tips kunt krijgen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

Zou gewoon beginnen met het binden van een redtag en PT.
Simpel maar doel treffend.
En als je die onder de knie hebt, heb je ook het beginsel van de bind techniek onder de knie.

Dan kun je weer een stapje verder.
Filmpjes, samen binden en voorbeeld vliegen hebben mij veel geholpen

Neem de tijd.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Hier worden veel waardevolle tips gegeven!

Veel succes met het in de praktijk brengen hilly-billy!