Help! Lijn brokkelt af. (Loop booster WF9F)

Started by vliegvisserdorian, November 23, 2014, 11:15:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Vanochtend zag ik tot mijn grote schrik tijdens het vissen dat er een paar stukjes van +/-cm van de coating van mijn lijn (Loop booster floating) eraf zijn. De kern van de lijn ligt dus bloot zegmaar. Het grootste gedeelte van de lijn lijkt in prima staat voor zover ik kan zien maar ongeveer anderhalve meter waar deze paar stukjes kapot zijn lijkt vol te zitten met kleine barstjes/scheurtjes. Het gekke is dat ik deze lijn nu pas net iets meer dan 3 maanden heb.(en de eerste maand heb ik er vrijwel niet mee gevist)
Verder heb ik er geen gekke dingen mee gedaan, ik heb er niet mee op zout water gevist, de lijn altijd netjes laten drogen na het vissen, ik heb hem niet schoon gemaakt/behandeld met zeep of andere dingen die de lijn aan zouden kunnen tasten (alleen maar halfwarm water) en ook eigenlijk altijd een stripping basket gebruikt.
Dus nu vraag ik mij af, heb ik iets verkeerd gedaan? Of is het de moeite waard om contact op te nemen met de winkel/leverancier?

Ik zal zo nog eventjes een foto van het probleem proberen te maken.

Gert

Ik zou in ieder geval contact opnemen met de winkelier/leverancier, want dit hoort natuurlijk niet.
Ik ben ook wel benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, anders hadden we het hier toch wel gelezen?

Groet,
Gert

Rinus van Belzen

Misschien gewoon een fabricage fout. Net wat Gert al opmerkt, er mee terug naar de leverancier.

Gr, Rinus

vliegvisserdorian

Het vreemde is dus dat de lijn zegmaar over een lengte van ongeveer een meter maar scheurtjes heeft een eindje na het overgaan van de belly in de volglijn en de lijn verder nog in goede conditie lijkt te zijn.

(Lastig scherp te krijgen)
Ik zal eens contact opnemen met de winkelier.

Rinus van Belzen

Er zit toch geen beschadiging aan je top oog of trek oog ??

Gr, Rinus

vliegvisserdorian

Ik heb het even gecheckt de ogen zijn in goede staat. Maar bedankt voor de tip, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

sjoerd

Het kan ook door  (verkeerd) werpen komen. Zoals je namelijk zelf al zegt is het precies dat deel wat beschadigd is dat steeds net uit het topoog steekt. :-[  Dat stukje lijn krijgt het wel steeds zwaar te verduren en zal vaak als eerste slijten. Maar of dat na zo'n korte tijd al mag, dat is maar de vraag. Effe navragen bij je winkelier.

Sjoerd

wouter veuger

Ik heb een aardige poos met deze lijn gevist,en dit soort taferelen niet gehad.

Slechte zaak als je er nog maar zo kort mee vist,het is ook niet echt een budget lijn ofzo,ik zou zeker even bellen!

Zweden1963

Zo op de foto te zien....... Lijken het droog scheurtjes ,zou dan over de hele lijn moeten zitten.
Zit in de overgang Head naar running line Scierra had hier ook last van met de EDP line te veel spanning in de lijn
Mag niet voor komen....... als de lijn niet te oud is,zou ik contact op nemen met de Dealer.
Succes.

Gert

Quote from: sjoerd on November 23, 2014, 16:52:16
Zoals je namelijk zelf al zegt is het precies dat deel wat beschadigd is dat steeds net uit het topoog steekt.

Ik "zie" hem dat niet zeggen Sjoerd.

vliegvisserdorian

#10
Quote from: Zweden1963 on November 23, 2014, 17:20:38
Zo op de foto te zien....... Lijken het droog scheurtjes ,zou dan over de hele lijn moeten zitten.
Zit in de overgang Head naar running line Scierra had hier ook last van met de EDP line te veel spanning in de lijn
Mag niet voor komen....... als de lijn niet te oud is,zou ik contact op nemen met de Dealer.
Succes.
Bedoel je met de eerste zin en de tweede zin twee verschillende gevallen?  Trouwens, 3 maanden vind ik niet te oud  :P

De kleine scheurtjes in de lijn beginnen overgens grofweg een meter voor het punt waar de lijn in een andere kleur overgaat (two tone) dus ongeveer waar de back taper begint en eindigen ongeveer na de eerste meter van de running line. Dus nu ik er over na denk zou het wel heel toevallig zijn als de scheurtjes door een externe factor zouden komen. Bijvoorbeeld een kapot oog of langs iets scherps gehaalt.  Maar ik ga zeker vanavond eventjes een mailtje naar Arjan Maat (van pro flyshop) sturen, bedankt voor de tips!

Zweden1963

Hallo vliegvisserdorian........
Had je eerste topic niet gelezen.....lijn drie maand oud.
Ja twee verschillende gevallen,ik had dat zelfde met een scierra lijn op de overgang head/
Running line........ Gewoon een nieuwe gekregen.
Moet in jou geval ook geen probleem zijn gezien de leeftijd.

Arjan Maat

Hoi Dorian,

Je hebt inmiddels een antwoord en een vraag op jou mailtje, maar ik heb nu de foto en het probleem gezien. Ik zal je een nieuwe toesturen.

Contact me aub nog even via de mail,

Groeten Arjan Maat

Arno

 ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::klappen:: ::klappen:: ::duim:: ::duim::


wouter veuger


Gerrit59

Inderdaad, service mag een naam hebben.
Top Arjan!

Gerrit

vliegvisserdorian


FSCHAMP

Arjan,

::agree::  goede service   ::goodjob:: , dit verwacht ik ook voor mijn Cross S1 Flatsman #10, die ik zaterdag bij jouw gekocht heb.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Ik heb de nieuwe lijn vanmiddag ontvangen, nogmaals topservice! ::top::

Twan

Quote from: vliegvisserdorian on November 29, 2014, 19:32:45
Ik heb de nieuwe lijn vanmiddag ontvangen, nogmaals topservice! ::top::

Top dat het zo goed geregeld is!!

Ik zelf had minder geluk vandaag. Vandaag schiet ineens mijn lijn (Airflo sixth sense #6 DI5) het water in tijd het werpen. Vanaf circa 5 meter vanaf de backing is de lijn dwars doormidden (kern en de coating). Ik vraag mezelf nog steeds af hoe dit in godsnaam mogelijk is.

koffiejunk666

das inderdaad balen twan

ben toch wel verbaasd dat vlieglijnen zo gevoelig zijn....

mvg mark

Inderk

Heb een soortgelijk iets gehad met een andere Loop lijn.
Niet eens bij Arjan Maat aangeschaft, maar hij heeft mij wel perfect geholpen.

Over goede service gesproken....... TOP!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit