Welkom looland

Started by Vliegvissers.nl Team, May 20, 2014, 19:19:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo looland welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


looland

Even mijzelf ( eindelijk) voorstellen , ik ben Piet , ( ben 50 jaar)  en ik woon in Ermelo.  Vliegvissen is wat ik al een poosje uitprobeer in de omgeving van Ermelo en Harderwijk, maar tot nu toe met wisselend succes .   Pas wat mooie tips ( en een paar nympen ) gekregen van een ervaren vliegvisser, dus sindsdien vang ik baars .  Yahoe !!
Ben nu wel van plan om binnenkort een werpcursus te gaan volgen , want er valt nog wel wat te verbeteren .  Dubbelstrippen ziet er op Youtube wel relaxt uit ( Up, Down, Up )  , maar valt bij mij in de praktijk uit, in doodvallende lijntjes met hopeloze knopen als gevolg.   Vliegbinden wil ik ook zelf gaan doen , maar eerst even een goede oogmeting en een bril ( zit al paar jaar qua leesbril in de ontkennende fase) , en wellicht ergens een vliegbind "opstartsetje" op de kop zien te tikken.  Mijn eerste forel ving ik ooit in Noorwegen , met een vlieg aan een stukje wapperlijn en een werpdobber , en zo een paar gevangen , en hopla... op de BBQ .  Mijn doel is om gewoon al vliegvissend in puur Hollands water lekker te kunnen vangen.  Je wordt toch immers vaak wel wat meewarig aangekeken door de "vaste stok"-  en "werphengel" mannen , als je met je vlieghengel aan komt lopen. En dan is er niets mooiers dan er een paar onder hun neus er uit te trekken , en dan dan beetje mompelen , dat het toch wel wat tegenvalt vandaag .... Afijn er valt op dit forum voor mij genoeg te lezen , en zo af en toe post ik één van mijn vangsten.

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum!

Wel een beetje vreemd, 35 keer dit topic al bekeken en niemand die nog gereageerd heeft. Waarom lees je een welkomsbericht als je toch niet gaat reageren...?


Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Mee eens Bram. Maar ik reageer alleen maar als men zich voor heeft gesteld.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Welkom looland, Je kunt hier de nodige informatie vergaren om een succes vol vliegvisser te worden. Goed plan om werplessen te nemen. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

looland

De welkomstberichten hadden wat achterstand ... zodoende deze uitnodiging om mijzelf voor te stellen deze week pas binnen gekregen . Vandaar dat het topic al een poosje bestond waarschijnlijk .  Beter laat dan nooit !

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Arie de Vries

Hoi looland,
Van harte welkom hier
Groet, Arie

Raymond

Welkom, veel plezier hier...  :D
::wtf::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

 ::agree::  ::welkom:: en veel leesplezier op dit forum.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Welkom hier Piet!
En.. dat wisselende succes is ook op mij (ons) van toepassing.

Gerrit

Plantje

Ik loop hopeloos achter met de welkomstberichten!  :-X

Maar goed...ik doe mijn best