Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

FSCHAMP

Merijn bij mij is het een kwestie van de cijfertjes te zien op de foto als je een monster vangt  :) , maar ik heb wel ambitie om een grote te vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

         Greys XF2  10ft  #7 gekocht     voor het wat grotere werk
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco de Visser

niet te zwaar werk? of ga je weer goed?

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

jan114

Nieuwe split gekocht 6.6 #2 van Peter den hollander

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger



Sieger

Rossie69

eerste indruk vaak het beste Mr van Dijk  ;)

Hilco de Visser

BFC 10' #4/5 .............  gaat op voorraad in de kast voor als zijn gerepareeerde #3/4 broertje de geest geeft ( ik wil geen dag zonder)
Barrio Mallard  DT#4F creme voor als de A&M 4 lijn niet meer  ongehavend de havenvisserij uitkomt in voorjaar.

mij kan niks meer gebeuren ( hoop je dan )


Gert

Quote from: Hilco de Visser on November 27, 2014, 12:43:44
mij kan niks meer gebeuren ( hoop je dan )

Dan wordt het wel saai op het forum Hilco ;D

FSCHAMP

#960
Vandaag is mijn Loop Cross S1™ Flatsman #10 aangekomen, die ik zaterdag in Putte had gekocht, maar op de beurs niet geschikbaar was. Een prachthengel, die me zeker plezier gaat laten beleven met het vangen van Snoek, snoekbaars en Zeebaars. Verder kan ik nu ook Bones Permits of mini-tarpons gaan belagen met deze hengel. Deze laatste drie vissoorten wil ik zeker gaan belagen in één van de volgende jaren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ochi

#961
Een 450 grains skagit switch lijn.

Aankomend weekend gaat deze lijn mijn nieuwe Vision switch rod dopen die ik zaterdag in Putte heb gekocht tijdens mijn 4e winterse dubbelhandige cursus die ik volg.

GJ

#962
Er stond net een mooie doos van muddler voor mijn deur met allemaal spulletjes om zelf vliegjes te gaan binden. Nu ben ik echt verpest :)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco de Visser

zo hou je geen geld meer over voor drank en vrouwen ........

Team

Voor op mijn Greys  XF2  10ft  #7     een  Hardy CLS 5000   bij Flysupply  op beurs in Utrecht    min 10%
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Greys hè

blijft mooi spul!! ;D ;D

Mooi Tonny!! (gewoon blijven verzamelen, doe ik ook! ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Verzamelen?  ::goodjob::

Doen wij vliegvissers allemaal, Jan. Ik liep zondag ook weer met een zak met spullen (ter waarde van 65 euro) naar buiten in Putte... ;)
::wtf::

merijn1982

Ik heb meerdere dingen:-) onder andere het boek wat ik als tiener bij de bieb leende en mij geholpen heeft met de basis van het vlieg vissen maar vooral het binden:



ook heb ik het besluit genomen om op groot water alleen nog maar ep te gebruiken ( op enkele uitzonderingen na ) dus hier e.e.a. van ingeslagen:


en omdat ik de laatste tijd veel vis met me zinklijn op snoek begon deze oude lijn slecht te worden. Er kwamen breukjes in en ondanks reparatie pogingen was hij op. Dus gister ff contact gehad met edwin van dyckers. Ik ging voor de six sense di7 van airflo. Maar hij had een mooi alternatief:

deze lijn is gelijk aan de six sense. Dus ook een di7, ook zeer weinig rek. Enige verschil is dat de six sense markeringen heeft om te weten hoeveel lijn je nog uit hebt liggen. Iets waarvan ik niet veel gebruik zal maken. Als het wel zo is maak ik er zelf wel een markering op. Maar deze lijn was wel 10 euro goedkoper. Goede deal :-)

Voorlopig maar ff niks meer kopen. Alhoewel.. ik wil nog xl flippers;-)
Tight lines!!

FSCHAMP

- Springlock traces
- Gamakatsu LS-5013F 6/0 en 4/0 haken
- Spro Cork-screw rolling swivels
- Knot2Kinky 45 lbs titanium wire
- Articulated Shanks en Fish masks van Fishskull

en we kunnen weer onderlijnen en snoekstreamers gaan maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Bestelling, is net bezorgd :D
- TMC deer hair scissors (knippen geweldig)
- Pro softheads
- En een muts van vision (verlaat sinterklaaskadotje)

Linxis

Nieuwe Guideline fario #3, Sage 2200 reel en een cortland presentation trout lijn.
Gelijk mijn hele verjaardagsgeld er door heen!

Rena

Niet echt gekocht, meer gevonden in mijn kantoor...
... een stuk huid (een kilo of wat) van de hals van een eland... genoeg haar om mooie lijfjes van te maken :D

Met dank aan een jagende collega!

TL Peter

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Vandaag mijn Airflo Forty Plus Sniper Pike/Cold Saltwater Fly Line Sink 7 toegekregen vanuit Engeland (28.8 £ oftewel 36,35 euro inclusief verzendkosten).  Een ideale lijn voor mijn LOOP Cross S1 Flatman #10 om op snoek gaan te vissen vanuit de BB.

Nu nog een goede reel (hier heb ik al connecties voor eentje), een fishfinder en we kunnen aan de slag op groot water.  Morgen of zondag ga ik langs bij de Kock in Testelt (Opendeur dagen en 15% korting) kijken voor een fishfinder.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>