Kwaliteit hackle?

Started by Milenko, August 28, 2015, 22:17:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Milenko

Ik ben een absolute beginner wat betreft vliegbinden en heb op dit forum al heel wat bijgeleerd.
Nu kwam ik op ebay dit tegen: http://www.benl.ebay.be/itm/75-WHITING-PREMIUM-DRY-FLY-SADDLE-HACKLE-FLY-TYING-FEATHERS-ASST-COLORS-SIZES-/181687159828?hash=item2a4d660c14
Dit lijkt me geen slecht beginnerspakket of zie ik iets over het hoofd? Er staat bij de beschrijving "DRY FLY FEATHERS WITH BROKEN TIPS". Heeft dat veel belang?  ::hulp::

maurice

Is een van de top merken wat hackle betreft.
75 veren van +/-10inc verschillende kleuren en haakmaten.
Zeker proberen zou ik zeggen.
Mooi om mee te beginnen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Martin Westbeek

Whiting is top! Als dit Whiting saddles zijn, zul je over de kwaliteit van de hackles dus wel tevreden zijn. Maar een Whiting 100 pack kost in de USA zo'n $ 17,50 (in NL hetzelfde maar dan in euro's) en daar zitten gemiddeld zo'n 15 lange hackles in. Die zijn zo duur omdat ze met de hand zijn geselecteerd op maat én kleur en dat zijn deze niet. Wil je veel verschillende hackles, dan is dit dus een prima prijs, maar het blijft een gok wat je exact krijgt. Wil je gericht 50 red tags en 50 Adams op maatje 14 binden, dan ben je wellicht beter af met een of twee 100 packs. En als je die in een NL winkel koopt, weet je ook wat je krijgt.

Een nog veel betere mogelijkheid: koop met 6 maten 3 hele saddles in bv. grizzle, bruin en dun. Vouw een vel papier in harmonicavorm in 6 V's. Pluk dan een voor een van links naar rechts de hackles van de saddles en leg telkens 1 hackle in een van de 6 V's, net zolang tot de skins leeg zijn. Dan heeft iedere deelnemer voor de helft van de prijs van 1 saddle een ongelooflijk aantal veren in pakweg 4 maten, meestal van # 12 tot 16. Dat is verreweg de beste deal die je kunt krijgen.
Ik heb dit in het verleden via Whiting voor Kaj's in Tilburg georganiseerd en iedereen was 200% tevreden over de prijs én de hackles.

Milenko

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga ze dan maar bestellen denk ik.

@Martin: samen hele saddles kopen zou uiteraard nog beter zijn, maar is op dit moment moeilijk haalbaar. Ik zit niet in een vliegbindvereniging ofzo.

gijsie20

Ik heb bij de beste man ook al eens besteld. Prima spul, en redelijk snel in huis.