Welkom OlafB

Started by Vliegvissers.nl Team, January 20, 2017, 20:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo OlafB welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


OlafB

#1
Een aantal dagen na m'n aanmelding, maar bij deze:

Ik ben Olaf, nu 20 jaar, en ik vis al sinds ik het me kan herinneren. Vooral eerst met een dobbertje op voorns en klein spul maar snel daarna al achter de karpers en zeelten aan gegaan. Ook een paar jaar gevist op snoek met grote jerkbaits en dikke pluggen. Toen ik alle sloten en watertjes in mijn buurt wel gezien had en het niet echt meer uitdaagde ben ik toen ik ongeveer 17 jaar was verkast naar de IJssel wat van mijn huis (Zwolle-Zuid) een paar minuten fietsen/lopen is. Een jaar lang van alles geprobeerd om een barbeel te vangen, wat uiteindelijk goed lukt en sindsdien vind ik dat nog steeds een hele mooie visserij. Met 3 hengels in de avond naar de IJssel aan een rustig stuk waar weinig mensen komen. Eén in de stroomnaad op de bodem op barbeel en daarnaast nog een hengel voor met de korst op winde, en een spinhengeltje voor roofblei.

Maar nu toch maar een vliegenhengel aanschaffen om weer wat nieuws te proberen. Ik heb van mn 16e-18e het al wel geprobeerd met een beginnerssetje maar nu wil ik voor het 'eggie'. Dus me meer verdiepen in de verschillende materialen, vliegen etc..  Vandaar dat ik me ook op dit forum heb aangemeld :). Ik kan nu al niet wachten om op een krib te staan met de vliegenlat en een mooie winde te haken :)

Oja, ik studeer biologie in Wageningen maar heb hier in de buurt nog nooit gevist want mn spullen liggen in Zwolle. Ben wel van plan om hier ook eens op pad te gaan met de vliegenhengel, genoeg mooi water hier in de buurt.

Dat was m dan haha,

Olaf

MelMax

Welkom op het forum Olaf!
KNOWLEDGE IS FISHDOM

jan114

Welkom Olaf als je wat weten wil kun je een keer langs komen bij de vliegvis club. Als je kijkt op de site van de hengelsport onder roofvis commissie vindt je ons wel.


Gerrit59

Olaf, welkom op dit forum.

Gerrit

HappyFisherman

Welkom en veel plezieren op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

 ::welkom::

op het forum Olaf en nog veel leesplezier hier
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

Quote from: OlafB on January 23, 2017, 20:47:52
Een aantal dagen na m'n aanmelding, maar bij deze:

Ik ben Olaf, nu 20 jaar, en ik vis al sinds ik het me kan herinneren. Vooral eerst met een dobbertje op voorns en klein spul maar snel daarna al achter de karpers en zeelten aan gegaan. Ook een paar jaar gevist op snoek met grote jerkbaits en dikke pluggen. Toen ik alle sloten en watertjes in mijn buurt wel gezien had en het niet echt meer uitdaagde ben ik toen ik ongeveer 17 jaar was verkast naar de IJssel wat van mijn huis (Zwolle-Zuid) een paar minuten fietsen/lopen is. Een jaar lang van alles geprobeerd om een barbeel te vangen, wat uiteindelijk goed lukt en sindsdien vind ik dat nog steeds een hele mooie visserij. Met 3 hengels in de avond naar de IJssel aan een rustig stuk waar weinig mensen komen. Eén in de stroomnaad op de bodem op barbeel en daarnaast nog een hengel voor met de korst op winde, en een spinhengeltje voor roofblei.

Maar nu toch maar een vliegenhengel aanschaffen om weer wat nieuws te proberen. Ik heb van mn 16e-18e het al wel geprobeerd met een beginnerssetje maar nu wil ik voor het 'eggie'. Dus me meer verdiepen in de verschillende materialen, vliegen etc..  Vandaar dat ik me ook op dit forum heb aangemeld :). Ik kan nu al niet wachten om op een krib te staan met de vliegenlat en een mooie winde te haken :)

Oja, ik studeer biologie in Wageningen maar heb hier in de buurt nog nooit gevist want mn spullen liggen in Zwolle. Ben wel van plan om hier ook eens op pad te gaan met de vliegenhengel, genoeg mooi water hier in de buurt.

Dat was m dan haha,

Olaf
Je vist op de IJssel op barbeel??? Nooit geweten dat die daar zitten.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

OlafB

Die zitten er zeker, vang ze vooral in de lente en herfst met mais op de hair in de stroomnaad :) echt hele mooie vissen (maar dus niet met de vlieg). Weet niet hoe je hier foto's upload maar wil best wat foto's uploaden als ik het weet.

Menno_siemensma

Quote from: OlafB on January 25, 2017, 00:52:10
Die zitten er zeker, vang ze vooral in de lente en herfst met mais op de hair in de stroomnaad :) echt hele mooie vissen (maar dus niet met de vlieg). Weet niet hoe je hier foto's upload maar wil best wat foto's uploaden als ik het weet.
voor nu kun je nog geen foto's zelf uploaden op dit forum, maar als je tinypic of andere site gebruikt waar dat wel kan kan je ze simpel daarvanaf linken met insert image knopje helemaal links onder het knopje van vetgedrukt boven de tekst als je een post maakt.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

OlafB

barbeel en roofblei van vorig jaar, voor de duidelijkheid dus niet met de vlieghengel maar met mais en de roofblei op de spinhengel met een popper.

Menno_siemensma

Quote from: OlafB on January 26, 2017, 12:53:55
barbeel en roofblei van vorig jaar, voor de duidelijkheid dus niet met de vlieghengel maar met mais en de roofblei op de spinhengel met een popper.
tof man, wist niet dat ze in de ijssel zwommen maar duidelijk dus wel.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.