Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Niet slecht Nootjez.

::goodjob::

In het begin van het seizoen kan het inderdaad zeer moeilijk zijn op Kluizen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Goed om te lezen dat de vissen het daar goed doen!

Vang ff een Loop Evotec hengel  ;D ;D ;D

Die ligt er nog van mij op de bodem daarow. Gekocht van oud forum eigenaar A{b}r{a}xa{s}

Adnan



Ik had een hele dikke vandaag... [emoji2]

PdH

En een beetje dyslectisch ook . Die snoek heeft niet begrepen dat ie na 1 maart niet ach
ter de streamer hoeft aan te jagen.
grtn, Peter.

Adnan

#129
Quote from: PdH on March 15, 2017, 19:19:11
En een beetje dyslectisch ook . Die snoek heeft niet begrepen dat ie na 1 maart niet ach
ter de streamer hoeft aan te jagen.

Ja idd nou dat je het zegt... [emoji19] [emoji85]....opbergen die handel dan maar.

MartinT

Knappe bijvangst  ;)
Zijn nu echt wel actief aan het paaien, gewoon een paar maandjes achter andere schubben aanzitten.
Je kan daar ook prima met dit setje op Karper vissen hoor Adnan.

Nootjez

Naar goede gewoonte neem ik op mijn verjaardag een dag verlof en ga ik vissen!
Een kleine 5 uur gevist op ons clubwater De Wranghe.
Je zag de forellen zo cruisen langs het kantje. Uiteindelijk kon ik er 4 vangen en heb er nog veel meer gemist.

maar de meest opvallende vangst was de eerste vis, een karper van een 70 cm! Een wit streamertje vlak voor zijn neus kon hij niet weerstaan  ;D


PdH

Leuk verjaardags cadeau. Proficiat.
grtn, Peter.

Menno_siemensma

Leuke bijvangsten zo  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Adnan

Quote from: MartinT on March 15, 2017, 21:14:23
Knappe bijvangst  ;)
Zijn nu echt wel actief aan het paaien, gewoon een paar maandjes achter andere schubben aanzitten.
Je kan daar ook prima met dit setje op Karper vissen hoor Adnan.

Dat lijkt me erg leuk.

Lijkt me niet  makkelijk op de vlieghengel. Ik wil me de komende periode daar wel in verdiepen...

Heb je tips voor troebel water [emoji1][emoji6]?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MartinT

Troebel is het overal wel met al die regen van vorige week. Zelf de Maas is bruine soep. Gisteren nog wat Baars op een nimpfje proberen te vangen, zonder succes.

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on March 17, 2017, 20:39:38
Troebel is het overal wel met al die regen van vorige week. Zelf de Maas is bruine soep. Gisteren nog wat Baars op een nimpfje proberen te vangen, zonder succes.
Baars begint zo onderhand ook bijna met paaien, die zullen in meeste wateren wel onderweg zijn naar de plekken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Adnan

Ik vang nu redelijk goed roofblei op de Bergsche Maas. Maar dan op plug.
Ik krijg het niet voor mekaar met de vlieghengel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoerd

vanmiddag nog even het grote water op geweest. eerste stek niks. Tweede stek na 5 minuten al een fraaie dame, kort daarna nog een 70plusser. Daarna  nog enkele missers en één snoek die de streamer volgde tot de oppervlakte maar toen wegzwom. Toch lekker peddelen in de stevige wind! Ze waren kennelijk nog niet uitgepaaid gezien de dikke buik van de eerste snoek.



Menno_siemensma

meer geluk dan ik, ik haakte alleen een rietpol wat leader en vlieg kostte. Maar verder mooie vissen weer! ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

merijn1982

Ik zal ook weer eens wat posten. Weinig gevist de laatste maanden ( geeneens een inzending voor de gouden streamer😀 ) druk met werk en met andere dingen. Toch heb ik de laatste weken af en toe een momentje gevonden om even met de #1 op pad te gaan. En wel om in de haven te vissen. Nu de temperatuur wat beter word komt de vis ook wat meer in beweging en kan er af en toe leuk worden gevangen ( al is het niet als andere jaren, dit komt door bouwwerkzaamheden ) en de haven is afgesloten van het meer dus voorlopig kan er nog gevist worden ( vis kan er niet uit ) met 2 nimfen onder een waker ving ik baars, winde, voorn en kolblei van leuk formaat! Vissen die aan de 1 vanuit wat dieper komend leuke sport gaven!


[imghttp://i773.photobucket.com/albums/yy12/merijn1982/Mobile%20Uploads/20170316_163321_zpsot3rng6u.jpg]http://[/img]



Tight lines!!

Joost S.

#141
Vandaag voor het eerst sinds november een uurtje of 2 gevist. Geblankt, ging op baars en snoekbaars.

Dat wordt mijn hoofd doel dit jaar.


Edit

Shit!!!!!!!! Lees net even dit topic door en ineens gaat het over de gesloten snoek tijd.... helemaal niet aan gedacht vanmiddag. Pfoei..... dik verdiende blank blijkt dus nu haha ;-).

Snoekbaars plan kan even de koelkast in. Op naar ruisvoorn en karper dan maar.

sjoerd

Joost, je mag deze maand gewoon nog vissen  hoor met alle aassoorten! Alleen als je een snoek vangt moet die teruggezet worden maar dat dien we toch al

Adnan


Wat een aangename verassing!
Ik dacht eerst roofblei. Maar het waren harders. Ze waren  fel aan het azen. Roofblei valt in het niets bij deze vissen. Ze kwamen soms tot een meter uit het water.
Loc. Bergsche maas...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

Harders! ik las deze week op het web dat die ook in de loire in frankrijk gevangen worden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Leuk adnan,
Heb e r wel eens opgevist vorig jaar  in havengebied  maasvlakte maar die  lieten zich niet  vangen ook al aasden ze ook!
Ben dus wel benieuwd waarmee je de vis(en?) Hebt gevangen

Adnan

Quote from: sjoerd on March 22, 2017, 22:27:49
Leuk adnan,
Heb e r wel eens opgevist vorig jaar  in havengebied  maasvlakte maar die  lieten zich niet  vangen ook al aasden ze ook!
Ben dus wel benieuwd waarmee je de vis(en?) Hebt gevangen

Op een klein streamertje speldaas imitatie. Kan puur geluk zijn het is mijn eerste ooit.
Ze gedragen zich op dit moment net roofblei. Ik dacht eerst ook dat het roofblei was totdat er één uit het water sprong.
Ik zie ze elk jaar rond deze tijd verschijnen en na een korte periode zijn ze weer weg.

MartinT

#148
Zijn er vrij vroeg dit jaar op de BM Adnan.
Blijven de hele zomer door wel hangen langs de steenstort. Heb er zelf nog geen kunnen strikken.

Joost S.

Quote from: sjoerd on March 22, 2017, 19:56:11
Joost, je mag deze maand gewoon nog vissen  hoor met alle aassoorten! Alleen als je een snoek vangt moet die teruggezet worden maar dat dien we toch al

Ah!!! Inderdaad zeg. Nouja, was ik gelukkig niet in overtreding. Maar wel slecht dat ik er totaal niet aan gedacht heb.

Toch nog een snoekbaarsje scoren dan maar, hoop ik, ;-).