Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Ik ben vandaag ook nog even met m'n #3tje op pad geweest om wat voorntjes te pesten voordat de vakantie voorbij is ::zucht::, ondanks de harde wind heb ik toch aardig gevangen.

Troutbuster

Broeders,

Gisteren een "trainingssessie" gedaan op de Merwede bij Woudrichem samen met de jongste "vliegvistelg" (15) binnen de Lure and Emerger gelederen, Quincy Hoek. (fanatiek vissertje met potentie!!)
Lekker gevangen, hoofdzakelijk Alvertjes en Roofbleitjes en wat grondels.
Behoorlijk wat wedstrijdvissers gezien, want as. zondag de NK finale aldaar

Wat opviel is dat de vis zich in schooltjes bevind en dus tal van stekken totaal visloos leken!?

Dat belooft wat as zondag

Ieder forumlid die tevens de finale gaat vissen (ik weet dat Mike in de finale zit bv.) allemaal veel succes en ik zie jullie de 7e

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mike

Hey Troutbuster,

Dat menneke wordt vast een topper, ik wou dat ik al begonnen was met vliegvissen op mn 15de.

Succes zal ik zeker nodig hebben. Voorlopig staan Renee en ik nog gedeeld 2de in de ranking maar dat komt omdat ik beide forel wedstrijden 1ste ben geworden, dat witvissen op dit niveau vergaat me helaas wat lastiger met 1 x 17de en 1 x 7de.
Renee ving er gister 164 in dezelfde tijd dat ik er ong 50 ving :o
Ik stond erbij en ik keek er naar  :-\ Hij laat me precies zien wat ie doet maar dat tempo waarmee hij die vissen vangt is echt abnormaal :o en onmogelijk bij te houden.
Ik hoop zoooo dat ik in de top 5 blijf staan en dan volgend jaar mee kan naar het WK, lijkt me geweldig!

Maar goed, ik wens ook alle deelnemers heel veel succes. Ik hoop dat iedereen heel veel vis vangt maar wel 1tje minder dan ik  :P

See you sunday!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hilco de Visser

grondels , daar wordt je toch doodziek van ................. ::wtf::

tellen die dan mee in een wedstrijd?

vliegvisserdorian

Quote from: Mike on September 01, 2014, 17:35:03
Dat menneke wordt vast een topper, ik wou dat ik al begonnen was met vliegvissen op mn 15de.
Ik kocht m'n eerste vliegenhengel toen ik 14 was  ::dance:: ::fluiten::

Iedereen die meedoet aan het NK in ieder geval heel veel succes!

Mike

Quote from: Hilco de Visser on September 01, 2014, 18:00:08
grondels , daar wordt je toch doodziek van ................. ::wtf::

tellen die dan mee in een wedstrijd?

Die grondels zijn juist superkicken tijdens de wedstrijd.
Laat je nympje tussen de stenen zakken bij een gaatje en dan komt er ineens zo'n dikke vette grondel uit die zich vol op je nymph stort en er als een pitbull mee begint te schudden, supervet!
Ze zijn nog gruwelijk sterk ook, mn #1 gaat helemaal krom op zo'n klein monstertje.
Daar komt ook nog bij dat ze er niet zo makkelijk afvallen. Hoe meer grondels hoe beter wat mij betreft!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hilco de Visser

ok, ieder zijn ding ..........

de geile grondels zijn trouwens zwart ...........tís maar dat je het weet  :P


Mike

Ik heb ook niets over de kleur gezegd  ??

Ze zijn trouwens lang niet allemaal zwart hoor. Er bestaan heel veel soorten grondels.
Volgens mij vangen we meestal Kesseler grondels en zwartbekgrondels ( ik kan het mis hebben )

Morgen gaan we weer ff trainen, kijken of ik bij kan blijven.
Vandaag 45 vliegjes geknupt, ben benieuwd  ::)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Troutbuster

Wat voor vliegjes Mike (of verklap je "het geheim" niet?)

Die scholen alver en roofbleitjes zitten vrij hoog hè?

Ik ben benieuwd wat het patroon is wat het beste vangt

Voor de grondels moet je naar beneden en dus is tungsten nymphjes een must maar voor de alvers en roofbleitjes??

Ik hoor het graag en alvast succes met de trainigssessie

Ik zie je zondag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hilco de Visser

Quote from: Mike on September 01, 2014, 23:36:36
Ik heb ook niets over de kleur gezegd  ??

Ze zijn trouwens lang niet allemaal zwart hoor. Er bestaan heel veel soorten grondels.

::)

ik wel hahahahaha had laatst gelezen dat de grondels die zioch willen voortplanten zwart van kleur worden vandaar "geile grondels"

het meest wordt ik lastig gevallen door zwartbek grondels  met die zuignap onder hun buik.

Hilco de Visser

een klein felgeel bolletje doet het erg goed als je ze toch persee wilt pakken  ::goodjob::

oh ja,   wel stuiterend over de grond ::agree::

quaden

#962
Na een aantal regenachtige dagen en een hoge en bruine Geul, heb ik vandaag toch maar weer eens een poging gewaagd. Toen ik bij water arriveerde stond de Geul  hoger dan normaal en was ie niet geheel helder.
Na het zien van het water, maar besloten om met een streamertje te vissen en daar wist ik deze mooie geulse beekforel mee te vangen.
Ik dacht dat ik alles bij me had alleen was ik mijn meetlint vergeten -_-' (Misschien PR??)
Mijn oud PR was 33 cm op de vlieg en gezien de sproet op mijn arm :P en de kop waar die ongeveer uitkomt lijkt het erop dat ie 37-39 cm was.

[/URL]

BV


Plantje

Ik ben toch altijd een beetje jaloers als ik dat zie. En dan denk ik met weemoed terug aan de tijd dat ik nog in Maastricht woonde en ik de meisjes, studie en werk interessanter vond dan het vissen!

Hidde

Het echte werk in nederland.... Ik woon verkeerd in rotterdam...

Mooie vis op stromend water !

BV

Dagje Murlenbach aan de Kyll.
Heerlijk gevist en gevangen , maar op 1 na allemaal kleuters (Ze namen vaak de dikke meivlieg op haak 10  ;D ;D).
Water was helder en veel insecten die uitkwamen.

De leidinggevende was niet mee , dus geen fotos..

Arno

Op voor een weekend in de europoort
achter de zeebaarzen aan.
ik hoop dat het wat word?

Gr Arno

FSCHAMP

Arno,

laat weten hoe het geweest is, ik ben van plan op maandag te gaan, aangezien ik dit weekend van wacht ben op het werk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

Las net dat de snoektour op 1 november doorgaat, meteen maar even wezen oefenen.







[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Jan Damman

Twee dagen terug naar de Eifel geweest met vismaat Doema.

Top vismaat, goed visweer en waterstand, goed gevangen beide, Bruin en Vlagzalm groot en klein op nymph en droog,  ::top:: dus.



Groet,
dubbel D.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

#972
Nee Bam zelfs niet eens in de buurt.  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Joost S.

Twee uurtjes op voorns en windes staan missen, haha, ;-).

Blijft toch heerlijk he, zo na etenstijd even met je hengeltje langs dat water.

Deze zomer veel met de droge vlieg gevist, en mwa..... Kan mijn favoriete vliegje niet vinden nog. Terwijl met nymhpjes ik al wel echte vangers heb.

Met de droge vlieg is het nog een beetje zoeken. Maar dat maakt het wel leuk als ik straks de juiste te pakken heb. Alle droge vliegjes die ik heb vangen ongeveer even matig op het moment.

Terwijl ik daar tussen ook enkele klassiekers heb zitten, maar ook die worden massaal geweigerd.

Hard werken voor een visje dus, maar wat is het genieten.




Hilco de Visser

droge vliegen op normale wateren zullen nooit echt succesvol zijn .

tenzij je de droge vliegjes boven op een school hongerige vissen gooit zonder ze te verjagen zul je succes hebben.

staar je niet te veel blind op het vangen met droge vliegen , natte vliegen zijn wellicht nog leuker  .