Orvis glas hengels????

Started by Team, June 15, 2014, 10:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Graag zou ik vernemen of er al mensen zijn, die ervaring hebben met de nieuwe Orvis glas hengels'     
Over het algemeen vis ik richting Duitsland.
NUNC  AUT  NUNQUAM

nordbu

Recent de #4 aangeschaft en een week mee gevist in Wales. Vlagzalmen ( + 40 cm) en forel mee gevangen. Mooie actie en prima mee te drillen, zonder de vis uit te putten dat het nadelig is voor de vis. Gooit exellent een WF maar ook een DT 4. Ook medevissers hebben de hengel uitgeprobeerd die week en ook zijn zijn zeer enthousiast over de werp - en vangeigenschappen van de hengel.
Bij aanschaf nog getwijfeld over de glas versus de superfine. Ben blij dat ik voor de glashengel heb gekozen. Een maar; hengel is driedelig en dus een wat langere koker. Voor mij geen bezwaar omdat ik met de auto naar de visstekken ga.
Succes met je beslissing. :)
>>fang og slip<<

sexyloops

vangeigenschappen!!!!!!

Zo wauw zulke hengels  mis ik in mijn collectie 

Team

Quote from: sexyloops on June 15, 2014, 15:14:05
vangeigenschappen!!!!!!

Zo wauw zulke hengels  mis ik in mijn collectie

Ik begrijp wel wat hij er mee bedoelt,  ik begrijp ook waarom je ze mist in je collectie,  te duur misschien ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Raymond

Gisteravond geblankt. Ik weet NU dus waar het aan ligt, mijn hengels hebben gewoon slechte vangsteigenschappen... hahaha... ;)
::wtf::

Sieger

Daar was ook al eens een draadje over geweest Ton.. misschien staat daar het antwoord voor je bij?

Orvis glashengeltjes


Sieger

Team

Quote from: Sieger on June 15, 2014, 21:02:07
Daar was ook al eens een draadje over geweest Ton.. misschien staat daar het antwoord voor je bij?

Orvis glashengeltjes

Wat bedoel je met de hele Jet serie, van vroeger?? of van nu?? Ik wilde kiezen, tussen  een Hardy Jet, of een Marksman, of Orvis Glas. hoofdzakelijk voor de Kyll. zeg het maar eens JEDI MASTER.  en dat in een  7.6/8  ft #4 
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

Eris hier op het forum dacht ik 1 persoon die al met de Orvis glas heeft gevist. Weet ff niet wie of wat hij er van vindt.
Ik ken de serie niet, maar lees er goede berichten van.

Zelf vind ik de Echo Glass serie erg mooie glas hengels voor een zeer schappelijke prijs. Ziet er erg mooi uit (maar dat maakt geen moer uit), maar heeft een heerlijke zacht actie en het zijn echte vishengels. Heerlijk werpen (voor opgesteld dat dit natuurlijk ook aan de visser zelf ligt), maar vooral ook heerlijk drillen. Krom tot in het handvat, maar veel power.
Voor bv. de Kyll zou de aftma 3 (6voet 9 inch) of 4 (7 voet 4 inch) prima kunnen.

De Hardy JET zijn echte jaren 70 hengels, maar in verhouding tot de huidige kunnen ze nog prima meekomen.  Voor glas zijn ze redelijk snel en licht.
Ik heb zelf veel met het 4-tje in Duitsland gevist en dat gaat heerlijk. Destijd kon men de lichtere hengel nog niet in heel lange versie maken, zonder dat het echte dweilen werden. De JET serie is over het algemeen ook vrij kort. Het 4-tje is 7 voet, maar dat vind ik zelf een heel lekkere lengte voor dit soort riviertjes. Als je ze al kunt vinden, dan zal de prijs in Nederland zo rond de 75-100 euro liggen. In de UK en de VS is dat vele malen meer... Daar zijn ze zeer gewild.

Voor zover ik heb begrepen zijn de Orvis hengels wat sneller dan de Echo's.

De Marksman is volgens mij geen glashengel toch? Hardy heeft wel een glas serie (is trouwens een mix van grafiet met glas). Ik heb van die serie een keer met het viertje gevist en geworpen. Ook een heel lekker hengeltje, maar ook redelijk langzaam....

Je kunt overigens bij Temming de Orvis glas proberen. Die heeft hem dacht ik op voorraad...  ;)


Sieger

sexyloops

Team :Ik begrijp wel wat hij er mee bedoelt

ike niet waarschijnlijk   

mijn hengels werpen perfect en drillen zalig  vangen ligt aan de visser  de hengel is maar verlengstuk

en nee snowbee hengels heb ik niet die zijn de carbon niet waard om van te bouwen  ::fluiten::

Team

Quote from: sexyloops on June 15, 2014, 22:31:58
Team :Ik begrijp wel wat hij er mee bedoelt

ike niet waarschijnlijk   

mijn hengels werpen perfect en drillen zalig  vangen ligt aan de visser  de hengel is maar verlengstuk

en nee snowbee hengels heb ik niet die zijn de carbon niet waard om van te bouwen  ::fluiten::

Je hebt altijd gelijk, al mijn snowbees staan op marktplaats, stap over op Orvis en Hardy
NUNC  AUT  NUNQUAM

sexyloops

#10
geen van mijn hengels hoeven op mp   

Loop en orvis    zeker niet

al vis ik er nooit meer mee  afbouwen van blanks bevalt mij  beter

zeker als je ze laat maken  naar eigen inzicht

Peter68

Ik heb zelf de Hardy Test glas.
Een heerlijke op je gemak hengel relaxter als die strakke haast stokken.
Ik heb op mijn werk al haast genoeg laat ik het op mijn visdag dan maar op mijn
gemakkie doen.

Rena

Had zelf heel veel zin in zo een Orvis, maar heb er "noodgedwongen" voor gekozen om een glashengel zelf te bouwen.
De 580 van Orvis was niet leverbaar in de States toen ik daar was en las toen lovende woorden over de Epic hengels.
Het is dus een Epic 580 geworden en man oh man, wat werpt dat ding super en drillen is een genot... absoluut geen spijt van.
Nog nooit een hengel zelf afgebouwd voor dit "project", maar leuk is het  8) en vissen met een zelf gebouwde hengel is toch wel speciaal.

Ik ben een Orvis liefhebber, maar vind de superfine glas eigenlijk ook een beetje... saai  :P

Anywayzzz , ik heb nu een Epic 686 "nude" blank besteld, om mee te streameren en voor op de zeeforel.

TL Peter

Huib

ik heb de 3 eens samen met een orvis tippet geworpen, de glass is sneller! nog steeds niet zo snel als velen nu gewent zijn natuurlijk, all in all een erg fijne hengel en kan ze alleen maar aanraden. hij is ook proef te werpen bij finest flyfishing achter Nijmegen