Noorwegen

Started by Twan, June 21, 2017, 14:39:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Volgende week zaterdag 31 Juni vertrekken wij naar Noorwegen. In de eerste week van juli vissen we eerste op de Rena en dan bij Koppang en daarna bij Kvennan. Ik was even benieuwd of er daar dan meer forummers dan op die plekken aanwezig zijn  ;D ??

De 2de week gaan we naar de saltstraumen op het zoute water vissen en derde week in zweeds lapland. Zin in!!

Scaramouche

Nice, veel plezier daar. Ik ga eind juli, eerst regio Stavanger en daarna Hardangervidda. Ben benieuwd, nieuw terrein voor me. Waarschijnlijk kleine bruintjes in de bergmeren en koolvis/makreel vanaf de kust
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Twan

Super mooie omgeving daar.

Wat betreft het zoute water. Hoe hoger je gaat des te groter de vis :-) vandaar dat wij naar boven reizen  8)

sjoerd

Niet helemaal waar. Bij de saltstraumen zul je heel veel maar kleine koolvis vangen. De grote jongens zijn voor de vliegvisser niet echt goed bereikbaar, aldus mijn ervaringen daar. Op andere plekken ving ik wel lekker grote pollacken en kabeljauw, oa bij de atlantische kustweg

Twan

Je hebt gelijk, vanaf de kant is dit zo, voor de vliegvisser.

In salstraumen zelf gaan we ook met een boot. En de echte grote jongens vangen we ook niet met de vliegvishengel.

De route ernaartoe RV17 zullen we vanaf de kant wel bevissen met de vliegvishengel.

We zijn meerdere keren in noorwegen op het zoute water geweest (westkust, hitra, vennesund etc.) Andere jaren ook met de BB, maar die gaat dit jaar niet mee. Onze ervaring is des te hoger te gaat des te meer grote vis en des te makkelijker te vangen.

henkverhaar

Vanaf 1 augustus omgeving Tynset. Onbekende wateren (beken, rivieren, bergmeertjes en -meren) uitproberen. Dus niet de Glomma of Rena.

Twan

De glomma te vaak gezien of andere redenen?

Scaramouche

In de meren daar moet heel veel char zitten. Toen ik daar was heb ik dat links laten liggen maar een volgende keer ga ik daar ook zeker gericht op vissen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Klopt, hoewel je daarvoor denk ik beter wat verder naar het oosten kunt, zo rond de Femund. Maar veel bergmeertjes hebben inderdaad riddervisbestanden (riddervis; beekridder; arctic charr; r?ye; 'zalmforel'). De grote meren die veelal 'verbredingen' van riviersystemen zijn, hebben daarentegen vooral forel en vlagzalm (en in de langzamere delen uiteraard snoek, baars, en houting).

De glomma is gewoon niet zo mijn rivier - en bovendien te 'druk' ;-)

Overigens, Twan, 31 juni? verklaar je nader ...

Twan

Goed om te weten als per ongeluk het weer omslaat en het water is veel te hoog, dan kunnen we dat ook als alternatief gaan doen :-)

Wat wil je weten over 31 juni? Ik heb gezegd dat we in de eerste week van juli vissen we eerste op de Rena en dan bij Koppang en daarna bij Kvennan.
De 2de week meer op het zoute gaan vissen en dan reizen we door naar de saltstraumen en derde week in zweeds lapland bruine forellen en vlagzalmen.

Wil je nog meer weten?   ;D ;D ;D

Ben Tabak

Was een grapje....31 juni heeft nog nooit op de kalender gestaan....;-)
Grt. Ben

Twan

Oh haha wat stom  ::agree::. In noorwegen hebben ze een andere kalender haha grapje.

Moet uiteraard 1 juli zijn  ;D