en dan.... iemand anders, na ruim 5 jaar ????

Started by A{b}r{a}xa{s}, October 28, 2012, 05:18:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert


weerwolf

en kees heeft geen benul wat dat kost aan stroom, bandbreedte, data verbruik en dergelijke. Dan heb ik het nog niet eens over het lawaai van een server.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hendrik

Ja hoor dat heb ik wel, ::blabla::
Maar een compleet server rack alla BigBleu? ??????
is een beetje overdreven niet?
Oude standalone desktop computer volstaat, snelle schijf erin en klaar.

mrproper


Plantje

Een eigen server optuigen in plaats van de situatie zoals deze nu is bij andere of meerdere beheerders neerleggen is alleen maar meer werk op je hals halen en nieuwe risico's introduceren!

Nee, er is maar één oplossing: Bas moet werk uit handen genomen worden. Dat kan in mijn optiek maar op twee manieren: anderen nemen het over of anderen nemen het niet over. Wanneer anderen het niet overnemen gebeurt er dus gewoon steeds minder voor het forum. Dit heeft als nadeel, dat het forum langzaam maar zeker zal inzakken en steeds vaker gebreken zal vertonen. Wanneer anderen het wel overnemen lopen we ook wel een klein risico (dat één van ons het verkeerd doet bijvoorbeeld en wat vaker fouten maakt dan dat Bas deed), maar dat is veel lager.

Een simpel beroep doen op Bas om vooral maar door te gaan lijkt me ook niet de juiste weg. Zoals al vaker aangegeven: het signaal is daar; dat moeten we niet negeren!

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: speycast on November 04, 2012, 17:07:25
elk forum krijg na 5 jaar ongeveer zijn diepte punt sommige komen er nooit boven op anderen sukkelen door

nu maar hopen dat Bassie zijn forum up to date hou

Eén van de mooie dingen van een relatie heb ik inmiddels 'ontdekt'..... je kunt eens goed je hart luchten, praten over dingen die je bezighouden, bv. hobby's waar je veel (misschien wel veel te veel) tijd en energie in hebt gestoken, maar die je eigenlijk ook niet wilt (of kunt) opgeven....
Iemand houdt je een spiegel voor waardoor je de zaken soms net even iets anders of beter kunt zien en inschatten.

(lang verhaal, kort samengevat....)

De aanpak zal wat minder snel worden, ik ga niet meer elke dag achter de pc om het forum in de gaten te houden of elke update direct door te voeren.
Een of 2 keer in de week maak ik er een poosje tijd voor om alles te 'regelen'.
Sommige dingen blijven dan wellicht wat langer liggen...so be it...die komen vanzelf aan bod.
Maar voor de (figuurlijk gesproken...) 'komende 5 jaar', gaat Vliegvissers.nl 'gewoon' door want eigenlijk kan ik het ergens toch niet laten om er mee bezig te zijn en blijven.

De technische kant, het draaiend houden, is dus 'geregeld'.

Blijft over het 'beheer' van het forum....
Zo heel veel werk is dat in de praktijk niet als alles goed loopt......
Misschien, dat ga ik met de andere moderators bespreken, is het handig als er 1 of meerdere beheerders/moderators bijkomen (?).
En voor de belangrijke zaken wellicht iemand met admin toegang v.w.b. de beheerszaken....dat ga ook met de beheerders bespreken, kortom dat wordt vervolgd.

(en al zal het jullie weinig raken...de belangrijkste beslissing die ik heb genomen ligt op het persoonlijke vlak....ik weet nu dat ik iemand heb waar ik voor de volle 200% voor wil gaan)


Plantje

Vooral dat laatste is zeer waardevol Bas! Geniet ervan!

We houden met zijn allen de boel wel draaiend hier. Probeer anders ook om mailtjes die naar jou als site admin gestuurd worden maar ook door een andere moderator opgepakt kunnen worden alvast te delegeren. Gewoon lekker sommige dingen van je afgooien. Wij pakken het wel op en verdelen het anders ook gewoon even verder als we er zelf niet aan toekomen! (Ik hoor het vast wel van de medemoderators als ze daar niet voor open staan)

Raymond

Goed bezig Bas, je hebt iets gevonden in je leven en dat is inderdaad heel waardevol.

En ik ben blij dat je vliegvissers.nl in de lucht wilt houden...  ::duim:: ::top:: ::bravoo:: ::goodjob::
::wtf::

John

Bas,

Goed om te horen dat je iemand getroffen hebt waar je eens lekker je verhaal kwijt kunt. Wees er zuunig op ::giveheart::

Enne, het forum blijft echt wel draaien als jij er niet 24/7 achter zit.  ::agree:: ::blabla:: ::goodjob:: ::rij::

BV

DAS IS TENMINSTE MANNENTAAL   !!!!!

Geniet er van en geef er een lap op vriend!

Gerrit72


Quote: (en al zal het jullie weinig raken...de belangrijkste beslissing die ik heb genomen ligt op het persoonlijke vlak....ik weet nu dat ik iemand heb waar ik voor de volle 200% voor wil gaan)


::goodjob:: Klinkt goed Bas! Een gezonde kijk op de zaak!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

R.S.N Flyfisher

Hey Bas,

Goed om te horen dat het beter met je gaat en dat je de draad weer oppakt!
Een new love geeft je weer veel energie he gheghe  :D

Als je mijn hulp nodig hebt, geef je maar een gil!
Ben voor een aantal jaren terug een moderator geweest van een forum bij een styling/tuning club voor auto's,
had toen de taak om het photoshop hoekje in het gareel te houden.
(en jaja kan wel een klein beetje photoshoppen ;)
En mensen als moderator stelt het helemaal niet veel voor, als admin ben je 10x drukker dat wel  ::agree::
Vooral als ieder moderator een eigen hoekje heeft en als je het met veel mensen doet stelt je taak echt weinig voor.

DMeijer

Bas heeft in ieder geval een signaal afgegeven. Maar ik vind het persoonlijk verbazend knap wat er de afgelopen jaren van de forum en site is geworden, dankzij de inzet van Bas en hulppieten. Ik denk niet dat wij allemaal van Bas kunnen verwachten dat hij op hetzelfde voet blijft doorgaan. En er zijn ook andere zaken die in het leven aandacht nodig hebben, die heeft ons Bassie ook gevonden, proficiat.
( tussen haakjes Zelf ben ik wel ICT-er, alhoewel niet technisch. Maar andere zaken buiten het vliegvissen hebben ook mijn aandacht nodig en kan ik daarom niet inspringen. Misschien wel eens een handje gaan helpen. Het vliegvissen en het forum is voor mij de ontspannende tegenhanger van mijn politieke activiteiten. Veel kan ik nu dus niet betekenen. )
Voor Bas is lijkt het mij zinvol dat hij tezamen met de moderators en andere hulppieten rustig de tijd neemt en tezamen in overleg gaan om taken te verdelen. Iedereen kan nu wel met suggesties komen, maar Bas en zijn team kunnen volgens mij zelf het beste dit probleem gaan tackelen. (Mocht dit toch problemen opleveren, dan zijn er vast wel organisatietalenten onder de forumgangers die jullie bij zulke specifieke problemen kunnen/willen helpen oplossen.)
En dankzij de onbaatzuchtige inzet van Bas en hulppieten en de enthousiaste inbreng van de forumgangers hebben we een forum met een uniek ongedwongen karakter, namelijk niet commercieel maar wel verbindend voor alle vliegvissers en met een lage drempel en dus toegankelijk voor alle niveau's,beginners en gevorderden. Het zou zonde zijn dat dit verloren zou gaan.

Troutbuster

 ::klappen:: ::klappen:: ::klappen:: ::klappen::

Mooi verwoord Dick!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



::goodjob::  Dick  ::agree:: idd; MOOI VERWOORD!
The only difference between men and boys is the price of their toys.