Verslag 2 dagen Wenne

Started by Mr. Tinus, May 15, 2012, 22:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Tinus

Afgelopen zondag was het zover....
Eindelijk zou er met Robert (van Fly & Spin) samen gevist gaan worden op de Wenne, een heus forel riviertje.

Om 07.00 uur zaten we in de auto die kant op, en na 2,5 uur al ter plekke... dat valt reeeuuuuzze mee..
Je waant je veel verder van Nederland, door het heuvelachtige landschap, en de mooie riviertjes tussen deze heuvels.
Eerst maar eens op de brug in het dorp kijken of we wat vis kunnen spotten.
Het water is kraak helder, en vanaf de brug enkele 10tallen forel en vlagzalm gespot. Daar krijg je jeuk van aan je vliegenhengel zeg maar  ;D

Maar eerst even een vergunning scoren. Deze hadden we al gereserveer bij Haus Hochstein (waar we ook gaan overnachten)



Na het in ontvangst nemen van de vergunning een bakkie koffie met een heerlijk stukje deutsche kuchen  8)
En dan rap richting auto om de de spullen te verzamelen en om om te kleden



Dan rap door naar de waterkant. Eerst maar eens in de achtertuin van het hotel kijken.
Aangekomen bij het water meteen vis gespot...niet veel oppervlakte activiteit, maar wel veel vis te zien.
Veel klein spul met af en toe een mooi visje er tussen



snel een nimfje aan de leader.... eerst cast.... net te ver van de vis....
Snel binnenhalen en nog een keer...  en hoppa in de overhangende boom aan de overkant...  :o
Met tippet en al blijven hangen... dus eerst weer tippet knopen (12/100) en weer proberen...
En ja hoor..... de forel is geïnteresseerd, en hangen !!
Na een korte dril op mn #2 komt de vis aan de kant... 



dat belooft wat voor vandaag...  8)
We besloten vandaag eerst stroom afwaarts te vissen.
Wat een prachtige stukken zijn dat. Af en toe wat diepe poeltjes met stroomversnellinkjes.
Precies zoals ik het graag zie  :P











In totaal hebben we met z'n 2-en een stuk of 40 visjes binnen getakeld.
Van klein tot de wat serieuzere modellen (30-40 cm)  (vlagzalm, regenboogjes en bruine forel)
De helft zo'n beetje vlagzalm, de andere helft forel.





Voor mij was het de eerste dat ik vlagzalm heb gevangen op de vlieg... geweldige ervaring.
Zeker als ze dit formaat hebben..




een prachtige eerste dag en met een voldaan gevoel richting hotel, en nog belangrijker, richting de schnitzels  ;D
's avonds nog even in de bar doorgebracht met een biertje en nog even de sterke verhalen uitwisselen.
Daarna enigzins op tijd onder de wol. Want we hebben per slot van rekening nog een visdag voor de boeg.

De volgende ochtend ziet het weer er nog beter uit dan de dag er voor. Strak blauwe lucht met een zonnetje.
Na het geweldige ontbijt richting de waterkant. Vandaag stond stroomopwaarts op het programma.
Aangekomen bij het water was er duidelijk veel meer insectenleven dan de dag ervoor.
De temperaturen waren ook serieus hoger.
De eerste vis liet wat langer op zich wachten dan de dag er voor, en achteraf gezien was het vissen die dag ook wat lastiger.
Grote kans dat het veranderlijke weer er wat mee te maken had.

De eerste vis van die dag mag er wezen. een dikke 45+ -er  (mooie sport op een 2-tje)



in totaal hebben we er die dag nog een stuk of 30 a 40 weten te pakken. De rest was behoorlijk klein spul.
Mag de naam vis net hebben, maar goed best leuk.
Als ik mag kiezen dan heeft mijn voorkeur toch het stuk stroom afwaarts bij het dorp. Bij de sportvelden in de buurt.
En zoals aan alles kwam ook deze dag aan z'n eind.
Nog even een happie eten in het hotel en de auto weer in richting Nederland.
Het waren twee prachtige dagen, met veel vis.  Voor mij de meeste vis op een zwart klein nimfje (maatje 18)
de ene keer met en andere keer zonder beetverklikker.  Robert had meer succes op de drijvende vlieg.
(diverse soorten) Naar mijn idee azen ze vooral op het wat kleinere spul. We hebben een aantal meivliegen op het wateroppervlakte gezien,
maar die werden eigenlijk niet genomen. 
Qua locatie.. prachtig... maar 2 dagen vissen is prima. Voor een week vissen heb je net wat te weinig diversiteit in het water.
Zeker voor herhaling vatbaar.  Wie weet in het najaar nog een keer.


Volgende keer onze spotter nog maar wat extra training geven. Die liet nog wel eens een dikke forel links liggen  :P


Cornico

Pracht verhaal Tinus.
Mooie foto's van een lekker tripje.
En wat flink van jullie: "even in de bar en een biertje" , daar ging het bij ons altijd fout. ;D

maurice

mooi verslag en visfoto`s.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Geweldig.

water is mooi rustig en helder,hadden we toch iets meer pech.

leuk verslag hoor ;)

peter

Heren prachtig daaro Lekker verslag om te lezen ,lijkt mij echt genieten zo
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

Tinus, mooi verslag en leuk gevangen !

(je kunt het ook insturen voor de Storytellers... :) )

bazookadude

oh mooi!

ik vond dat ook een heel mooi stuk om te vissen.
ben er 1 keer geweest en ga zeker nog een keer terug.

ben je nog bij de waterval achter het hotel geweest?.


Gewo

Leest lekker weg ohhhww en ook leuke vangst en foto's ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Raymond

Leest inderdaad lekker weg. En, dit maakt dat ik er nog meer zin in heb dan ik al had...
::wtf::

Herman

Als we het van de week net zo doen Raymond, copieren we gewoon t verslag haha
zo spullen pakken voor de komende dagen.
tot morgen Raymond!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

rein

leuk verslag, , nu nog zelf maar eens daar gaan beleven :)

Raymond

Quote from: Herman on May 16, 2012, 15:18:35
Als we het van de week net zo doen Raymond, copieren we gewoon t verslag haha
zo spullen pakken voor de komende dagen.
tot morgen Raymond!

Vergeet niet je waadpak!!! Hahaha... ;)

Ik ben er in ieder geval klaar voor, we gaan 'das Schnitzelparadies' drie dagen onveilig maken..., yes! :D
::wtf::

A{b}r{a}xa{s}

Alvast veel suc6 en plezier mannen...ben benieuwd naar de verhalen :)

Herman

Nee, niet weer mijn waadpak vergeten....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

hendri

mooi verslag man, en wat een vangsten! heerlijk toch, lekker uitleven in zon riviertje! de wenne staat ook op mijn lijstje waar ik nog heen wil.

herman en raymond, veel plezier aankomende dagen!

peter

H en R veel plezier in het vliegen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Plantje

Ziet er goed uit mannen!
Ben er ook een paar keer geweest. Als ik me niet vergis zijn er ook nog een paar wat diepere, smallere stukken. Echt waden kun je daar niet en door overhangende bomen is het moeilijk werpen. Maar daar kan de beloning dan ook naar zijn!

Rossie69

Hoop dat jullie het droog houden.

vangse,en uh pas op je spullen ;)

Herman Danny gaat van weekend de hengel testen :)

Veul plezier beide.


Mr. Tinus

Heel veel suc6 heren, en een goede vangst gewenst.!!

greg

Blijft leuk die verslagen lezen! Bedankt maar weer !

Bert J.

Ja, bedankt voor een heel mooi verslag!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift