Tenkara style wel of niet hier op het forum ?

Started by Rossie69, November 11, 2012, 13:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoort deze stijl van vissen thuis op het forum? wat vinden jullie ???

wel mee eens
36 (64.3%)
Niet mee eens
13 (23.2%)
weet niet
1 (1.8%)
geen mening
3 (5.4%)
of anders
3 (5.4%)

Total Members Voted: 56

Voting closed: December 11, 2012, 13:26:55

Cornico

Leuke nieuwe poll:

Hoe vaak zou in Nederland die discussie gevoerd zijn over wat vliegvissen is, sinds het min of meer ingeburgerd raken van, en oeiiiii nu moet ik me voorzichtig uitdrukken, "het vissen met een (kunst)vlieg" ?

Lees je klassiekers en ervaar dat in Engeland deze discussie reeds minimaal 2 eeuwen geleden werd gevoerd met een richtingenstrijd als gevolg.

Wat nu als de poll uitwijst met 1 stem verschil dat Tenkara geweerd moet worden?
Hou toch op en wees wijzer.
Gun ieder wat hij of zij leuk vind en wees verdraagzaam.
Ik ben het i.i.g. helemaal met Henk (Inderk) eens.
Lang leve Tenkara! ( en al die andere manieren om met een vlieg te vissen). ::rij:: ::night::

Jan Bruins

Tenkara mag blijven!

Ik vindt het wel degelijk een vorm van Vliegvissen. (heb zelf ook zo'n hengel aangeschaft  ;) )

Heb er in Noorwegen mee staan vissen en vangen, het is anders maar wel LEUK !!

En als je nog nooit met zo'n hengel in stromend water gevist hebt....................probeer het dan eerst  eens voordat

je oordeelt.     ::tongg::



I don't drink water, fish f*ck in it...

Troutbuster

Van mij mag Tenkara ook op dit forum blijven.

Persoonlijk heb ik er niks mee, en ik zal er (denk ik, maar zeg nooit, nooit ;)) nooit aan beginnen, maar het is wel vissen met vliegen en als zodanig Vliegvissen, en dat hoort hier gewoon thuis!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

Quote from: harlin on November 12, 2012, 00:54:29
::badgrin:: Je reageerde er anders wel regelmatig op, Henk  ;)
Tenkara inspiratie
ja 6 keer onzin.
maar doe ik altijd al.


HappyFisherman

Gooi maar dicht, wordt toch bijna niets in gepost en Tenkara kan ook wel in een ander gedeelte van het forum een plekje hebben.

Een plek met geordende info voor de beginnende vliegvisser heeft in mijn ogen meer nut.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

dryfly

Het hoort wel een plekje te hebben op dit forum, het is ten slotte toch een vorm van vliegvissen. Ik vind het zelf meer vliegvissen dan snoeken met de vliegenhengel. Maar toch zie ik het tenkara vissen op de een of andere manier helemaal niet zitten. En als het je niet interesseert lees je het toch niet.

Ne pas pipi contre le vent

peterf

Quote from: Jan Bruins on November 12, 2012, 08:20:40
Tenkara mag blijven!

Ik vindt het wel degelijk een vorm van Vliegvissen. (heb zelf ook zo'n hengel aangeschaft  ;) )

Heb er in Noorwegen mee staan vissen en vangen, het is anders maar wel LEUK !!

En als je nog nooit met zo'n hengel in stromend water gevist hebt....................probeer het dan eerst  eens voordat

je oordeelt.     ::tongg::

Helemaal mee eens Jan.
Tenkara moet blijven.
Fotografie heeft terecht ook een plekje op het forum terwijl die hobby toch ook niets met vliegvissen te maken heeft.
Peterf






Fred

Het Tenkara vissen heeft mij bijna in het hart gesloten, dus lekker op het Forum laten staan.

Fred de SUPERlurker



weerwolf

Prima, Fred maar draag dan ook wat bij zodat het een kans heeft. Vliegvissers.nl waardeert het wanneer je je status van lurker naar bijdrager veranderd  :)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

devliegvisser

Quote from: weerwolf on November 12, 2012, 17:38:05
Prima, Fred maar draag dan ook wat bij zodat het een kans heeft. Vliegvissers.nl waardeert het wanneer je je status van lurker naar bijdrager veranderd  :)

Ik hou van lurken (whisky) en hou ervan dingen van anderen te lezen die met vliegvissen te maken hebben zonder erop te reageren. ;D ;D
Gr.
Devliegvisser

Hilco

je hebt ook mannen die alleen naar vrouwen kijken ............ :P

Fred

Alleen het lukken geeft mij al veel plezier en het forum moet toch ook gelezen worden.

weerwolf

Tuurlijk, maar als je het zo geweldig vindt zou het leuk zijn als je er eens over schreef. Niet iedereen heeft schrijftalent maar dat is hier niet nodig. enthousiasme is genoeg.


maar goed, zou leuk zijn........gelukkig is er niets verplicht hier. ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Team

Op het beste, mooiste,grootste, vliegvisforum van de BENELUX, hoort TENKARA ook besproken te worden.
Meerdere vliegvisvrienden onder ons, zijn reeds in bezit van een Tekarastok. En zijn daar zeer tevreden over.
Sloveniawalking is top zoals hij met dit materiaal omgaat, als je veel moet struinen op moeilijk begaanbaar
terrein, dan is het in combinatie met smalle stroomtjes, een top combinatie.
NUNC  AUT  NUNQUAM

hendri

jammer dat je in nl niet in de vistrappen mag vissen, maar dat zijn echt wel mooie stekken voor tenkara. ohhh net zulke dikke windes die daar lekker liggen. ;)

Rossie69

6 foot stokkie met reeltje,wil het ook wel ja,zelfs pielen tussen takjes enz .


Hilco

Quote from: Rossie69 on November 12, 2012, 23:18:20
6 foot stokkie met reeltje,wil het ook wel ja,zelfs pielen tussen takjes enz .

ik had een 4,9 voet  en daar kon je inderdaad overal onderdoor pielen .....

A{b}r{a}xa{s}

--> ga naar je profiel, kies 'modify profile', daaronder de optie  'ignore board options'  en in scherm dat komt vink je 'Tenkare stijl vissen' aan....klik op change profile...en je bent van het tenkara vissen af....

is dat geen goede raad voor een ieder die er niets van wil weten :) ;)

Rossie69

 ::wtf:: da wist ik niet.
Nou ben ik in 1 keer klaar.

Kan de poll ook wel dicht of niet !

Sloveniawalking

Quote from: Team on November 12, 2012, 23:09:39
als je veel moet struinen op moeilijk begaanbaar
terrein, dan is het in combinatie met smalle stroomtjes, een top combinatie.

Is het nodig  om een stukje te klimmen en te klauteren in moeilijk begaanbaar gebied dan heeft het een groot voordeel. Compact en ingeschoven slechts 55cm.
Je steekt het zo in je waadpak en je hebt dan je je beide handen vrij wat zorgt voor een extra stukje veiligheid. Dat zie ik zelfs bij een 6 voet vliegvishengel niet gebeuren.

Niet elke plek is geschikt voor Tenkara. Maar dat is een vliegvishengel ook niet. Met beide manieren proberen we vis te vangen met een vlieg. Eerst proberen en daarna oordelen.
Ik zal volgend seizoen proberen om Tenkara wat beter in beeld te krijgen. De meeste filmpjes over tenkara op youtube geven niet echt een duidelijk beeld hoe het nu werkelijk gaat.  Sommige onwetende hier zeggen dat je alles wat tenkara kan dat dat ook met een vliegvishengel kan. Wrong!! Ik zal proberen de dingen te laten zien die je met een vliegvishengel simpelweg niet kunt.
Dus laat het forum gedeelte nog maar ff open aub.

Rossie69

Was de bedoeling,om een overzicht te krijgen wat men ervan vondt,wat te doen met het Topic Tenkara vissen.
ik veroordeel dit,blijf ook bij mn standpunt,vindt het geen vliegvissen.

En proberen doe ik het zowiezo al niet

Dus Het is duidelijk,er zijn genoeg,mensen die vinden het leuk.
Dus kom dan ook is met,artikeltjes foto,s van vliegen,techniek,filmpjes enz.
Moet wel een beetje input krijgen,anders sterft het gewoon,af.

Dus daarom wilde ik is weten wat men ernou van vondt,om dit te laten blijven of niet.
Het is duidelijk,voor mij.

ik zal de knop gebruiken,want dan heb ik er ieder geval geen last van ;)

--> ga naar je profiel, kies 'modify profile', daaronder de optie  'ignore board options'  en in scherm dat komt vink je 'Tenkare stijl vissen' aan....klik op change profile...en je bent van het tenkara vissen af....



succes met dit topic Tenkara vissen.

hendri

waarom zou je je storen aan tenkara vissen topic? als er niets gepost wordt, kun je je ook nergens aan ergeren.
en je kan ook gewoon bepaalde forums gewoon niet lezen. ik lees bv nooit: gastenboek, dubbelhandig gebeuren etc, etc

Useless

Zoals ik al eerder meldde zit het mij niet in de weg en mag er gerust over gesproken worden. Het is alleen wel even de vraag of je het een aparte plek op het forum moet geven. Want met 4 postings in 3 maanden loopt het nu niet bepaald storm en kun je je afvragen of dit wel nodig is. Tenzij je hiermee de totaal andersdenkenden de mogelijkheid wilt geven het onderwerp te verbergen, zoals Bas aangaf, zodat zij zich om wat voor reden dan ook er niet meer aan hoeven te storen.
Persoonlijk zal ik het waarschijnlijk nooit aan beginnen. Komt misschien ook wel door de krampachtige manier waarop de fans van deze vismethode proberen te bewijzen dat het toch veel beter werkt dan vissen met een gewone vliegenhengel. 't Zou misschien verhelderend werken als men ook eens aan zou geven wat je er allemaal NIET mee kunt ipv alleen steeds voordelen aan te prijzen, want ik kan er best een paar bedenken.  Dan kun je wellicht een echte keuze maken.
En @Lesly, eerst proberen dan oordelen vind ik een beetje flauwekul. Er zijn veel dingen die ik nooit geprobeerd heb en ook nooit zal doen maar wel een mening over heb; ik heb nooit aan Nordic Walking gedaan maar vind het suf, ik heb nooit iemand mishandeld maar vind het verwerpelijk en zo kan ik nog wel even doorgaan  :)

Maar, al met al vind ik het eigenlijk een zinloze poll waarbij je elkaar toch niet kunt overtuigen en zou die wat mij betreft op slot kunnen.

rena

Tenkara heeft m.i. in Nederland een begrensde gebruiksmogelijkheid.
Op voorn tussen de plompe blaren bv maar op het OVM zie ik iemand niet zomaar iets vangen met zo een vaste stok ;D

Maar zoals al eerder aangehaald een ieder moet doen waar ie zin in heeft.

Overigens denk ik dat deze discussie door moderators moet worden opgepakt.
Zij zijn het die de doelstellingen van deze site bepalen en handhaven.
[provoceer mode] Als zij vinden dat Tenkara vliegvissen is, dan is dit zo, vinden ze van niet, dan hebben we het er maar mee te doen. [/provoceer mode]


weerwolf

Misschien moeten de (lurkende  :) ) tenkara fans eens wat laten zien op een forumdag.
Bagelhuizen heeft een klein stroompje. Welliswaar zonder vis maar voor een demo waarschijnlijk voldoende.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.