Alfabet-swap deel 2; letters J tot en met R

Started by Herman, March 30, 2011, 09:26:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Herman

OK staat genoteerd Jelle! Dan is dus nu ook bekend welke Jan mag gaan maken.........
Iedereen weer veel plezier in deze ronde!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Herman

Is inderdaad een goede site voor SVS-en. Nog een paar jaar te gaan en dan is dit forum ook zo'n bron van inspiratie!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

Quote from: Herman on April 04, 2011, 21:03:58
Is inderdaad een goede site voor SVS-en. Nog een paar jaar te gaan en dan is dit forum ook zo'n bron van inspiratie!
die site word niet meer bijgewerkt lijkt het,
daarom heb ik alle patronen gekopieerd voordat ie uit de lucht is
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Herman

Zal een cd-tje in de retourenveloppe doen Jelle, als je wilt mag je ze voor mij als back-up branden  ;)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

Quote from: Herman on April 04, 2011, 21:10:12
Zal een cd-tje in de retourenveloppe doen Jelle, als je wilt mag je ze voor mij als back-up branden  ;)
regel ik
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers


Even zitten prutsen, om te zien wat nu precies de moeilijkheden zijn bij deze vlieg. En ik heb ook wat gevonden, namelijk : ALLES ???
Het grootste probleem is de vleugel. Ik moet het lichaam iets taps toelaten lopen (richting oog) om de vleugel los te maken van het lichaam en de kop enkele maatjes kleiner te maken.

Ik heb een kleine hint toegevoegd, wat er met deze test gaat gebeuren.  8)




Gelukkig heb ik nog even de tijd.

Jan.


HappyFisherman

Kom ik an met m'n ene veertje op de haaksteel... Ziet er prachtig uit Jan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Voor een probeersel ben je al veeeeel verder als ik zou kunnen Jan.... Om te vissen zou ie wel voldoen denk ik. Mooie scalpel trouwens  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Pfoe, mooi hoor Jan.
Ik ga denk ik voor een Quill Deer Hair Emerger. Ziet er wel maakbaar en vangerig uit.

Ik neem aan dat met "Cree" een bepaalde kleur wordt bedoeld van een veer. Want via Google kom ik hoofdzakelijk Indianen tegen, en het lijkt me niet de bedoeling dat ik die de veren van hun kop pluk :o

http://ukflydressing.proboards.com/index.cgi?board=sbs&action=display&thread=1923

Groet,
Gert

Jan Muisers

Even een beetje off topic.

Ben sinds lange tijd weer met een (eenvoudige) klassieke zalmvlieg bezig...de Abinger..en zat te stressen met de Mallard vleugel. De hele handel aan de kant gepleurt en even iets anders doen.

De foto van de Lochdu leek me onmogelijk...onmogelijk de veren zo te krijgen....(even te herinnering)



Moest het dus even proberen en ja hoor...voor mij onmogelijk. Ik heb verschillende hackle lengtes geprobeerd, maar niks hoor.
Ze beschrijven het als een "hackle". Misschien als je veren in 't geheel inbind? Maar dan is het weer geen hackle. Verdorie, wat een dilemma.




Dit is 'm van opzij.  Lijkt er nog niet eens op...maar tis 'm wel  8)



Op een tekening is het toch gemakkelijker dan op een haak  ;D

Jan


Sieger

Als ik naar jou andere creaties kijk Jan, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat die op het plaatje echt gehackeld zijn... ben niet zo op de hoogte van de technieken, maar je zou bijna zeggen dat die van het plaatje per bundel ingebonden zijn....


Sieger

Rossie69

mooi  Jan .

spooky bijna.

Lijkt me wel dat ie gehackelt is,denk dat fibers netjes bij mekaar zijn gehouden tijdens het draaien om de haaksteel.
of alle fibers naar 1 kant geveegd,en dan om de steel heen draaien.

maar mooie vlieg streamer eigenlijk he.


Jan Muisers

Sieger, de plaatjes komen uit een boek van Chris Mann en in dat boek zijn alle plaatjes getekend. Hierdoor is het (volgens mij) gemakkelijker dergelijke vliegen te krijgen.
De body "hakcle" is wel gehackled...palmer stijl...en op het plaatje ziet dat er nogal..eigenaardig uit. Alleen fibers die van achteren uit naar boven en naar beneden wijzen. Dit is bind techniesch niet mogelijk. Maar ziet er natuurlijk wel apart uit!

Henk, als je een hackle veer om de haak wind, gaan de fibers altijd uit elkaar. Het is niet mogelijk ze "tegen elkaar" te laten zitten. Probeer maar eens. Als het je lukt moet je me wel effe laten weten  ;)


Rossie69

Hahhaha als jij het zegt Jan,geloof ik het direct  :)


maurice

zien er weer zeer mooi uit Jan.
geweldig je moet er het geduld maar voor opbrengen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

toppiedus

De N..............lastig hoor weinig patronen met een N beginnend waarom zou dat toch zo zijn?

Nimf maar dan is de N meer voor een verzamelnaam

Natte Patrick.............zou kunnnen

Nothern Pike streamer .........zou kunnen

Ik twijfel nog,

johannes

QuoteIk twijfel nog,

nog eentje met een n  ;D ;D ;D

http://ukflydressing.proboards.com/index.cgi?board=sbs&action=display&thread=4329

zoek ook eens op needelfisch en nigt mudler ter inspiratie


Jan Muisers


Twijfelen hoeft niet meer.....Neil The Wheel's Sunfish.....hij begint in elk geval met een N  ;D ;D ;D ;D ;D

http://www.rareandunusual.com/sunfish.html

Hier  http://www.rareandunusual.com/dictionary.html  staan trouwens nog wel enkele leuke dingen tussen. (vind ik in elk geval  8) )


Jan.




toppiedus

@ jan en Johannus,

Ik zou wel willen maar kunnen ?????


HappyFisherman

Prachtige creaties op die site Jan! Stuk voor stuk kunstwerkjes...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

toppiedus


toppiedus

Zijn klaar om uit te vliegen, zal ze van het weekend wel richting Herman sturen


jelle

Zo vandaag onderweg naar huis van het werk eventjes langs vlemix geweest in steenwijk.
Ik moest nog cream dubbing hebben en dark dun hackle ,
de laatste hadden ze niet,
dan maar gewoon dun, dat ziet die vis toch niet ;D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens