orange braided backing 30 lbs

Started by FSCHAMP, April 20, 2018, 20:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben op zoek naar orange braided backing 30 lbs met een holle kern. De backing van vroeger dus waarin je je vliegenlijn in kan steken.
Heeft iemand enig idee waar deze nog te verkrijgen is?  De backing van tegenwoordig is zo dun dat je het einde van je vliegenlijn er niet meer kan insteken.  Ik gebruik deze backing ook om loop connectors mee te maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

jo flyfishing

Heb op de flyfair, bij ik weet niet meer wie, braided backing gezien, maar minder dan 30 ponds, anders had ik je gebeld.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

JB inderdaad dit is 'm, maar ik ben opzoek naar oranje, toch bedankt, als ik geen oranje vind, dan bestel ik de witte.

Jo als het 20 lbs is, wil ik het ook nog overwegen om 50 of 100 m aan te schaffen voor mijn 3'tje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Hou er wel rekening mee dat 30lb niet echt 30lb is. Bij een trektest dmv. twee lussen en aan de onderste een langzaam gevulde emmer water brak 30 lb's bij ca. 7,5 kg.
De demping van een hengel is daarin dus niet meegenomen, 't is maar dat je he weet 😊

FSCHAMP

Frans,

en 20 lbs, bij hoeveel kg breekt deze?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Dat kon dan wel eens bij 5 kg zijn.....

Gerrit

Bone F

Die heb ik niet getest maar Gerrit zal gelijk hebben, je zult op de helft uitkomen. Velen zullen het niet met mij eens zijn maar ik gebruik een dikke gevlochten lijn als backing dat is een stuk sterker. De backing moet natuurlijk wel de functie van volglijn van je vliegenlijn hebben, als het alleen vulling is, is de trekkracht niet belangrijk.
Ik schat zo in dat je in Europa niet zo gauw een vis "in de backing" zult hebben die een hoge trekkracht vereist of??

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Quote from: Bone F on April 22, 2018, 17:00:38
Hou er wel rekening mee dat 30lb niet echt 30lb is. Bij een trektest dmv. twee lussen en aan de onderste een langzaam gevulde emmer water brak 30 lb's bij ca. 7,5 kg.
De demping van een hengel is daarin dus niet meegenomen, 't is maar dat je he weet 😊

Hmmm, ook de rek heb je niet meegenomen Frans plus het feit dat ook nog eens de volledige vliegenlijn ervoor zit. In ieder geval heb ik nog nooit mijn backing gebroken op de kingsalmon of andere zalmsoorten en die trekken er toch aardig aan. Bovendien is de leader dan de zwakste schakel. 30 ponds wordt ook meer gebruikt dan 20 ponds vanwege iets meer schuurbestendigheid op stenen .maar leuke test, dat wel.