snoeken met streamers in (de buurt van) Meppel

Started by mroomer, October 14, 2013, 07:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mroomer

Ik heb vorige week van mijn collega's een mooie aftma 8 vliegenhengel gekregen met een hele mooie set streamers. Inmiddels heb ik de hengel verder opgetuigd met een bijpassende reel en vliegenlijn en popel ik om mijn eerste snoek aan een streamer te gaan vangen.

Met het viswater in mijn woonplaats Meppel ben ik nauwelijks bekend. Ik heb wel informatie gevonden over snoekvissen in de Wold Aa, maar ik vraag mij af of er leden zijn, die goede ervaringen hebben met andere wateren in (de buurt van) Meppel. Alle informatie daarover  is zeer welkom.

Jan_Smeijers

Onze ome Henk kan je dat allemaal wel vertellen, die woont in Meppel en is goed bekend met moatie Esox  ;)

Zie ook dat je nieuw bent, stel je ook ff netjes voor  :)
Gr. Jan


mroomer

Ik zal mij even voorstellen. Ongeveer 35 jaar geleden heb ik 2 vliegenhengels gekocht, aftma 3/4, waar ik toen een aantal jaren mee heb gevist in de polder van Bergambacht en op stromend water in het buitenland. Op snoek viste ik toen met een spinhengel en tubeflies. Die hengels heb ik daarna tientallen jaren niet meer gebruikt en van vissen kwam eigenlijk niets meer terecht. Een paar jaar geleden ben ik door een collega weer aangestoken door het vliegvisvirus en heb ik de oude spullen van zolder gehaald en voozien van nieuwe vliegenlijnen. In de lunchpauzes vangt mijn collega onder mijn toeziend oog weleens een mooie snoek in Zwolle met streamers. Nu mij zo'n mooie hengel cadeau is gedaan, kom ik er natuurlijk niet meer onderuit om zelf ook weer te gaan snoeken. Ook heb ik plannen om zelf weer mijn vliegen en streamers te gaan binden. Daar heb ik nu meer tijd voor.

Rossie69

Nou das mooi,weer een pluimsmijter erbij in meppel.

wold a kan je zekers,met streamer terecht.

Maar uh Welkom.

welk deel meppel,bevind jij je dan ?????

Team

Quote from: Rossie69 on October 14, 2013, 11:28:17
Nou das mooi,weer een pluimsmijter erbij in meppel.

wold a kan je zekers,met streamer terecht.

Maar uh Welkom.

welk deel meppel,bevind jij je dan ?????

Dat deel waar jij niet mag komen,van de politie
NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

Team, wat jij doet is niet aardig..........maar wel leuk  ::agree::
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit72



Nee, da's zeker niet aardig voor onze super Henk  :)
Straks krijg je nog zwemles tijdens de snoektour Ton   ;)

Rond Meppel is mooi snoekwater. De Drentsche Hoofdvaart (bv waar de Oude Vaart erin komt), ook een mooi stuk voor de bellyboat. Bij de sluis en woonboten heb ik mooie snoek gevangen. De oude vaart zelf is ook erg mooi (tijdens het snoeken heb ik er ook snoekbaars gevangen, helemaal mooi). Ook de kleine afvoerslootjes bevatten soms mooie snoek. Maar snoeken blijft zoeken, kan geen garantie geven. Heel veel succes en  ::welkom::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

nou komt mooi ut Team ik werk bij de politie :)

jee,dat je weer zo reageerd,zal ik dan maar op som nemen.
zal wel aan de leeftijd liggen.

bromsnor.

;)

mroomer

Bedankt voor jullie tips. Misschien is de snoektour een goede gelegenheid om de kunst bij jullie af te kijken en nader kennis te maken. Kan ik daar als beginneling ook aan meedoen of is dat alleen voor de toppers?


weerwolf

ja dat is voor alle toppers en verder voor iedereen die wil komen en een gezellige tijd wil hebben  8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Huib

achter de oude Pabo bij de 2 bruggetjes in de wold aa ligt meestal wel een snoekje weet i knog van vroeger... verder succes daar in Meppel, heel veel mooie snoekstekken! ik weet zeker dat ze je op weg gaan helpen!

Rossie69

dr is veel veranderd Huib.
allemaal nieuwbouw nu langs het slootje.

de School is er nog steeds.