Sage zxl 5wt 8 1/2 ft 4 pc

Started by Killer-Bug, January 31, 2011, 18:16:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer-Bug

Heeft iemand zo een hengel en wat zijn jullie ervaringen ermee ?
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

vliegvisgek

de zxl aftma 6 en dan een 9 foot heb ik mee gegooit van mijn maat gooit super maar zouden er slechte sage hengels zijn dan ;)

HappyFisherman

super gooien, beetje persoonlijk toch? :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Slechte sage? JAAAAAAAAA de launch geeft al goudkleur af als je hem aanpakt, en heeft redelijk veel breuk in het topdeel. zal best lekker gooien maar een goede hengel......nee.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Hoi.... Ik heb met de nieuwe zxl van Raymond gegooid en moet zegen dat het een heerlijke hengel is... Je moet dan wel weten dat ik een liefhebber van zachtere hengels ben en tot nu toe is dit de zachtste Sage die ik in de handen heb gehad... Errug mooi... :D

Als je hier de goede lijn op legt is er heel fijn mee te werken... Heb hem zelf met een Wulf TT lijn geprobeerd en dat gaat als een speer...


Sieger

pas

ik vind het ook geen verkeerde hengel maar dat verschil per persoon
gr pas
::wtf::

vliegvisgek

Quote from: weerwolf on January 31, 2011, 21:26:19
Slechte sage? JAAAAAAAAA de launch geeft al goudkleur af als je hem aanpakt, en heeft redelijk veel breuk in het topdeel. zal best lekker gooien maar een goede hengel......nee.

tja de launch heb ik zelf niet maar dat hij afgeeft is een beetje overdreven toch en wat verwacht je ook voor 237 euro van een sage he  ;)

maar wat is jou merk weerwolf als ik vragen mag 8)

weerwolf

ik heb toch echt een sage launch meegemaakt waar de goudkleur van af gaf. Keer stevig om de blank wrijven en voilla....
Wat je mag verwachten van een hengel van dat geld? nou ondanks dat het instapper is, toch dat het een goede hengel is met misschien wat goedkopere onderdelen waar hij mee afgebouwd is en misschien de afwerking iets minder dan een dure serie.......misschien zelfs wel een kwalitatieve mindere lak maar toch zeker niet dat hij afgeeft of krassen heeft wanneer je langs een struik loopt. 
Een hengel van een paar tientjes heeft deze verschijnselen niet. En een merk als Sage heeft toch een reputatie hoog te houden!!!!

Waar ik zelf mee vis? Ik ben niet echt merkvast maar ik vis toch graag met "budget" (naast de bedragen die voor sage en Thomas and Thomas e.d wordt gerekend) hengels zoals Snowbee (wat ik echt geweldige hengels vindt) en ik heb er ook een aantal van T.F.O. waar ik graag mee vis.
Heb ook shimano (is 3 delig en dat vindt ik nix)

In de praktijk vis ik het vaakst met de TFO #2 en de #3 en daarnaast met de 4/5 en de 5/6 van snowbee voor het snoeken een 6/7 van snowbee.

Maar ik ga absoluut niet beweren dat dat de enige goede hengels zijn. Er zijn veel goede hengels, maar niet iedere hengels past even goed bij de werper. Persoonlijk heb ik geen paar honderd euro voor een hengel over, en ik vindt dat deze hengels toch behoorlijk goed meekomen met de merk hengels en voor mij het prijsverschil niet rechtvaardigen. Ik vang liever vissen dan vissers ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Quote from: weerwolf on February 01, 2011, 18:32:06
Ik vang liever vissen dan vissers ;D

Als het een mooie blonde is met een stevige bos hout voor de deur vang ik die liever :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Tuuurlijk heb je gelijk in.....maar daarna weer vissen toch? ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arno

wel eerst een peuk roken en dan weer slapen euhm vissen

Gr Arno

vliegvisgek

weerwolf er zijn altijd gekken die dure hengels kopen  ;D maar als jij blij bent met de snowbee is het toch goed
zo heeft ieder zijn ding en gekte maar nogmaals de launch heeft een maatje hier van het forum en vreemd genoeg heeft hij geen last van
wel knapte zijn top deel naar dat hij met koud vries weer een 7 lijn wegzette met een 6# dus de lijn te dik het weer of toch zwak deel

maar ja je hebt sage en sage hengels en dan zijn de launch en de vervanger de vantage meschien wel minder maar zelfs die mensen
zijn daar erg blij mee  :o

vliegvisgek

ja wat klaas vraagt ben ik zekers benieuwd naar want de garantie van sage is zekers erg goed naar mijn bevinding dan he :)

weerwolf

Het was niet mijn hengel (te duur!?) maar van een kennis en nadat we zagen dat de lak afgaf zijn we nog een keer uit vissen geweest. Hij krijgt beet en slaat aan en zijn hengel kreeg meer delen dan voor het aanslaan, erg jammer want het ging op een normale manier het aanslaan. Maar laten wel wel zijn...dit kan gebeuren. Heb ik zelf ook gehad met een gff.
Hij heeft de hengel aangeboden voor garantie en het topdeel werd vervangen en de lak werd niet over gepraat en hij heeft de hengel nogmaals teruggestuurd maar ik heb de kennis nog niet weer gesproken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

oja dat kan ook met een snowbee of tfo gebeuren zag laats nog 2 vlieglatten breken binnen 2 uurtjes vissen op forel put een scott en een sage
maar die van de sage was eigenlijk een beetje eigen schuld zat in de boom en gaf een keiharde ruk en toen knak @#$%^&&^%$# zooi
en ging toen boos naar huis  >:( ::)

HappyFisherman

Da's wel genieten :) Gun je niemand, maar zo ongeduldig met je dure spul omgaan slaat nergens op...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Nou, 1 van de overwegingen om een "dure" hengel te nemen is omdat je altijd een nieuw deel kan krijgen tegen handling en verzendkosten!
je hebt wel levenslange garantie!

Toen mij dit gebeurde met mijn gff (van marktplaats) kon ik niets meer. Ook elbi.nl had geen spare parts meer. Mijn keuze voor TFO was ook ivm garantie, TFO vervangt ook delen onder garantie net als Sage. Maar goed de dealer waar ik toen de TFO kocht bestaat  al niet meer. Hoe dat dan verder gaat?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

andere dealer met tfo merk zal je dan heus wel helpen teminste dat neem ik aan zo kocht ik 2 sage hengels
en die dealer bestaat ook niet meer maar de nieuwe sage dealer in zwolle was zekers behulp zaam en kreeg dan ook tegen verzendkosten een
geheel nieuwe hengel en binnen 6 weken dus ook nog erg snel  :)

HappyFisherman

Heb ook een TFO gekocht afgelopen zomer van marktplaats. Moest mezelf aanmelden op de website en daar staat dat je een deel gewoon op kunt sturen met 25 dollar en dat het dan helemaal goed komt... M'n Scott heb ik wel bij een dealer vandaan en dat voelt toch wel een stukkie veiliger...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Vreemd verhaal van die Launch. Ik heb er ook één. Fijn stokkie en strak in de lak.
Net nog een uurtje gevreven, maar hij gaf niet af ;)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

vliegvisgek

de garantie van scott vind ik wat ik weet en hoor slecht diverse mensen zijn hun hengel dan ook al 6 maanden of langer kwijt
dus ik hoop voor jou dat hij zekers heel blijft happy  :P

HappyFisherman

je moet ook niet alles geloven wat je hoort :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

dat zit wat in maar van 3 vliegvissers weet ik het zeker en die wachten al heeeeeel lang 1 vist altijd bij marinus je kent hem vast wel hij werkt ook wel bij geesteren de beste man ::)

vliegvisgek

jeb die 3 gasten wat ik weet hebben hem inderdaad allen bij de zelfde zaak gekocht
tja je zou dan denken dat hij wacht dat hij 5 of meer hengels heeft en ze dan opstuurt
maar goed gelukkig heb ik dat nog nooit gehad ::)

Arno

Ik heb nu 2x een kapotte scott gehad 2x dezelfde hengel eerst middendeel van een #4 waar ik een pattegrissen mee probeerde te gooien
binnen 4 weken nieuw deel terug en een jaar later bij flevo on ice toppie gebroken binnen 3 weken nieuw topdeel terug
nu het onderste deel nog heb ik binnen 2 jaar een compleet nieuwe hengel, maar ik vind het goed zo.
Ik wil maar zeggen dat er bij de garantie van Scott niet zo veel mis is maar dat het ook grotendeels bij de winkelier ligt dat het lang kan duren.

Gr Arno