waadbroek

Started by arjandevries, April 25, 2018, 11:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

arjandevries

Hoi,

Heeft iemand een tip voor een waadbroek?
Geen pak dus!
Waar ik altijd zo van baal is dat bij knielen er altijd lucht in de broek gaat zitten en je een plofclown lijkt. Hoe voorkom je dat?
Ook zoek ik nieuwe waadschoenen want die van mij gaan zeer doen na verloop van tijd. Beetje brede leest.

Ik hoor het graag.

Arjan

Wilco

Hallo Arjandevries,

Het is wel zo netjes eerst wat over jezelf te vertellen voordat je van alles gaat vragen.

mvg Wilco

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

arjandevries

Quote from: Wilco on April 25, 2018, 12:24:48
Hallo Arjandevries,

Het is wel zo netjes eerst wat over jezelf te vertellen voordat je van alles gaat vragen.

mvg Wilco


Vliegvis al een poosje. Af en aan zo'n 30 jaar. Sinds een paar jaar over gestapt op tenkara.

goswit

Hebben er meer last van als ze bukken dat je een plof hoort.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

vdKaa

Fouten zijn kansen om iets te leren

Martijn

Ik ervaar met een waadbroek hetzelfde als goswit...
Mijn waadbroek heeft een elastieken riem, even bukken en er komt makkelijk lucht in de broek, daarna weer bukken of tegen de oever op willen en de lucht wil er weer uit, lucht uit de broek halen door even door de knieƫn gaan (zoals bij het duiken) helpt niet.
ik loop dus met enige regelmaat mijn broek op te halen  8) 
Mogelijk dat een stevige riem iets helpt (goede bretels heb ik nog niet gevonden  ::wtf::) maar het probleem blijft m.i.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het natuurlijk graag :-)

Ik heb net "lieslaarzen" gekocht, hiermee heb ik nog geen ervaring maar daarmee zal ik wellicht vaak weer net niet goed kunnen waden...
Mijn voorkeur blijft vooralsnog dus uitgaan naar een waadpak.

Beertje

Ik gebruik al jaren, als het maar even kan, lieslaarzen.  lekker makkelijk en niet zo warm in de zomer.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.