Je hebt van die dagen...

Started by Rick, March 31, 2013, 15:31:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rick

Voor gisteren stond er een dagje Eemhof gepland.  Na een pittige werkweek was ik er wel aan toe om effe lekker te vissen.
Maar het begon allemaal niet zo vloeiend..  De tank van mijn prive auto (gebruik ik alleen in het weekend) was leeg.. Bij het enige self service tankstation die open was stond een beste rij... Er was een kortingsdag.. ::wtf::
Na een paar honderd meter ging het olie lampje branden en kon ik op de snelweg opnieuw naar de pomp..
Alle stoplichten tegen en de laatste 2 kilometer naar mijn maat een onvervalste zondagsrijder waar ik niet kon inhalen..   
Toen het eenmaal begon te sneeuwen was het feest compleet... :'(

Eenmaal aangekomen zagen we behoorlijk wat ijs op het water..  Voorin op de kleine vijver draaide de fontein overuren en dus was het daar behoorlijk vol met vissers..
Hoewel ik geen fan ben van de kleine vijver ben ik hier toch maar begonnen, mede geïnspireerd door de verhalen van Bert en Rob..
Achteraan op de kleine vijver was inmiddels een stukje ijsvrij, ondanks dat de fontein daar kapot was.
Hier stond ik alleen en al snel kon ik een visje verschalken..

Naar mate het ijs verder verdween werden de vissen hier steeds actiever en liep de score snel op..
Dit bleef helaas niet onopgemerkt bij andere vissers, die snel dichterbij kwamen..   Dit blijf ik het jammere vinden van deze visserij.. Als je een visje hebt gehaakt zie je meteen een lijn komen die naar de plaats van de aanbeet vliegt... >:(
Maar goed, je moet allemaal  betalen dus heb je allemaal even veel recht..  Fatsoen is echter een ander verhaal...

Het werd mij uiteindelijk te druk hier (ik had er inmiddels een stuk of 15 gevangen)  en ik besloot om mijn maatje op te zoeken die direct naar de grote vijver was gegaan.
Hij vertelde mij dat ie alleen een losser had gehad maar dat de vis wel actief was aan het oppervlak..
Na een hapje, een slokje en een sigaret heb ik maar gewoon een grote bruin witte palmer aangebonden.  Mijn dag was inmiddels toch al geslaagd 8)

En zo wist ik in het laatste uur, in de sneeuw, 3 vissen te vangen op de droge vlieg op een (voor mij) behoorlijke afstand waarbij ik de vlieg nauwelijks kon zien.
De aanbeten waren daarentegen zo fel dat ze niet te missen waren..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch veruit de mooiste visserij vind, aan het oppervlak, of het nu vliegvissen is of op de karper..  het zien van een aanbeet zorgt toch telkens weer voor een adrenaline stoot.. :P

Tussendoor nog een aantal bekenden gesproken, waar onder Ron-O (goeie vlieg he ;)) en dus uiteindelijk een TOP dag gehad, wat ik in het eerste deel van de dag zeker niet verwacht had...

Helaas heb ik geen foto's,  Had achteraf gezien toch wel mooie plaatjes kunnen opleveren in die sneeuwbuien...

Ik ben benieuwd of ik mijn maat, die helaas geen vis heeft kunnen vangen, kan overtuigen om maandag weer te gaan.
Bij mij is de motivatie er wel... ::dance::

MarcelN

Mooi verhaal Rick ::goodjob:: rare lui idd, je hebt ze toch niet je vlieg laten zien he....
enne voor dat 'andere' dat stel ik ff uit, vertrouw het niet zo wat jij allemaal eraan over houdt.

Rick

Nee Marcel, alleen Ron heeft een vlieg van me gekregen ... ;D  Sommige mensen gun je meer dan anderen.. ;)
En over dat "andere",  De artsen zullen het heus wel weten.. Mijn operatie was nog in het stenen tijdperk.. :o

Rick

En zoals ik al dacht, mijn maatje geloofd het wel voor deze week...  En alleen is ook maar alleen..
Dan maar een beetje sporten en teren op de goeie herinnering.. 8)

Koen

geen foto's he. wij willen plaatjes :D

Arie de Vries

Rick, laat je niet ontmoedigen. Je hebt toch ook wel eens een dag dat je niks vangt? En dan stop je toch ook niet meteen met vissen? Dan kon ik er nu meteen al weer mee ophouden. Soms reageren mensen niet zoals jij graag zou willen, gewoon blijven posten dus. Je stukjewerd vast wel gelezen, in ieder geval door mij.
Groet, Arie

R.S.N Flyfisher

Leuk aantal Rick, en ook nog paar op droog, helemaal top!
Denk dat ik ook maar eens naar de Eemhof heen moet kachelen, Tipbosch vandaag geweest 1 visje kunnen haken..  ???
In totaal 5 vliegvissers op de vijvers, erg weinig gevangen. 1 had er 7, maar die zat precies bij een school te vissen.
En de forel wilde zo traag reageren, gewoon niet leuk meer. Eerst halve minuut af laten zinken en heeeeel rustig binnen strippen, wat een feest  :-\

hilco

Niemand durft meer te reageren, want voor je het weet zeg je weer iets verkeerds...... :-X


R.S.N Flyfisher

Gewoon blijven reageren, onnozele reacties negeren Hilco

Rossie69

 ::goodjob::

doe ik ook nu.

mn dom gelul gaat ten koste van mn post hits.

lekker gevoel ook trouwens.

;D

harlin

Quote from: hilco on April 01, 2013, 18:03:57
Niemand durft meer te reageren, want voor je het weet zeg je weer iets verkeerds...... :-X
??? en weg is ie weer??
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69


Erwin

Degene die Harlin citeert...
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Raymond

::wtf::

Gert

Nou, binnenkort ook maar weer eens naar de Eemhof. Zijn toch wel leuke aantallen wat ik zo lees Rick!
't Was elke keer te koud of zelfs ijs op het water, dus zonde om vrij te nemen, maar voor je het weet is het weer te warm, en vang je niks meer.

Groet,
Gert

RiverHunter

Rick, het was dan ook gezellig totdat die personen komen, die inderdaad als er een visje gehaakt wordt gelijk op die plek aanspraak maken, ja je ziet ze overal en elke tak van de hengelsport. Maar in ieder geval bedankt voor het geheime wapen, ik heb er zelf een geprobeerd te binden, is aardig gelukt, maar thorax is dan wel wat dikker. Euh wanner ga je weer ik las iets over maandag? de hoeveelste?

Gr, Ron.

Gert

Quote from: RiverHunter on April 02, 2013, 13:10:34
Euh wanner ga je weer ik las iets over maandag? de hoeveelste?

Gr, Ron.

Ron, "normaal" is de Eemhof dicht op maandag, maar gisteren, 2e paasdag, was een uitzondering.

Rick

@ Gert.   Voordat het daar helemaal dicht vriest moet er wel wat gebeuren hoor, met die fonteinen.. ;)

@ Ron,   Zoals Gert al aan gaf, Alleen afgelopen maandag was ie open maar m'n maat had geen zin dus we zijn niet geweest..
              Ik kan je wel op de hoogte houden als we weer gaan... 8)