Binden voor volgend seizoen Zeebaars

Started by Evert, October 31, 2011, 16:42:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aalbrecht

dan gaan we hem gewoon hal :-\len ziek of niet
vliegvissen is een passie

catchem

Mooie streamers.

Gelukkig gooi ik er niet zoveel kwijt. Wel gooi ik op nieuwe stekken meer kwijt dan op bekende plekken, daar weet ik de obstakels beter te zitten.

Rossie69

we komen toch langs zwolle
dus nemen we hem gewoon mee desnoods in de kofferbak

Plantje

Quote from: Evert on November 01, 2011, 15:55:01
Dat is juist het probleem Useless, ik denk dat ik die 3 keer dat ik ben geweest ongeveer tussen
de 30 en 40 vliegen ben kwijt geraakt.
:o

Wat?!? Zoveel?!? Wat doe je er mee dan? Bind je ze wel vast aan de lijn? ;)

Useless

Wat ik zelf nog wel eens doe bij dit soort visserij met snel zinkende lijnen is een beetje foam of hertenhaar inbinden zodat de vlieg wat meer van de bodem afblijft. Door je leader vervolgens wat in te korten of juist te verlengen kun je zelf een beetje bepalen hoe ver hij van de bodem blijft. Ik verspeel op deze manier ook nog steeds vliegen maar niet in de mate die jij opnoemt.

HappyFisherman

Het idee om em een soort booby effect mee te geven is wel een goeie! Met zo'n foam kop als bij een Popper en dan vissen op een zinklijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Klopt, ik vis mijn lijn met regelmaat over de bodem en beschadig hem daarmee behoorlijk en het kost je uiteindelijk een lijn. Maar zoals ik al eens eerder aangaf; ik koop liever ieder seizoen een nieuwe lijn dan dat ik moet gaan binden

aalbrecht

mooi hoor evert nu nog een svs hier van os staat hij al ergens op de site kun hem namijlijk niet terug vinden groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

johannes

QuoteKan wel is een svs maken hoe ik deze streamers bind.

graag

heb hier een zwik weinig gebruikt spul liggen omdat ik er geen vertrouwen meer in heb

als we op edwin moeten wachten ;D ;D

Bone F

Je zou bijna roepen " rechtssssssssssssss om "! Als je je er op focust is het net of ze bewegen. Mooi hoor.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Useless

Quote from: Evert on November 02, 2011, 18:54:51
Dan ga je waarschijnlijk niet vaak heen in een seizoen, anders kost het je zeker
meerder lijnen ipv 1 als je op deze manier vist.
Ik ga inderdaad hooguit nog maar een paar keer per jaar. Niet omdat ik zeebaars geen mooie vis vind maar omdat de omgeving me gewoon niet aanspreekt. Dit jaar ben ik zelfs helemaal niet wezen zeebaarzen. Wel een paar keer op fint gevist.
En wat die lijnen betreft; dat valt nog best mee. Daarbij komt dat ik beschadigingen aan een zinkende lijn niet zo hinderlijk vind als bij drijvende lijnen, zolang het tenminste niet steeds een stuk is dat bij het op lengte brengen constant door je handen gaat.
Bij beurzen duik ik altijd de "grabbelbakken" in en kop daar voor een prikkie een paar lijnen. Daar vind je met een beetje mazzel altijd wel een paar zinkende lijnen van meestal een onbekend merk tussen.

Rossie69

heb nog wel wat rose over :)
doe je het daar maar mee voor.