De Waal

Started by FSCHAMP, March 01, 2014, 20:07:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Na een lange periode van inactiviteit zoals ik al eerder op dit forum heb aangegeven, ben ik gisteren voor de eerste keer naar de Waal wezen vissen als test.  Het voorspelde weer was niet goed nl. veel regen en veel wind  :( :(. Nu, de regen is achterwege gebleven  :), maar desondanks was het toch hard, immers  zeer veel wind en slechts 3 vissen in 6 uur vissen, maar wat een geweldige vissen.

De eerste was een snoekbaars van 56 cm, die ik al na een half uurtje had verschalkt op een klein zwart streamertje. De tweede, een brasem van 54 cm volgde een 3 uurtjes later op een insect groen streamertje (hier heb ik echter geen foto van, hij is wel te zien op mijn filmpje). De derde is een winde denk ik, maar ik ben niet 100% zeker (zie tweede foto). De veronderstelde winde was 45 cm.  Aangezien ik nooit eerder op de Waal gevist heb, denk ik dat dit niet slecht is.
Met het vangen van de snoekbaars is één van mijn doelen al verwezelijkt voor dit jaar  :) :) :).

Ik heb geen last gehad buiten dat ik vandaag zo stijf als een plank ben.  En nu de volgende trip plannen.

Nu, ik heb nog een vraag ivm de Waal. Met hoeveel vliegen mag je hier eigenlijk vissen? Ik vind het niet onmiddellijk terug in het boekje van de vispas/vergunning. Ik heb echter steeds met twee vliegen gevist, hopelijk was ik hier niet mee in overtrading. Kan iemand van jullie me hier iets meer over zeggen?

En hier is het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=T97juToffOE


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Hier de foto's

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Leuke foto's + filmpje.

Ik en mijn vismaat wonen zelf ook aan de waal. Maar nog nooit met de vlieghengel daar gevist. Jouw bericht triggert mij wel om dat dan toch maar eens te gaan proberen.

Gr Twan

BV

Slechts drie mooie vissen?  verwend joch :)
Mooie vissen :)

Gerrit72


Mooie vangst!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Mooi hoor,gave visserij zo op de rivier ::agree::

merijn1982

Tight lines!!

Gert

#7
Quote from: FSCHAMP on March 01, 2014, 20:07:59
Nu, ik heb nog een vraag ivm de Waal. Met hoeveel vliegen mag je hier eigenlijk vissen? Ik vind het niet onmiddellijk terug in het boekje van de vispas/vergunning. Ik heb echter steeds met twee vliegen gevist, hopelijk was ik hier niet mee in overtrading. Kan iemand van jullie me hier iets meer over zeggen?

Lekker gevist zo te zien Gino.
En zo staat het voorin het boekje, onder de algemene voorwaarden:

Algemeen
1. In de wateren genoemd in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse
Viswateren 2013-2014-2015 mag uitsluitend worden gevist indien men tevens
in het bezit is van een geldige VISpas. De Gezamenlijke Lijst van
Nederlandse Viswateren zonder de vereiste VISpas, geeft geen enkel recht.
2. In deze wateren mag door de houder van de VISpas worden gevist met
maximaal twee hengels (welke ten hoogste zijn voorzien van drie stuks één-,
twee- of drietandige haken) voorzien van alle wettelijk toegestane aassoorten


Dus je moet alleen ff checken of het gedeelte van de Waal waar je vist in het boekje staat. Zo ja, dan mag je er zelfs met 3 vliegen vissen ;)

Groet,
Gert

Gert

Quote from: Gert on March 02, 2014, 01:47:57
met maximaal twee hengels (welke ten hoogste zijn voorzien van drie stuks één-,
twee- of drietandige haken) voorzien van alle wettelijk toegestane aassoorten


Als je het heeeeel erg letterlijk neemt wordt het wel druk op de haak of haken :o

FSCHAMP

Gert bedankt.  Ik had er volledig over gezien.  Ik begin nu eindelijk wat inzicht in het boekje te krijgen.  Ik vind het wel niet zo eenvoudig, die wetgeving in Nederland.

Het stuk waar ik gevist heb staat weldegelijk in het boekje, ik heb dus volledig legal gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

RiverHunter

Heerlijk die Waal, dat je er nu al een drietal verschalkt is echt subliem, ik ving pas mijn eerste vissen na drie jaar knoeien. ;)
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

FSCHAMP

RiverHunter,

ik had wel mijn huiswerk gemaakt  8). Ik heb verschillende artikels over de Waal gelezen van gereputeerde vliegvissers in tijdschriften en op het world wide web en ik wist met welke vliegen ze aan de slag gingen, die ik dan ook gebonden heb vorige week. Verder heb ik met Google Earth mijn stekken uitgekozen.  Ik heb de eerste stek uitgeprobeerd en direct met suc6 blijkbaar. Ik heb de laatste jaren veel suc6 met het goed voorbereiden van mijn vistrips en visvakanties.
Hopelijk is mijn volgende uitstap even suc6vol.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>