Bellyboat lek

Started by Beertje, December 10, 2011, 16:46:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik las een oude topic van "Weerwolf" uit september waarin hij raad vroeg om een lekke bellyboat te repareren.
Ik denk dat ""WONDERLAS van ALBASTINE""wel eens heel goed kan werken.Zelfs als er een grote winkelhaak
in zit, werkt dit spul.

Je gaat als volgt te werk:leg de beide zijden van de scheur zo goed mogelijk tegen elkaar,knijp dan een "wurm" ""WONDERLAS"" over de scheur.niet meer aankomen!!.Als het droog is (b.v. de volgende dag)
nog een laagje er over.Weer  laten drogen.Herhaal dit nog eens indien nodig.dit materiaal blijft flexibel.

P.s lees wel eerst de handleiding.

groeten Jan

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

haasie

Bij mijn bellyboat waren de lasnaden gescheurd door het gebruik van een elektrische pomp. Heb deze gelijmt met bison kit transparant uit een blik en ze zijn weer luchtdicht en oersterk.

Gewoon beide kanten insmeren, even laten drogen en dan samen persen tussen 2 planken en lijmklemmen.

harlin

Heb een elektrische pomp die je kan instellen op de hoeveelheid lucht die er in moet.
Slaat af als het zover is.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

haasie

Ja ik ook,maar het is een vreemd verhaal.

Ik pomp de BB op, ga een dag vissen en laat hem 1,5 week opgeblazen achterin mijn bus liggen. Vervolgens leg ik hem binnen neer en een dag later zijn de naden gescheurd  :o

weerwolf

Die van mij heb ik uiteindelijk gelijmd met een plaksetje voor de fiets. De bb hangt nu in de garage en er zit nog een heel klein gaatje in.
De reparatie heeft wel gewerkt en is nog steeds ok. later maar een proberen het kleine gaatje te vinden.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Useless

Quote from: haasie on December 10, 2011, 18:48:09
Ja ik ook,maar het is een vreemd verhaal.

Ik pomp de BB op, ga een dag vissen en laat hem 1,5 week opgeblazen achterin mijn bus liggen. Vervolgens leg ik hem binnen neer en een dag later zijn de naden gescheurd  :o
Heeft ie waarschijnlijk toch te warm gelegen. Is de lucht uit gaan zetten en is er misschien toch te veel spanning op gekomen.

haasie

Tja ik weet niet, zou best kunnen. Maakt ook niet echt uit hoe het gebeurd is. Kan er toch niks meer aan doen. Hij doet het weer en daar gaat het om  8)

HappyFisherman

Quote from: weerwolf on December 10, 2011, 19:27:56
later maar een proberen het kleine gaatje te vinden.

Kan het bijna niet laten ;D

Komende zomer zelf maar eens zo'n ding aanschaffen, kan ik heerlijk rustig de Regge eens afdobberen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Doe dat dan ook. Volgens mij roep je al twee jaar dat je een BB gaat aanschaffen gewoon doen. Scheelt ok weer een bezoekje aan je psychiater ;D ;D ;D

HappyFisherman

Komt goed... Maar da's wel weer een stapje verder in de mafkezenwereld van de vliegvisser en dat moet ff aarden in het breintje van mij ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Vanmiddag geprobeerd met Simson bandenplaksel, maar dat spul plakt niet op het plastic van mij blatter. Op zoek naar andere zooi dus...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Bram is dit niet wat voor de lek in je bellyboat.
Stormsure PU Patches zijn unieke transparante reparatie stikkers waarmee u scheuren en gaten in praktisch alle materialen eenvoudig dicht.