Lekker zonnebaden

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 23, 2012, 09:07:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Lekker zonnebaden, hopelijk doen de visjes dat zo meteen ook, zolang het niet té warm wordt.
Dan is er mooi kans om ze gericht aan te werpen met een klein droog vliegje...*duim duim*

A{b}r{a}xa{s}

 ??? geen enkel visje kunnen vangen...of aanwerpen.
Vis leek massaal 'verdwenen'...waarschijnlijk toch al te warm ?
Vanavond 'laat' nog maar eens een rondje langs de beek maken. :)

Gert

Gistermiddag ff met de nieuwste aanwinst gespeeld - de Veugelers splitcane #3 die ik van Richard had overgenomen. En dat was erg leuk: de rietvoorntjes deden hun naam eer aan en waren actief tussen het riet aan de overkant. Heb er wel een stuk of 10 tussenuit weten te "peuteren" met een droog vliegje.

Voor vanavond afgesproken om op dezelfde plek te gaan karperen met de broodvlieg, maar ik neem dat #3tje ook maar mee.

(En snoek was gisteren ook actief trouwens, maar dat vind ik toch meer voor andere jaargetijden).

Groet,
Gert

catchem

Ik kom net terug en veel ruisvoorn gevangen en gelukkig maar weinig kleintje, waren wel erg schuw. Vaak ook de vlieg onder trekken en dan een klein rondje zwemmen om hem dan echt te pakken.

Wilco

Vanavond met de BB het Kotermeer op op jacht naar de ruisvorentjes die waarschijnlijk in grote getalen liggen te wachten tot ik ze ga vangen  ;D ;D ;D

A{b}r{a}xa{s}

Na het 'succes' eerder vandaag  (ahum)....ook vanavond Niks nada noppes... :(
1 voorntje kunnen vangen
(merkwaardig genoeg is ergens vanmiddag de 'overloop' ook aangepast,
nu staat het water bijna stil...vaag)

Wilco

Live vanaf het Kotermeer in Dedemsvaart . Ik vang me scheel aan ruisvorentjes. Niet groot Max. 15 cm Maar op #00 is het fun

A{b}r{a}xa{s}

goed vasthouden dan Wilco anders is het blub blub :)

is dat nog een beetje te werpen met zo'n super lichte hengel ??

John

Dobberend langs de rietkragen Wilco??

Wilco

Quote from: John on July 23, 2012, 21:19:33
Dobberend langs de rietkragen Wilco??

Idd langs de rietkragen een beetje met de stroom mee en als het te gek wordt ff het anker uit. het mooiste moment was dat de zon oner was gegaan. Dan komen de grotere ruisers af op kleine vliegjes aan de kant en dan pakken ze alles wat zwart en klein is dus ook miertjes. Reken maar dat mijn #00 krom heeft gestaan en dan net niet tot in de backing  ;D ;D ;D met visjes van 20 cm

@bas.

Bij een lichte hengel komt het iets meer op techniek aan maar als je een beetje kan gooien dan kan je ook met die van mij gooien. Grote afstanden gooi je niet maar 15--18 meter is wel te doen ook met een beetje wind.

Gert

Hier wilde het vanavond niet lukken op de karper. Heb m'n splitcane #3tje wel opgetuigd en vol trots aan m'n vismaat laten zien en hem ermee laten werpen. Maar hij vond het maar niks. Hij begon al weer over plughengels en dat dan de rollen omgedraaid zijn en zo....
Wel jammer dat het niet lukte met die karpers, want hij is dus zo iemand die een week lang in een tentje bivakkeert aan een Frans meertje. Had hem graag de ervaring met de vliegenhengel mee willen geven.

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

@Wilco, weet jij misschien een site waar wat meer info te vinden is over die #00 lijnen die je gebruikt op die hengel ? Vraag me af wat dar nog voor gewicht aan zit? en #2 lijn is nog maar net 4 gram.

A{b}r{a}xa{s}

Vanmorgen, het was nog 'lekker koel', weer even wezen zwiepen met als resultaat : NUL vissen, grmbl  :o
Kan geen tijdstip bedenken om vandaag nog eens terug te gaan....behalve nog later op de avond, idd vlak voor het donker worden.
Dat dan nog maar eens proberen vandaag.

Wilco

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on July 24, 2012, 08:18:20
Vanmorgen, het was nog 'lekker koel', weer even wezen zwiepen met als resultaat : NUL vissen, grmbl  :o
Kan geen tijdstip bedenken om vandaag nog eens terug te gaan....behalve nog later op de avond, idd vlak voor het donker worden.
Dat dan nog maar eens proberen vandaag.
Ik heb een Sage Quit double taper #0 lijn en volgens mij is Sage de enige fabrikant die lijnen produceert van #0 to #000.
Op de verpakking staat niks vangewicht alleen iets van de opbouw van de DT lijn.

Probeer het vanavond nog eens net voordat het donker wordt en dan tegen de rietkragen, waterplanten aan.
Suc6

A{b}r{a}xa{s}

Vanavond ga ik het zeker nog weer proberen, de aanhouder wint :)