bellyboot aanpassingen

Started by vende064, February 17, 2013, 16:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vende064



Heren vliegvissers,


Graag zou in mijn Mac Fishing HI & DRY belly boot met pvc buizen meer mogenlijkheden geven voor het plaatsen van hengels en andere belangrijke instrumenten.
Hier en daar zie ik op diverse Internetsites wel een aangepaste Bellyboten door zeer handige mensen die
ook wat meer comfort wenste zijn, ontworpen.
Zijn er onder u leden die mij zouden kunnen en willen adviseren met tekeningen voor een leuke aanpassing
aan mijn Bellyboot.
Op afstand op een foto is vaak slecht te zien hoe of wat en op welke manier.
Mocht u misschien ook een goeie site weten met fijne voorbeelden dan hou ik mij ook aanbevolen.

Bedankt alvast.


Aad Venderbos
GOES
Lid  Lure and emerger.



jelle

dieptemeter en hengelsteun landingsnetplaats
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

Scotty heeft leuk spul voor de bellyboat. Op de fly fair waren een antal mensen die een motor op de bb hebben.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.


jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69





pvc buis doormidden zagen.
Dan de helft verhitten en buigen tot de juiste vorm van je drijver.

sjorband pvcbuis popnagels meer niet.

zo heb ik mn dieptemeter bevesteging gemaakt.


jelle

die van Rossie jou ga ik na-apen.
maar dan wel met 4mm PE plaatwerk er liggen nog wat reststukken op het werk.
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

ben dr tevreden mee.
dus succes Jelle.

willen we wel een paar foto,s zien.


mrproper

De nieuwere Mac Fishing HI & DRY heeft meer ruimte voorop de drijver.

Bij de oudere Hi & Dry wil het nog wel gebeuren dat de spanband naar voren schuift.

jelle

Quote from: mrproper on February 17, 2013, 23:16:57
De nieuwere Mac Fishing HI & DRY heeft meer ruimte voorop de drijver.

Bij de oudere Hi & Dry wil het nog wel gebeuren dat de spanband naar voren schuift.
ik zat er aan te denken om antislipmatjes te gebruiken
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

psst tip

heb ook nog neopreen erop geplakt :)


harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle

Quote from: Rossie69 on February 18, 2013, 00:06:21
psst tip

heb ook nog neopreen erop geplakt :)
dat heb ik ook nog maar is 10mm dik geloof ik
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

niet eronder ????

aan de onderkant ja .


jelle

[hs width=300 height=450]http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/65990_556174164415099_1747529526_n.jpg[/hs]
[hs width=300 height=300]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/858701_556174261081756_673783083_o.jpg[/hs]

niet al te beste fotos, maar pe plaatje staat de dieptemeter op,
spanbandje erdoor en op de sensor zit een soort gesp (sleufgaten voor schroeven)
bb beschermen door twee lapjes neopreen celrubber zelfklevend
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

Jelle doe die neopreen nu is over het spanbandje.

zo krijgt het nog kans om te glijden.

::goodjob::

toppiedus

@ Rossie,

Hoe bevestig je die kachel aan de voorkant? ;D ;D

jelle

ik denk dat ik de neopreen rubber even groot maak als het plankje met gaten erin voor de spanband
even over nadenken
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

Quote from: toppiedus on February 19, 2013, 16:51:19
@ Rossie,

Hoe bevestig je die kachel aan de voorkant? ;D ;D

nou ?

daar vraag je me wat.
das lang geleden .

;D

pjmbronke

Ik heb vorige week mijn Bellyboat (Hi & Dry DLX 2) ontvangen te samen met Fish Finder (Lowrange X4-Pro).
Door de tijd te nemen op internet waar een schat aan hoeveelheid ideeën ligt, kwam ik tot deze oplossing aan aanpassingen.
Het heeft mij aan spullen €28,00 gekost en de rest aan items had ik nog liggen. (wie wat bewaard heeft wat.......heel veel stof  ;D)






Erwin

Dat ziet er mooi, maar vooral ook handig uit.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Rossie69

Das mooi opgelost.
alleen waar de transducer aan vast zit is dat geen belemmering voor ondiep varen of uitstappen ?
of is hij beweegbaar gemaakt.

::goodjob::

bedankt voor je foto,s.


hendri

mooi gemaakt, hengelsteuntje ook wel goed idee. maar ja die tranducer hangt wel wat diep, maar daar zal pjmbronke vast over nagedacht hebben? ik ben benieuwd naar de reden daarvoor. en ook de stand van de tranducer. kheb geen idee of het uitmaakt, maar als je het mij vraagt hangt die scheef.

Herman

Misschien een domme vraag  8)
Ik heb zo'n drijvertje dat ik altijd uit de BB laat hangen en door het afdriften/peddelen ligt ie al gauw een stuk achter/voor de BB.
Zelf heb ik het idee dat dat juist is, want het genereert de gegevens onder het drijvertje toch?
Als ik dan evt vis zie op t ding, kan ik dus in de nabijheid van de drijver gaan vissen.
Wanneer je dat ding naast de BB hebt, vis je toch een eind uit de buurt van de beelden?????

Verder natuurlijk een goede oplossing, thanx voor t delen!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

pjmbronke

Hartelijk dank voor jullie complimenten.

Waarom staat de tranducer zo diep?

Ik kan nl tijdens het peddelen met de bellyboat de beugel in dieper water plaatsen, maar als dit niet het geval mocht zijn elders door wat dan ook, zal ik de lengte aanpassen en de tranducer ondieper zetten. Ach de ervaring zal het leren, maar bedankt voor de tip met ondiep water, want dat scheelt weer een pijnlijke ervaring.
De tranducer kan gesteld worden van boven naar beneden en van links naar rechts, dus kan altijd ter plekken worden gesteld.

Het idee van de hengelsteun heb ik van internet geplukt. (http://www.tinboats.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=9008)
De kosten vallen erg mee (€4,95 voor een stukje pvc pijp) en het gemak is geweldig.