#6/7 intermediate lijn voor zout water

Started by Scaramouche, June 22, 2015, 18:04:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Vrienden! Ik ben me aan het orienteren op een intermediate lijn die mee moet naar Denemarken. Ik heb een intermediate Wulff triangle taper en die voldoet prima maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met lijnen. Het moet een niet al te snelle intermediate zijn.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Scara...

Snowbee WFI XS Clear Intermediate Fly Line - WF5-WF9

The combination of outstanding Snowbee XS performance, with virtual invisibility, makes this versatile line deadly for all sub-surface fishing, whether Buzzer, Nymph, Sea-Trout or Saltwater. Minimal stretch for ultimate feel, this is a stealth fishing line every angler should have on one of their spare spools.


Dus.....

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Ochi

Hoi, 

heb zelf goede ervaring met een Guideline Coastal slow intermediate.
Lijn wordt door veel collega vissers naar tevredenheid gebruikt.

Hoor ook goede dingen over de Vision Kust maar kan je er zelf geen ervaring over delen.

Greetz Ochi

Arno

Waarom moet toch alles zoutwater zijn ik vis al jaren met de rio freshwater clear intermediate lijn en dat werkt perfect even afspoelen als je weer terug bent en  hij kan nog jaren mee,
dat geld ook voor de reel zoutwaterbestendig of niet als je hem niet goed afspoelt als je terug bent van je trip doet hij na een halfjaar echt niets meer(er zijn uitzonderingen ik weet het)
wat is er anders aan een zoutwaterstok??? behalve dat hij waarschijnlijk iets stijver is???

Gr Arno

Scaramouche

Ik heb een keer met een Airflo lijntje op het OVM gevist. Die werd daar echt niet beter van, ook al spoelde ik hem nadien goed af; krullen, scheurende coating, dat soort werk. Ik heb nog zo'n lijntje dat ik alleen voor de polder gebruik en die is na 5 jaar eigenlijk nog in topconditie.

De hengel waarmee ik viste had ogen die niet tegen het zout konden, eentje brak later gewoon af door corrosie. Het was mijn eerste trip naar zout/brak water, wist ik veel.

Dus er zijn wel verschillen in zoutwaterbestendigheid in mijn ervaring. Er hoeft van mij helemaal niet op te staan dat het speciaal voor 'saltwater' is, maar ik wil wel iets hebben dat het onder die omstandigheden goed doet. En afgaand op wat je schrijft kan ik die Rio nu ook op mijn kandidatenlijstje zetten, en daar was het me om te doen  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10