hoelang nog binden met veren en bont

Started by Beertje, December 29, 2011, 19:58:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

De roep om het fokken van dieren en vogels voor alleen de huid of veren te verbieden wordt steeds luider.
Met name de linkse partijen als:sp en groenlinks en natuurlijk de pvdd werken hier hard aan.
Hoe kunnen wij ons hier op voor bereiden,zijn er voldoende alternatieven voorhanden??
Geef je mening.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

johannes

schiet het zelf wel als het niet meer mag, maar ben er niet bang voor dat natuurlijkbindmateriaal schaars wordt.


Jan Muisers


Zal in de praktijk wel mee gaan vallen. Of ze moeten de cites voor Nederland wel heel drastisch aan gaan passen.
Nederlandse Cites Artiekel 1 : "Alle dieren en dierlijke producten" .  ???

Rene V.

Ben wel eens lastig gevallen in het cafe over een bontkraag op mijn jas.Een rake klap en probleem opgelost.ik ben niet zo'n vergaderaar.

Groet Rene V.

BV

Jammer dat politikers zich daar mee bezig houden ipv echte kwesties.
Maar als je een extreem linkse regering krijgt heb je heus geen vliegjes meer nodig  ; dan mag je ook niet meer vissen!!

Sieger

Zie het nog niet zo gebeuren... het verstand zal uiteindelijk wel boven komen drijven... (een regering van veganisten .... denk het niet...) Volgens mij gebruiken wij hoofdzakelijk (alleen maar) 'afval-producten'.... D'r zal wel wat meer moeten gebeuren om de 'hoofd industrie' om zeep te helpen..

Zo niet.. dan moeten we weer creatief worden...  :)


Sieger

maurice

PVD  ::vinger:: ::vinger:: ::vinger:: ::vinger:: ::vinger::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

harlin

Quote from: Beertje on December 29, 2011, 19:58:09
Geef je mening.
Een mening heb ik niet, maar wil dit wel even kwijt: ;)

Heb een collega die bij stichting lekker dier actief is, pffffht, wat een mens was dat.
Die heeft ons kapitalen gekost.
Er moesten gaashekken komen om de hazen tegen te houden van de (veredeling) bloemkolen.
Het was dit het was dat, ga zo maar door.
Hazen kon ze wel schieten toen ze verantwoordelijk werd voor bepaalde gewassen.
Muizen vraten de lekkerste wortelen op, als je dan zei dat die beesten beter veredelen konden dan haar werd het gezicht zomaar wat langer.

Actie voeren in Amsterdam, pallets leggen in de kalverstraat,
dan kon de mens voelen hoe de koeien in de stal stonden op de roosters.
Het was een uitkomst voor de mensen die dag in Amsterdam,
ze konden mooi "droge schoenen" houden toen de straat blank stond van de regen.

Als je vertelde dat je viste, kreeg je hele verhalen wat voor pijn die dieren leden.
Was de periode voor het vliegvissen.

In een strenge (sneeuw)winter zit ze naast me in de auto op de 4 baansweg, ik stuur en eet een appel.
Als het klokhuis in zicht komt vraag ik of de rest naar buiten mag voor de vogeltjes.
Dat vindt ze een goed idee, het restant beland op de baan naast me.
Ik zeg tegen haar: wat ben jij een dierenbeul, straks komt er een vogeltje om lekker in dat klokhuis te pikken, wordt dat beest platgereden.
Daar had ze niet bij nagedacht.

Emmers met nat zaad die staan te drogen, even voordat je naar huis gaat komen de mussen de schuur binnen vliegen.
Ze gaan op de rand van de emmers zitten, natte zaden aan de rand geplakt worden weg gepikt, anderen komen soms in andere emmers.
Dat worden nieuw soorten die niet zijn na te maken.
De buks staat in de hoek, eksters, zwaluwen en mussen belanden regelmatig in de container.
Tegenwoordig niet meer, "dankzij"  haar is er erg veel geld uitgegeven om geen last meer van die vogels te hebben.

Sta je te vliegvissen langs de weg, vol verbazing bekijkt ze de vliegen die je gebruikt.
Een paar weken later komt ze bij ons thuis.
Er hangt een amherst fazant aan de muur


Verder een vossenkop, een wilde spaanse "kat".
Je ziet haar kijken en denken, de verschillen zijn toch wel erg groot tussen ons.
Op slot toch nog even bij de bindhoek kijken.
Ze geeft zich over en zegt:
Jullie zijn wel goed in dieren recycling. :-[

Had toevalig vandaag nog een gesprek met haar.
Ze ziet veel dingen toch wel wat anders als toen ze bij ons begon te werken en nog geen kinderen had enz.
Ik heb hoop nu maar dat al die dieren pvdders snel op leeftijd komen,
misschien worden hun ook milder als ze ouder zijn.  ;D

Tegenhouden kunnen ze het nooit,
en mocht de bom ooit vallen dan lopen ze als eerste met pijl en boog weer achter de beesies aan. ::censored::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

bij

#8
ik denk dat het wel mee valt. Nederland loopt wat dit betreft altijd voorop. Voorzover ik weet wordt er in Nederland geen dieren gefokt voor alleen de veren. De dieren voor het vlees zijn m.i. niet bruikbaar. Ik kan mij niet voorstellen dat bijvoorbeeld in Rusland/Noorwegen (hier worden "onze" nertsen verwerkt tot prachtige vellen) het fokken van dieren voor de pels/veren verboden wordt. Ze zijn zelf groot verbuiker. Jammer genoeg wordt de nertsen vanaf 2015 verboden in Nederland. De bedrijven die ik weleens gesproken heb denken aan verplaatsing naar polen of andere landen.

Jan Muisers


:o :o :o    Harry, ben je morgenavond thuis ?  NEE ?.... ::badgrin:: ::badgrin::

Beertje

Ik zie dat over het algemeen jullie deken dat het wel losloopt.En dat je het anders nog altijd in het buitenland kunt bestellen.
Maar als een dergelijk verbod er wel komt,dan zal het importeren ook verboden worden.Hebben jullie daar al aan gedacht?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Zolang er nog allerlei beesten op natuurlijke wijze dood gaan, maar ook beesten die voor het vlees worden gefokt of een plaag zijn en dus worden omgelegd, hoeven we ons geen zorgen te maken lijkt me.
En welke dieren worden er speciaal en alleen maar vanwege bindmateriaal gefokt? Naast de hennen en hanen zijn dat misschien wel alleen maar vogels die je nu ook al bijna niet vindt in de shops en je bindspullen. Voor een klein aantal van ons zal het misschien wel een echt probleem worden, zoals Jan Muisers, voor het binden van de klassieke vliegen.
Of ben ik te naief? (Want ook wel een beetje links  ;))

Groet,
Gert

Jan Muisers

Valt wel mee, Gert. 99,9 % van mijn bindspullen komen uit de officiele winkel. Vele dierlijke producten worden speciaal voor de hobby gekweekt.
De zeldzame veren komen vooral van oude, opgezette dieren, welke niet meer binnen de cites regeling vallen.

Een grote uitzondering is het Seal's fur (zeehonden vacht) Dit mag in Nederland niet meer verkocht worden (wel gebruikt). Waarom ? Geen idee...Nagenoeg alle zeehonden vacht die nu nog wordt gebruikt, komt uit (oude) Russische leger jassen/uniformen. Ik kan niet "alle" zeggen, omdat er, vooral voor de verboden artiekellen, een bloeiende zwarte markt bestaat, waardoor er weer dieren in het wild op gruwelijke wijzen worden vermoord voor dat ene onderdeel. (Oh..had ik dit niet mogen zeggen?  ??? )

Jan.



Beertje

Ik was in 2007 met vakantie in Noorwegen.In de stad Bergen zag op de plaatselijke markt plenty zeehond,wolf en andere huiden tekoop. Deze vonden gretig aftrek aan ( vond ik verrassend) vooral Russische klanten.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

johannes

QuoteEen grote uitzondering is het Seal's fur

Heb je d'r belang bij?

het is hier niet verboden en de jacht ook niet.

Rossie69


Jan Muisers

Quote from: johannes on December 30, 2011, 18:41:56
Heb je d'r belang bij?

Eeehh...neeuuu   ::)


Zeehondenvacht komt/kwam van jonge zeehondjes. Mogen die in Noorwegen nog bejaagd worden ? (Hoef ik er niet extra meer voor naar Rusland. ;D )

HappyFisherman

Dat bindmateriaal begint al wel een deformatie te worden. Op tv allemaal mooie vogels en ik zie alleen maar hackles, vleugels en CDC HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ik ga zo wel ff naar het cafe, oudejaarsborrel van de kroegbaas ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John


harlin

 
Quote from: HappyFisherman on December 30, 2011, 20:11:56
..  begint al wel een deformatie te worden. Op tv allemaal mooie vogels en ik zie alleen maar hackles, vleugels en CDC HAHA!
Dat heb ik hier,
kan geen huis meer voorbij lopen zonder te kijken of ik er een harinkje in, op of erbij kan vinden. ::blozen::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

QuoteZeehondenvacht komt/kwam van jonge zeehondjes. Mogen die in Noorwegen nog bejaagd worden ? (Hoef ik er niet extra meer voor naar Rusland. )

komt sealsfur alleen van jonge zeehonden?

die schieten we niet maar volwassen dieren mogen gewoon bejaagt worden.
vorig jaar zijn de laatste twee beroepszeehondenvangstboten uitgekocht door de regering. maar de "hobbyjacht" is toegestaan.
je jachtgroep moet hier wel toestemming voor krijgen. er wordt een quota vast gesteld.


 

Plantje

Quote from: Klaas on December 31, 2011, 13:14:44
Hobbyjacht,kijk dat is weer iets wat we hier al niet meer hebben geloof ik.
Gelukkig mogen we nog hobbyvissen.


Klaas
Hobbyjacht is het enige dat we in Nederland nog hebben. Van vissen heb je nog de beroepsvissers- en de sportvissersvariant, maar dag is bij jagen niet zo.