Noordzee garnaal

Started by Bone F, April 23, 2018, 22:33:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bone F

 Geinspireerd door het filmpje van Marcel deze maar eens laten zwemmen in het OVM.

MarcelN

#1
Ziet er realistisch uit Frans ::goodjob:: dat moet vis opleveren daar, vergeet geen kleine streamertjes op haak 10 van craftfur heel dun licht of grijs visje,
daar kicken de uitzetters op. Had er graag bij geweest, moet werken.(iets teveel gevist)

Bone F

Een 55'er zeebaars lustte hem wel op het OVM was niemand "thuis".

Bone F

#3
Wegens "overweldigende" belangstelling zal ik maar niet aan een svs beginnen  ;D

jo flyfishing

Liefdadigheid is een ondankbare job. 

Quote from: Bone F on April 25, 2018, 09:33:29
Wegens "overweldigende" belangstelling zal ik maar niet aan een svs beginnen  ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Heb je aan de staart een nylon oogje gemaakt of zie ik dat verkeerd?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Klopt mijn streamerhaken waren iets te kort vandaar, neccessity is the mother of invention! Zelfs die zeebaars trok de lus er niet af hoewel die toch aardig partij gaf. Een kwestie van ff ribbelen met een tangetje en lijmen. Ik heb nu  weer een leuke krabimitatie geknoopt  maar die post ik maar niet :-\

MarcelN

Niet zo verlegen Frans, zeg dat dekschildje van die garnaal, was dat een rietje?

Bone F

Jep een transparante en aan de binnenzijde gespikkeld met een dunne watervaste viltstift, zoals de garnaal in het echt ook gespikkeld is.

Scaramouche

Geeft een mooi effect, ik ga daar ook eens mee experimenteren. Het lusje vind ik ook een mooie vondst, ik ga dat eens combineren met een microringetje om te zien of dat een mooie beweeglijke actie oplevert.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

In de praktijk kwam ik erachter dat je het staartje vrij ver moet in binden omdat ie anders bij het werpen en binnenvissen omhoog gaat staan, 't is maar dat je het weet. Ik heb 'm gemaakt met antennes van "high lite's" craftfur, patrijsveertje voor de pootjes, lijfje van grijze konijnen dub en natuurlijk een transparant drinkrietje. Misschien wordt die van jou nog wel mooier, ben benieuwd.

Joost S.

Prachtige garnaal zeg, succes er mee.

Vraag me alleen af, die garnalen in het OVM, zijn dat geen steurgarnalen ipv de 'Hollandse garnaal"?

Of zitten die beide in het OVM, kan natuurlijk ook

Bone F

Geen idee die, ik daar zie zijn volgens mij wel kleiner. Franklin weet hier waarschijnlijk meer over.

Franky Boy

#13
Geen idee... Ik ben geen 'garnalenexpert' :)
Zijn in ieder geval echte zee- of brakwatergarnalen en geen 'vlokreeftjes' (die ook op het OVM zitten).
Als ik naar het filmpje van Marcel kijk, denk ik ook dat het om meerdere soorten gaat.
Ik zie minstens twee behoorlijk grote garnalen ook langs de bodem voorbij schuiven...  :o
Even op Internet gezocht en dat leverde het volgende op: Die doorzichtige garnalen zijn waarschijnlijk jonge steurgarnalen, een heel algemeen voorkomende garnaalsoort. Die hebben we al in geen jaren meer in die aantallen in het Oostvoornse Meer gezien!
Kunnen wel 10 cm. lang worden en leven bij voorkeur in de buurt van planten en rotsen die ze schuilplaatsen kunnen bieden.
Die grinddammen bieden waarschijnlijk ook een goed biotoop.
https://en.wikipedia.org/wiki/Palaemon_serratus

Rene V.

Garnalen cocktail dus ;D

MarcelN

Quote from: Rene V. on April 27, 2018, 14:31:38
Garnalen cocktail dus ;D
Hahaha mafkees. :D
Maar de dammen zijn ingenomen door de grondels, de rietkanten zitten vol garnalen en stekelbaarzen
en laten dat nu de favoriete plekken zijn voor de flats vissers die de regenbogen willen verleiden, eind volgende week maar weer eens kijken...