Nieuw vergunning "Vereniging Regionaal Viswaterbeheer"

Started by Plantje, February 12, 2011, 14:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Vandaag heb ik de nieuwe vergunning "Vereniging Regionaal Viswaterbeheer IJssel-, Vecht- en Zwartewaterdelta" gekregen. Het vreemde is, dat ze mijn achternaam verkeerd hebben. Ik vrees dat ze alle achternamen omgewisseld hebben. Mijn voorletters en adres kloppen wel, maar ik zou Studnik in plaats van Hendrix heten :)

Maar waar me dit topic om gaat; bij de verboden staat:
"Het is verboden: Snoek, karper, graskarper, zalm, vlagzalm en zeeforel voorhanden te hebben of mee te nemen. (Zalm, zeeforel en vlagzalm wel vangsten melden aan uw vereniging"

Hieruit begrijp ik, dat in alle genoemde wateren het verboden is de genoemde vissen mee te nemen. Maar ook "voorhanden te hebben". En dat snap ik niet helemaal! Je mag er wel op vissen, maar ze niet voorhanden hebben? Als je zo'n vis vangt heb je hem toch voorhanden?

Ik dacht trouwens, dat je snoek best mee mocht nemen...dat heb ik dus verkeerd begrepen.

Verder staat de Gelderse IJssel genoemd. Maar die valt ook onder de landelijke lijst met viswateren volgens mij. Hoe weten anderen dan van die bepaling?

A{b}r{a}xa{s}

voorhanden als in : 'klaar voor het pakken'...dus je mag hem na de vangst niet in een net/emmer of iets dergelijks bewaren

brian

hahaah bij ons zijn ook alle achternamen verkeerd!

Plantje


brian

nee ik heet klink, lol, en mijn broer kattenberg, mijn vader lelie

A{b}r{a}xa{s}

lol (ahum...niet dus) kan me er wel iets bij voorstellen wat er fout gegaan zou kunnen zijn.
database met namen & adressen in iets van een spreadsheetachtig gebeuren....bij het sorteren net niet alle kolommen meegenomen...en hoppa, hele zaakie door de war  ??? ::)

Plantje

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on February 12, 2011, 17:18:35
lol (ahum...niet dus) kan me er wel iets bij voorstellen wat er fout gegaan zou kunnen zijn.
database met namen & adressen in iets van een spreadsheetachtig gebeuren....bij het sorteren net niet alle kolommen meegenomen...en hoppa, hele zaakie door de war  ??? ::)
Ik verwacht dat dat precies is wat er gebeurd is! :)

Maar overigens is de vereniging wel vrij onprofessioneel hier en daar. We krijgen een mooi blaadje toegestuurd, maar als je ziet hoeveel taalfouten daar in staan. Dat vind ik dan gewoon weer jammer. Gemiste kans!

Rossie69

ha klopt als een tietman.

ze hebben ons zo,gepaaid kleinere pas minder mee zeulen -nog geen 100 gram.
voor hun is het lichter geworden ja,minder werk aan papier

Sieger

Tsja soms gaat het ook wel eens goed... zowel mijn hoofdpas als mijn extra vispas allebei goede naam, adres etc...  ::fluiten::


Sieger

Plantje

De vispas was ook niet het probleem. Het was enkel deze uitgave van het blad "De Hengelsport" en het daarbij gevoegde lijstje van viswateren.

Rossie69

 :-[ hahahha oke

nou kan je zeggen das bij mij 2 jaar zo gegaan.
tot ik de bewoners aan spraak op evt visblad.
bleek dat schoonpa ook wel is eens viste en ze dit blad aan hem gaven.

was binne een week geregeld.
was net in de periode van dat ze met dit blad aankwamen via de vispas gedoe,ofzo iets.


Herman

In Zutphen juiste naam, adres en dergelijke.... Misschien dat tkomt omdat ik verhuisd ben????

Moet nu wel voor elke vereniging  de vaste afdracht betalen aan de staat.... Maar ja dat kun je dan weer terugvragen.......
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Plantje

Ik denk dat dit enkel een probleem is geweest van de hengelsportvereniging in Zwolle. En het zal volgende keer ook echt wel weer goed gaan!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

die pas wordt toch maar op 1 plaatst gestands ja.


Sieger

Volgens mij lopen hier wat dingen door elkaar... Ik dacht ook dat het om de Vispas van Sportvisserij Nederland ging, maar kennelijk gaat het om een aparte vergunning van de Zwolse club...

Ik ben het een beetje kwijt hier...


Sieger

Plantje

Het gaat inderdaad alleen om de Zwolse club. En zeker niet de Vispas. Enkel de aanvulling op de lijst met viswateren.

Bovendien ging het me daar eigenlijk ook niet om ;) Het blad en de aanvulling met viswateren staan niet op naam en zijn (ondanks een fout labeltje op het cellofaan) prima bij mij thuis bezorgd.
Nee, waar het me om ging was de bepaling met betrekking tot snoek. En het stukje over de Gelderse IJssel in de aanvulling op de lijst met viswateren.

Sieger

 :D :D Da's inderdaad wel een heel andere 'discussie'...  ;D



Sieger

Rossie69