Sage One

Started by Barry, December 28, 2011, 20:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

vliegvisgek

klopt alleen voor de put vissers  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ben

nou ik snap nog steeds niet waarom?!!!!

vliegvisgek

ben tuurlijk is die voor beiden forel is forel maakt niks uit kweek of natuur (is ook kweek) maakt niks uit je mag volgende keer wel met die van mij gooien kun je gelijk kijken wat je er van vind een (sage )dan he ;) :)

ben

Gaan we zeker doen Jeroen!!!!

haasie

Is zoiets nou echt zijn geld waard? Heb nog niet genoeg ervaring om te bepalen wanneer een hengel ged is. Maar voor dat geld moet er toch degelijk verschil zijn?

Useless

Quote from: haasie on January 08, 2012, 17:33:11
Is zoiets nou echt zijn geld waard? Heb nog niet genoeg ervaring om te bepalen wanneer een hengel ged is. Maar voor dat geld moet er toch degelijk verschil zijn?

Het is maar net wat je er voor over hebt. Zo'n Sage one kost meen ik €650,- en is kwalitatief beter dan een hoop andere hengels. Of dit het prijsverschil rechtvaardigt is uitermate twijfelachtig maar als je het geld hebt en je wilt jezelf eens verwennen.....je vangt er in ieder geval geen vis meer of minder mee.
Je gooit er ook niet verder mee, al denken een hoop mensen van wel omdat er Sage op staat. Is ook een beetje een cult merk. Ik heb de stellige indruk dat een hoop mensen er ook wel graag eentje willen hebben om er "bij te horen".

Killer-Bug

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

haasie

 Ik zou het geld er best voor overhebben als ik er van overtuigd was dat het ook echt zijn geld waard is. Maar ik hoor steeds vaker dat zoiets gewoon een hebbe ding is. Zoiets maakt de keuze voor een niet te ervaren visser wel lastiger.

vliegvisgek

blijfen gewoon weg top hengels, de meeste modelen van sage en de garantie is top maar dit is mijn beleving

haasie

Je koopt een Smart omdat je geen mercedes nodig heb. Echter is het prijs verschil tussen die wel wel te merken kwa kwaliteit  :P

650e voor een hengel betalen om mee te gaan met de hype is vrij onlogisch in mijn ogen. Alhoewel ik dolgraag zo'n hengel zou willen kopen als het echt zoveel beter is.

Barry

 ::klappen:: ::dance:: ::top::

HappyFisherman

Tevens ga je vissen voor een goed gevoel en met een hengel die jij speciaal vindt, mooi is of waar je hard voor hebt gewerkt, draagt volgens mij ook bij aan dit goeie gevoel.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

heb er een aantal van sage maar de fijnste 3 vind ik de xp 6# en mijn classice LL 4# en de z-axis 5# de andere vis ik bijna nooit mee maar daar hebben wel meer mensen last van he ja je kan er maar met 1 tegelijk vissen weet ik

dus de andere heb ik voor backup  ;D

jelle

Wat voor mij persoonlijk meetelt is of je iets gaat doen met de hengel waardoor je denkt dat ie snel stuk gaat.
Voor de snoek heb ik daarom een wat goedkopere hengel nl flextec kinetic van €42 franko thuis (opgave leveransier was £239 of zo)
En voor de lichtere visserij heb ik sinds kort een Hardy Deamon 8ft #4 (overgenomen van Herman) 

Ik denk ook dat wanneer je de hengels koopt van rond de €600 je een stukje meer luxe kan verwachten maar niet meer vis ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

vliegvisgek

voordeel van sage is dat ik gerust met een 4 of 5 op snoek zou kunnen vissen knapt hij (jammer dan )dan krijg ik een nieuwe of nieuw deel dat is de perfecte garantie en service van sage terwijl ik bij 2 hengels geen blanco kaart heb wel top garantie ;)

jelle

Quote from: vliegvisgek on January 09, 2012, 19:25:07
voordeel van sage is dat ik gerust met een 4 of 5 op snoek zou kunnen vissen knapt hij (jammer dan )dan krijg ik een nieuwe of nieuw deel dat is de perfecte garantie en service van sage terwijl ik bij 2 hengels geen blanco kaart heb wel top garantie ;)
je vergeet te vertellen dat die garantie per keer toch iets van €75 kost aan verzendkosten,
Of heb ik dat verkeerd onthouden ::denken::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

vliegvisgek

ligt er aan hoe lang je hem hebt maar nooit meer dan 40 euro voor de verzending de rpl en de zxl had ik kapot bij de rpl moest ik 40 betalen en de zxl koste me niks had ik net 1jaar dus weet ook niet hoe ze het rekenen

jelle

komt er dus een beetje op neer dat een fabrieksfout gratis is,
en onoordeelkundig gebruik (na een jaar of zo) € 40
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

vliegvisgek

dat denk ik niet de rpl brak naar dat ik een dikke tungsten vlieg op de blank kreeg en 5 min daarna een dikke zalmforel er aan kreeg in doornspijk gewoon breuk de zxl ging iemand op staan in emst (t,smallert) maar wie tja was druk geen idee (maak dus nooit meer 2 hengels klaar zomers en die kreeg ik gewoon vergoed zonder verzend kosten terwijl het eigenlijk eigen schuld was heb het eerlijk vertelt tegen de sage dealer en moet wel zeggen dat ik veel kocht dat jaar daar van jack tot waadpak en meer

harlin

Quote from: vliegvisgek on January 09, 2012, 19:25:07
voordeel van sage is dat ik gerust met een 4 of 5 op snoek zou kunnen vissen knapt hij (jammer dan )dan krijg ik een nieuwe of nieuw deel dat is de perfecte garantie en service van sage terwijl ik bij 2 hengels geen blanco kaart heb wel top garantie ;)
Heb je ook bij orvis, en is wel ff goedkoper.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN


ben

Kunnen we die lijnen daar niet met een groepje bestellen!!! ik heb wel interesse!!

Arno

Scott hoef je niks te betalen voor garantie ook niet het opsturen en net als Sage levenslange garantie.

@Gerrit de Sage one is daar net zo duur als hier??

Gr Arno

gerrit

#49
Aron het ging mij om delijn  ::)
29.88 dolar hier 79 euro

Quote from: Arno on January 10, 2012, 00:03:01
Scott hoef je niks te betalen voor garantie ook niet het opsturen en net als Sage levenslange garantie.

@Gerrit de Sage one is daar net zo duur als hier??

Gr Arno